Geblokeerde pinpas.

Plaats:
Stadsdeel Woensel-Noord (Eindhoven)
Categorie:
Administratie, Mantelzorg ondersteuning
Beschikbaarheid:
eenmalig
Tip anderen via:

Geblokeerde pinpas.

Mijn dementerende broer waarvoor ik al 10 jaar mantelzorger ben is sinds een paar weken in quarantaine ter voorkoming van besmetting met corona. Ik begeleid hem in dit proces, hij is nog wel zeer wilsbekwaam en doet met mijn steun alle financiële handelingen zelf, zoals betalen als wij samen zijn wekelijks boodschappen doen. Hij betaalde in de winkel met cash geld waar hij regelmatig voor pinde. Nu er alleen nog met de pin betaald kan worden kan hij dus niet meer cash betalen. Vanaf dat moment heb ik met mijn pin betaald en het vervolgens naar mijn rekening met zijn toestemming overgeboekt. Alle bankhandelingen via de computer voer ik voor hem uit en hij geeft altijd zelf de pincode op de computer en vervolgens controleert hij maandelijks de boekingen altijd. Ik heb dus nog nooit zijn pinpas gehad zonder zijn toestemming. Twee weken geleden ging ik boodschappen voor hem doen en bleek dat ik mijn pinpas thuis had laten liggen. Dus voor de eerste keer sinds dat ik als mantelzorger voor hem optreed heb ik zijn pinpas gebruikt omdat hij wel geld in huis had maar er niet mee betaald mag worden. Ik heb de pincode aan hem gevraagd maar deze stom genoeg niet op geschreven met gevolg dat ik driemaal de verkeerde code opgaf en dus de pas werd geblokkeerd. Ik ben toen met de pas naar de ABNAMRO bank in Eindhoven gegaan waar mij verteld werd dat hun hem niet konden of wilden deblokkeren en dat ik daarover met de seniorenlijn van de bank moest bellen. Dit gedaan werd mij duidelijk gemaakt dat ik een grote overtreding had begaan omdat ik de pas van een andere persoon had gebruikt en dat dat wettelijk verboden is en daarna een verhaal dat ik dan naar een notaris moest en daarna naar de rechter om via hun de pas weer actief te maken. Op de vraag hoe mijn broer dan de betalingen met de pin en via bankieren moet doen, gaf hij als antwoord dat ik dat dan maar via mijn eigen rekening moet doen.
Ik vraag me af of dit wel de juiste procedure is

  • De hulpvraag van Hennie is bekeken door de helpdesk
  • Deze persoon staat ingeschreven op NLvoorelkaar
Laat Hennie namens mijn broer weten dat je interesse hebt Ik wil helpen
Geplaatst door:
Profielfoto van Hennie
40% profielsterkte
Geplaatst door:
Profielfoto van Hennie
  • De hulpvraag van Hennie is bekeken door de helpdesk
  • Deze persoon staat ingeschreven op NLvoorelkaar
Beschikbaarheid:
eenmalig