Direct naar de inhoud van deze pagina

Veiligheid & Betrouwbaarheid

Hoe zorg je voor je eigen veiligheid, waar moet je op letten en wat doen wij?
HelpcentrumVeiligheid & BetrouwbaarheidPrivacybeleid Social Care Network › Waarvoor gebruiken we jouw persoonsgegevens?

Waarvoor gebruiken we jouw persoonsgegevens?

Om altijd iets te vinden wat bij je past, moeten wij jou natuurlijk goed kennen. Daarom vragen we naar persoonsgegevens en verwerken we die ook.

Hieronder geven we een toelichting wat onder de in het genoemde verwerkingsgrondslag valt.

Uitvoeren overeenkomst (matching)

Met je persoonsgegevens kunnen we:

    • Jouw hulpvraag of -aanbod weergeven op de website
    • Contact met je opnemen
    • Passende vragen of aanbod sturen op basis van jouw instellingen
    • Je informeren over de status van jouw hulpvraag of -aanbod
    • Zorgen dat je zelf contact kan opnemen met anderen door te reageren op hulpvragen of -aanbod via de websites.
    • Jouw hulpvragen en/of hulpaanbod tonen op het netwerk van (lokale) Voorelkaar-websites. Meer hierover weten? > 

Om gebruikers en vrijwilligers met elkaar in contact te brengen, kunnen wij jouw aangemaakte hulpvraag of –aanbod en regio (geen adres) delen met onze API partners en/of social media. Als je meer wilt weten over onze API partners en wat zij doen, kan je dat hier terugvinden >.

Indien je niet bereid bent om deze persoonsgegevens te verstrekken, of niet wilt dat wij deze gegevens verwerken, dan kan dit tot gevolg hebben dat we geen (matchings)diensten meer aan jou kunnen leveren, of dat er geen goede match plaatsvindt. Wij mogen in dit geval je toegang tot het matchingsplatform blokkeren of beperken. Daarnaast kunnen wij onze overeenkomst met jou of het gebruik van het matchingsplatform beëindigen. Deze mogelijkheid staat ook in onze algemene voorwaarden.

Gerechtvaardigd belang

Wij willen dat mensen zich veilig voelen als ze de websites gebruiken. Daarom zorgen wij voor dagelijkse controle van nieuwe registraties, checken wij IP-adressen, screenen we verstuurde berichten tussen gebruikers en hanteren we de gedragsregels. We proberen gedrag van fraudeurs te herkennen zodat we fraude kunnen voorkomen en aanpakken.

Belangrijk om te weten is dat je zelf ook een grote rol hebt in veilig contact met anderen. Spreek bijvoorbeeld af op een openbare plek of bel eerst voor je met iemand afspreekt.

Gebruiksvriendelijkheid van de websites verbeteren

We gebruiken persoonsgegevens voor het efficiënt en effectief vinden van vrijwilligerswerk of hulp. Dat doen we door de gegevens te combineren en te analyseren. Die analyses brengen ons op nieuwe ideeën en een verbeterde websites. Daarin willen we echt vooroplopen. Want daarmee helpen we iedereen verder! Wat doen we?

  • Meten hoe bezoekers de websites gebruiken en wat het resultaat is van een campagne of doorontwikkeling. En als het kan: dit direct te verbeteren.
  • Meten van gebruikerstevredenheid en (kwalitatieve en kwantitatieve) resultaten via een jaarlijks gebruikersonderzoek uitgezet via e-mail onder alle geregistreerde vragers en aanbieders met een actief profiel. Met als doel: het verbeteren van de website en de gebruikerservaring.
  • De oorzaak van fouten achterhalen en oplossen, pagina’s en formulieren verbeteren.
  • Rapportages maken van onze analyses en inzichten en daarmee dienstverlening en processen verbeteren zowel online als offline.

Bij het analyseren verwijderen we de persoonsgegevens die we niet nodig hebben. En we bundelen gegevens op een bepaald abstractieniveau (aggregeren), versleutelen (pseudonimiseren) of anoniem maken.

Ook maken we van gebruikers met dezelfde eigenschappen of gedrag verschillende groepen (profielen). Daar kunnen we dan op inspelen. Vrijwilligers verwachten namelijk iets anders van onze websites dan organisaties of hulpvragers. We stemmen daar de websites en onze marketing op af.

Notificaties

Ben je een geregistreerde gebruiker op een Voorelkaar-website? Dan ontvang je automatisch notificaties van ons platform per e-mail. Bijvoorbeeld dat je hulpvraag of -aanbod verloopt en je deze kan verlengen, dat je een nieuw bericht hebt ontvangen of een bedankje. Soms geven we tips als we zien dat je nog geen match hebt gevonden via de website. Op deze manier helpen wij je om alles uit de website te halen wat er in zit. Je kunt je voor de verschillende soorten notificaties afmelden door in te loggen en te klikken op “Mijn instellingen”.

Indien je niet bereid bent om deze persoonsgegevens te verstrekken, of niet wilt dat wij deze gegevens verwerken, dan kan dit tot gevolg hebben dat we geen (matchings)diensten meer aan jou kunnen leveren, of dat er geen goede match plaatsvindt. Wij mogen in dit geval je toegang tot het matchingsplatform blokkeren of beperken. Daarnaast kunnen wij onze overeenkomst met jou of het gebruik van het matchingsplatform beëindigen. Deze mogelijkheid staat ook in onze algemene voorwaarden.

Toestemming

Marketingactiviteiten uitvoeren

We houden onze bezoekers graag op de hoogte van alles op het gebied van vrijwillige hulp. Bijvoorbeeld met nieuwsbrieven of persoonlijke advertenties. Hier zijn soms ook persoonsgegevens voor nodig.

  • We bekijken of je een vrijwilliger, organisatie of hulpvrager bent om zo de juiste inhoud op de websites of via de e-mail te kunnen tonen.
  • We slaan op welke categorieën je als interessant hebt aangevinkt op de website. Hiermee kunnen we je een passend aanbod doorsturen.
  • We registreren wanneer je voor het laatst bent ingelogd. Op jouw activiteit stemmen we acties af of versturen we je e-mails.

Nieuwsbrief

Met de nieuwsbrief houden we je op de hoogte van onze ontwikkelingen: Nieuws uit de regio met betrekking tot vrijwilligerswerk en vrijwillige hulp, nieuwe ontwikkelingen op de website, gebruikersonderzoeken of aanbiedingen. De nieuwsbrief wordt gestuurd door de website waar jij jezelf hebt aangemeld. We sturen je deze nieuwsbrieven alleen met jouw toestemming. Je kunt jezelf aanmelden voor de nieuwsbrief met of zonder een account op onze website. Afmelden kan gemakkelijk via de link onderaan de nieuwsbrief in de e-mail.

Cookies

Als je toestemming geeft voor onze cookies volgen wij jouw internetgedrag op onze websites. Zo kunnen we advertenties aanpassen op jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Lees hier alles over onze cookies >

Wil je liever geen persoonlijke advertenties ontvangen? Geen probleem, je kunt gemakkelijk jouw cookie-instellingen aanpassen >

Vergemakkelijken van dienstverlening

Om het gebruiken van de dienst gemakkelijker te maken en ervoor te zorgen dat je makkelijker vindbaar bent, kun je je telefoonnummer en profielfoto opgeven. Dit is niet verplicht.

Wij zullen je op de hoogte stellen en indien nodig om jouw toestemming vragen voordat wij jouw persoonsgegevens delen met anderen op een manier die niet is geregeld in dit Privacybeleid. Een voorbeeld hiervan is het delen van persoonsgegevens voor (direct) marketingdoeleinden. Wij kunnen u marketing- en promotiemateriaal over onze producten en diensten sturen. Als je niet (meer) wilt dat jouw informatie wordt gebruikt voor direct marketing, kan je contact met ons opnemen op het e-mailadres dat onder 'Contact' wordt vermeld.

Je kunt je ook afmelden door de afmeldinginstructies te volgen die bij elke promotie-e-mail zijn opgenomen. Als je je afmeldt, dan heeft dit geen gevolg voor onze mogelijkheden om je functionele e-mails te sturen over onze diensten en jouw account. Daarnaast heeft het geen gevolg voor onze mogelijkheid om jouw persoonsgegevens te gebruiken zoals wij hebben beschreven in dit Privacybeleid.

Wij zullen zo spoedig mogelijk na ontvangst van het verzoek voldoen aan jouw verzoek. Indien je niet bereid bent om deze persoonsgegevens te verstrekken, of niet wilt dat wij deze gegevens verwerken, dan heeft dit geen negatieve gevolgen voor je gebruik van ons matchingsplatform. Je kunt het gewoon blijven gebruiken.

Wie heeft toegang tot mijn persoonsgegevens? >

Heeft dit artikel je vraag beantwoord?