csrf
NLvoorelkaar logo
NLvoorelkaar

Senior coördinator

Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Wat ga je doen? Als senior coördinator bij de Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe heb je het overzicht van de uitgiftelocaties. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders van alle aan jou toegewezen uitgiftelocaties en stuurt bij waar nodig. Dankzij hen, en omdat je de locaties regelmatig bezoekt, weet je op hoofdlijnen wat er op alle locaties speelt. Samen met de locatiebeheerders zorg jij ervoor dat alles geregeld is op de uitgiftepunten om de tweewekelijkse uitgiftes soepel te laten verlopen. Bij evenementen en activiteiten zorg je voor alle praktische zaken en organisatie hiervan, of delegeer je dat naar anderen. Jij bent de verbindende schakel tussen het bestuur, de locatiebeheerders en vrijwilligers van de locaties. Je wordt ondersteund door een coördinator en je helpt hem/haar bij het doorgroeien in zijn/haar rol. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Je bent verantwoordelijk voor alle uitgifte locaties; - Je bent het aanspreekpunt voor de locatiebeheerders (en voor sommige locaties als back-up voor de junior coördinator); - In overleg met het lokale team vrijwilligers ondersteun je de locaties bij het verzorgen van voldoende uitgiftemiddelen; - Je voert wekelijks diverse hand en spandiensten uit, samen met de coördinator; - Je bent een ware duizendpoot. Naast bovengenoemde werkzaamheden, hou je ook samen met de junior coördinator het centrale magazijn in Wageningen bij. Verder help je met PR-werkzaamheden zoals het uitdelen van flyers. Je haalt (samen of alleen) grote donaties op, en zo nu en dan ga je naar Stichting Dierenlot; - Bij evenementen zorg je voor de praktische organisatie; - Je bent de verbindende schakel tussen het bestuur en de vrijwilligers; - Je voert sollicitatiegesprekken met potentiële nieuwe vrijwilligers voor de locatie uitgiftepunten; - Je begeleidt de coördinator en bij het uitvoeren en doorgroeien in zijn/haar rol; - Bewaken van de afgesproken werkwijzen en besluiten, en geven van feedback aan de vrijwilligers als dit niet gebeurt; - Signaleren van nieuwe ontwikkelingen of issues binnen de stichting en op de locaties en daarop handelen waar nodig; - Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij vergaderingen zoals algemene vergaderingen, locatiebeheerdersoverleg en evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Een verbindende persoonlijkheid; - Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en wanneer nodig discussies durft aan te gaan, zowel intern binnen onze stichting als extern naar onze klanten; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid en inzetbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. - Iemand met slagkracht om de missie en visie van de stichting uit te dragen naar de vrijwilligers en onze klanten en donateurs; - Iemand met een rijbewijs; - Iemand met een groot oplossingsgericht vermogen. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd.

Lees meer

structureel

Ede, Renkum, Rhenen, Veenendaal, Wageningen

Bestuur & organisatie
Projectcoördinatie
Hulp bij armoede

Beschrijving

Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig.

Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status.

Wat ga je doen?
Als senior coördinator bij de Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe heb je het overzicht van de uitgiftelocaties. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders van alle aan jou toegewezen uitgiftelocaties en stuurt bij waar nodig. Dankzij hen, en omdat je de locaties regelmatig bezoekt, weet je op hoofdlijnen wat er op alle locaties speelt. Samen met de locatiebeheerders zorg jij ervoor dat alles geregeld is op de uitgiftepunten om de tweewekelijkse uitgiftes soepel te laten verlopen. Bij evenementen en activiteiten zorg je voor alle praktische zaken en organisatie hiervan, of delegeer je dat naar anderen.

Jij bent de verbindende schakel tussen het bestuur, de locatiebeheerders en vrijwilligers van de locaties. Je wordt ondersteund door een coördinator en je helpt hem/haar bij het doorgroeien in zijn/haar rol.

Welke verantwoordelijkheden heb jij?
- Je bent verantwoordelijk voor alle uitgifte locaties;
- Je bent het aanspreekpunt voor de locatiebeheerders (en voor sommige locaties als back-up voor de junior coördinator);
- In overleg met het lokale team vrijwilligers ondersteun je de locaties bij het verzorgen van voldoende uitgiftemiddelen;
- Je voert wekelijks diverse hand en spandiensten uit, samen met de coördinator;
- Je bent een ware duizendpoot. Naast bovengenoemde werkzaamheden, hou je ook samen met de junior coördinator het centrale magazijn in Wageningen bij. Verder help je met PR-werkzaamheden zoals het uitdelen van flyers. Je haalt (samen of alleen) grote donaties op, en zo nu en dan ga je naar Stichting Dierenlot;
- Bij evenementen zorg je voor de praktische organisatie;
- Je bent de verbindende schakel tussen het bestuur en de vrijwilligers;
- Je voert sollicitatiegesprekken met potentiële nieuwe vrijwilligers voor de locatie uitgiftepunten;
- Je begeleidt de coördinator en bij het uitvoeren en doorgroeien in zijn/haar rol;
- Bewaken van de afgesproken werkwijzen en besluiten, en geven van feedback aan de vrijwilligers als dit niet gebeurt;
- Signaleren van nieuwe ontwikkelingen of issues binnen de stichting en op de locaties en daarop handelen waar nodig;
- Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij vergaderingen zoals algemene vergaderingen, locatiebeheerdersoverleg en evenementen.

Wij zoeken:
- Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken;
- Een verbindende persoonlijkheid;
- Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en wanneer nodig discussies durft aan te gaan, zowel intern binnen onze stichting als extern naar onze klanten;
- Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn;
- Iemand met een flexibele beschikbaarheid en inzetbaarheid (alles in overleg);
- Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden);
- Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet.
- Iemand met slagkracht om de missie en visie van de stichting uit te dragen naar de vrijwilligers en onze klanten en donateurs;
- Iemand met een rijbewijs;
- Iemand met een groot oplossingsgericht vermogen.


Wat bieden wij jou?
- Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers;
- Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten;
- Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen;
- Via de gemeente ben je collectief verzekerd.

Praktische informatie

request.details.practical_information.time_investment

Wekelijks 1 tot 8 uur

Locatie

Ede, Renkum, Rhenen, Veenendaal, Wageningen

Impact

Impactgebied

Noodhulp
Sociaal & welzijn
Tuin, dieren & natuur

Categorie

Bestuur & organisatie
Projectcoördinatie
Hulp bij armoede
Delen:
Bewaar:
Print:

Bekijk meer van Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe

Fondsenwerver
Wageningen

Fondsenwerver

Wekelijks · 1 tot 4 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe

Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Als fondsenwerver bij Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe ben je aan zet om zoveel mogelijk (vaste) sponsoren en donateurs te vinden voor onze stichting. Als fondsenwerver ga je online en offline te werk bij met name lokale fondsen. Om jouw werk succesvol te kunnen doen, geloof jij in de missie en visie van onze stichting, en weet jij deze boodschap sterk en verbindend aan onze huidige en potentiële nieuwe donateurs over te brengen. Als fondsenwerver werk je zelfstandig, inspirerend en uitermate doelgericht. Sponsoring of donatie kan uit diverse dingen bestaan, denk bijvoorbeeld aan voer, non-food artikelen, naamsbekendheid, maar ook op financieel gebied zijn donaties van harte welkom. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Het is jouw verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk potentiële donateurs en sponsoren te vinden en hen over te halen om daadwerkelijk bij te dragen aan onze stichting; - Samen met de penningmeester zorg je voor overzicht in aan te vragen subsidies (bijvoorbeeld bij gemeenten), en zorg je er ook voor dat we deze tijdig onderbouwd aanvragen; - Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze zakelijke donateurs en sponsoren; - Je bent de verbindende schakel tussen het bestuur en alle donateurs en sponsoren; - Je zorgt ervoor dat alle gemaakte afspraken schriftelijk worden vastgelegd en geborgd; - Je zorgt ervoor dat onze bestaande donateurs en sponsoren aan de stichting verbonden blijven; - Je zorgt ervoor dat onze donateurs en sponsoren zich betrokken blijven voelen bij de stichting en bedenkt (ludieke) manieren om hen ‘warm’ te blijven committeren; - Je denkt mee over de marketingstrategie van de stichting en hoe we deze kunnen blijven verbeteren. Hiervoor stem je af met het bestuur en de online content beheerder; - Je bent aanwezig bij de algemene vrijwilligers vergaderingen en evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Iemand die overtuigend en duidelijk kan communiceren op verschillende niveaus, en naar gelang de doelgroep; - Iemand die creatief is in het werven van fondsen en opzetten van (eenmalige) donatieacties; - Een verbindend, empathisch en mensgericht persoon die relaties voor de stichting aangaat voor de lange termijn; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden). Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Je bent collectief via de gemeente verzekerd.

Coördinator
Renkum, Wageningen, Ede, Rhenen, Veenendaal

Coördinator

Wekelijks · 1 tot 8 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe

Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Als coördinator bij Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe ben jij een ware duizendpoot en spin in het web! Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders en vrijwilligers van een aantal uitgiftelocaties, en je ondersteund de senior coördinator. We hebben momenteel in totaal vijf uitgiftelocaties, maar het aantal locaties onder jouw verantwoordelijkheid stemmen we samen af. Je wordt gecoacht door de senior coördinator. Samen met de senior coördinator, de locatiebeheerders en vrijwilligers zorg jij ervoor dat alles geregeld is op de uitgiftepunten om de tweewekelijkse uitgiftes soepel te laten verlopen. Jij bent de verbindende schakel tussen het bestuur, de locatiebeheerders en vrijwilligers van de locaties. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Je bent verantwoordelijk voor de toegewezen locaties (groeiend naar ervaring). Daarnaast werk je als back-up voor de senior coördinator voor de andere locaties. - Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders en vrijwilligers van de toegewezen locaties; - Bijhouden (praktische) vragen van vrijwilligers en zorgen dat deze van antwoord worden voorzien; - In overleg met het lokale team vrijwilligers ondersteun je de locaties bij het verzorgen voor voldoende voorraad van uitgiftemiddelen; - Je bent een ware duizendpoot. Naast bovengenoemde werkzaamheden, hou je ook samen met de senior coördinator het centrale magazijn in Wageningen bij. Verder help je met PR-werkzaamheden zoals het uitdelen van flyers. Je haalt (samen of alleen) grote donaties op, en zo nu en dan ga je naar Stichting Dierenlot. - Je bent de verbindende schakel tussen het bestuur en de vrijwilligers; - Je bewaakt de afgesproken processen, procedures en besluiten, en spreekt mensen erop aan als dit niet wordt opgevolgd; - Signaleren van nieuwe ontwikkelingen op de locaties en daarop handelen waar nodig; - Aanwezig zijn bij vergaderingen zoals algemene vergaderingen, locatiebeheerdersoverleg en evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en wanneer nodig discussies durft aan te gaan, zowel intern binnen onze stichting als extern naar onze klanten; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet; - Iemand met slagkracht om de missie en visie van de stichting uit te dragen naar de vrijwilligers en onze klanten; - Iemand met een groot oplossingsgericht vermogen; - Iemand met eigen vervoer, echter in overleg kan ook het vervoersmiddel van onze stichting gebruikt worden. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Aantal uur per week: in overleg Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Vrijwilliger uitgiftelocatie
Wageningen, Veenendaal, Ede, Renkum

Vrijwilliger uitgiftelocatie

Wekelijks · 3 tot 4 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe

WIJ ZOEKEN MEERDERE VRIJWILLIGERS VOOR DIVERSE UITGIFTEPUNTEN. Elk uitgiftepunt is eens per twee weken geopend, dan zet je je 3 a 4 uur in. Op onze website is te zien welke locatie wanneer is geopend. Laat je in je reactie weten bij welke locatie je actief wilt worden? ---------------------- Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen die leven onder de armoedegrens en een huisdier hebben. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Tijdens het uitgiftemoment sta je onze klanten te woord en zorg je dat zij de spullen krijgen die zij nodig hebben voor het behoud van hun huisdier(en). Denk hierbij aan droogvoer, natvoer, snacks, speelgoed, verzorgingsartikelen, riemen, halsbanden maar ook anti-worm middelen en antivlooien middelen. Samen met het lokale team zorg je voor het reilen en zeilen van jullie locatie. De locatiebeheerder is je eerste aanspreekpunt. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Je bent het aanspreekpunt voor onze klanten tijdens het tweewekelijkse locatie uitgiftepunt. Dit kunnen bestaande klanten zijn die spullen komen ophalen, maar ook nieuwe klanten die je ter plaatste inschrijft en onze werkwijze uitlegt; - Je bent het aanspreekpunt voor donateurs die spullen afgeven tijdens het locatie uitgiftepunt. Je maakt een foto van de donatie en deelt deze via de locatie groepsapp; - Je draagt samen met de locatiebeheerder en vrijwilligers zorg voor een nette uitstraling van het uitgiftepunt; - Je draagt zorg voor het ompakken van het voer en zorgt dat er altijd voldoende omgepakt voer op voorraad is; - Je houdt in de administratie bij wie wel en wie niet is geweest en wat de klanten hebben meegekregen; - Je bent beschikbaar op de uitgiftemomenten voor de desbetreffende gemeente (zie [website verborgen]/). Samen met het team bereid je het uitgitemoment voor, daarom ben je vanaf 16.00 uur beschikbaar. Ook ruim je na het uitgiftemoment samen met het team weer op, daarom ben je tot 18.30 uur beschikbaar; - Het komt regelmatig voor dat donaties in de regio opgehaald mogen worden, dit organiseer je onderling met het lokale team; - Je bent bereid om, in geval van nood, tijdelijk op een ander uitgiftepunt mee te draaien; - Je bent aanwezig bij de algemene vrijwilligers vergaderingen, - Je bent bereid om de stichting te promoten, bijvoorbeeld op evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Je bent sociaal en klantvriendelijk. - Je kunt zelfstandig en in teamverband werken. - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Online content beheerder
Wageningen

Online content beheerder

Wekelijks · 1 tot 4 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe

Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Wat ga je als Online content beheerder doen? Dankzij jou is de stichting online goed vertegenwoordigd! We hebben een prachtige website die jij beheerd, onderhoudt en regelmatig actualiseert. Op onze sociale media plaats je regelmatig interessante berichten voor onze verschillende doelgroepen. Verder kunnen we het aan jou overlaten om creatieve manieren te bedenken en uit te voeren om meer bezoekers naar onze digitale kanalen te krijgen. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Je zorgt voor passende communicatie uitingen binnen onze huisstijl, die bijdragen aan bekendheid van de stichting. Hiervoor heb je nauw contact met het bestuur en de communicatiedeskundige; - Je beheert onze website; - Je houdt je bezig met het (door)ontwikkelen van onze website, in nauwe afstemming met onze communicatiedeskundige en het bestuur; - Je houdt onze huidige sociale mediakanalen (Facebook, Instagram, Linkedin) actueel door regelmatig interessante berichten te plaatsen passend bij de doelgroep. Hiervoor geef je ook tips aan de vrijwilligers hoe zij aanvullend voor interessante content kunnen zorgen. Ook reageer je op eventuele vragen of anderszins berichten die we ontvangen; - Je zorgt ervoor dat te plaatsen content aan SEO-normen voor zoeken op internet voldoet; - Je houdt ontwikkelingen rondom andere sociale mediakanalen bij en adviseert het bestuur als we op nieuwe of andere kanalen moeten inzetten om zo onze doelgroepen te bereiken; - Analyseren en interpreteren van gebruikersstatistieken en daarop inspelen en wijzigingen doorvoeren waar nodig; - Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij de halfjaarlijkse algemene vrijwilligers vergaderingen, evenals bij andere activiteiten en evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en discussies durft aan te gaan, zowel intern als extern; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en inzet. Wat bieden we jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Bekijk alles

Anderen bekeken ook

Coördinator
Renkum, Wageningen, Ede, Rhenen, Veenendaal

Coördinator

Wekelijks · 1 tot 8 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe

Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Als coördinator bij Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe ben jij een ware duizendpoot en spin in het web! Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders en vrijwilligers van een aantal uitgiftelocaties, en je ondersteund de senior coördinator. We hebben momenteel in totaal vijf uitgiftelocaties, maar het aantal locaties onder jouw verantwoordelijkheid stemmen we samen af. Je wordt gecoacht door de senior coördinator. Samen met de senior coördinator, de locatiebeheerders en vrijwilligers zorg jij ervoor dat alles geregeld is op de uitgiftepunten om de tweewekelijkse uitgiftes soepel te laten verlopen. Jij bent de verbindende schakel tussen het bestuur, de locatiebeheerders en vrijwilligers van de locaties. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Je bent verantwoordelijk voor de toegewezen locaties (groeiend naar ervaring). Daarnaast werk je als back-up voor de senior coördinator voor de andere locaties. - Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders en vrijwilligers van de toegewezen locaties; - Bijhouden (praktische) vragen van vrijwilligers en zorgen dat deze van antwoord worden voorzien; - In overleg met het lokale team vrijwilligers ondersteun je de locaties bij het verzorgen voor voldoende voorraad van uitgiftemiddelen; - Je bent een ware duizendpoot. Naast bovengenoemde werkzaamheden, hou je ook samen met de senior coördinator het centrale magazijn in Wageningen bij. Verder help je met PR-werkzaamheden zoals het uitdelen van flyers. Je haalt (samen of alleen) grote donaties op, en zo nu en dan ga je naar Stichting Dierenlot. - Je bent de verbindende schakel tussen het bestuur en de vrijwilligers; - Je bewaakt de afgesproken processen, procedures en besluiten, en spreekt mensen erop aan als dit niet wordt opgevolgd; - Signaleren van nieuwe ontwikkelingen op de locaties en daarop handelen waar nodig; - Aanwezig zijn bij vergaderingen zoals algemene vergaderingen, locatiebeheerdersoverleg en evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en wanneer nodig discussies durft aan te gaan, zowel intern binnen onze stichting als extern naar onze klanten; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet; - Iemand met slagkracht om de missie en visie van de stichting uit te dragen naar de vrijwilligers en onze klanten; - Iemand met een groot oplossingsgericht vermogen; - Iemand met eigen vervoer, echter in overleg kan ook het vervoersmiddel van onze stichting gebruikt worden. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Aantal uur per week: in overleg Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Vrijwilliger uitgiftelocatie
Wageningen, Veenendaal, Ede, Renkum

Vrijwilliger uitgiftelocatie

Wekelijks · 3 tot 4 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe

WIJ ZOEKEN MEERDERE VRIJWILLIGERS VOOR DIVERSE UITGIFTEPUNTEN. Elk uitgiftepunt is eens per twee weken geopend, dan zet je je 3 a 4 uur in. Op onze website is te zien welke locatie wanneer is geopend. Laat je in je reactie weten bij welke locatie je actief wilt worden? ---------------------- Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen die leven onder de armoedegrens en een huisdier hebben. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Tijdens het uitgiftemoment sta je onze klanten te woord en zorg je dat zij de spullen krijgen die zij nodig hebben voor het behoud van hun huisdier(en). Denk hierbij aan droogvoer, natvoer, snacks, speelgoed, verzorgingsartikelen, riemen, halsbanden maar ook anti-worm middelen en antivlooien middelen. Samen met het lokale team zorg je voor het reilen en zeilen van jullie locatie. De locatiebeheerder is je eerste aanspreekpunt. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Je bent het aanspreekpunt voor onze klanten tijdens het tweewekelijkse locatie uitgiftepunt. Dit kunnen bestaande klanten zijn die spullen komen ophalen, maar ook nieuwe klanten die je ter plaatste inschrijft en onze werkwijze uitlegt; - Je bent het aanspreekpunt voor donateurs die spullen afgeven tijdens het locatie uitgiftepunt. Je maakt een foto van de donatie en deelt deze via de locatie groepsapp; - Je draagt samen met de locatiebeheerder en vrijwilligers zorg voor een nette uitstraling van het uitgiftepunt; - Je draagt zorg voor het ompakken van het voer en zorgt dat er altijd voldoende omgepakt voer op voorraad is; - Je houdt in de administratie bij wie wel en wie niet is geweest en wat de klanten hebben meegekregen; - Je bent beschikbaar op de uitgiftemomenten voor de desbetreffende gemeente (zie [website verborgen]/). Samen met het team bereid je het uitgitemoment voor, daarom ben je vanaf 16.00 uur beschikbaar. Ook ruim je na het uitgiftemoment samen met het team weer op, daarom ben je tot 18.30 uur beschikbaar; - Het komt regelmatig voor dat donaties in de regio opgehaald mogen worden, dit organiseer je onderling met het lokale team; - Je bent bereid om, in geval van nood, tijdelijk op een ander uitgiftepunt mee te draaien; - Je bent aanwezig bij de algemene vrijwilligers vergaderingen, - Je bent bereid om de stichting te promoten, bijvoorbeeld op evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Je bent sociaal en klantvriendelijk. - Je kunt zelfstandig en in teamverband werken. - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Vrijwilliger droomdagen Nijmegen / Arnhem eo
Beuningen, Losser, Wijchen, Nijmegen, Land van Cuijk, Overbetuwe, Wageningen, Renkum, Ede, Zevenaar, Duiven, Arnhem, Lingewaard

Vrijwilliger droomdagen Nijmegen / Arnhem eo

Wekelijks · 1 tot 3 uur
Dream4Kids

Als droomgids organiseer je, altijd samen met een andere droomgids, een unieke Droomdag. Je bent verantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van de Droomdag, uiteraard met ondersteuning van een droomcoödinator van Dream4Kids. Wat ga je doen? Je gaat met het kind in gesprek om te achterhalen wat zijn/haar mooiste droom is. Met deze input maak je het draaiboek voor de Droomdag. Binnen 6 tot 8 weken realiseer je deze speciale dag en hiervoor verzamel je ook financiële middelen en sponsoring. Dream4Kids helpt je hierbij met o.a. een digitale collectebus en je krijgt een startbedrag. Na afloop maak je met behulp van een tekstschrijver het droomverslag met foto’s en stel je een fotoboekje samen als herinnering aan deze unieke dag. Wie ben jij? Als droomgids ben je minimaal 21 jaar en beschik je over een flinke portie creativiteit en organisatietalent. Je bent je ervan bewust dat je met een kwetsbare groep kinderen te maken hebt. Wil je helpen om dromen uit te laten komen?

Noodhulpteamlid regio Utrecht
Utrecht, Amersfoort, Baarn, Bunschoten, De Bilt, Gooise Meren, Rhenen, Veenendaal, Zeist, Houten, Nieuwegein, De Ronde Venen

Noodhulpteamlid regio Utrecht

Maandelijks · 0 tot 10 uur
Het Nederlandse Rode Kruis District Gooi & Utrecht

Wat doe jij bij een ongeval of calamiteit? Blijf je rustig en houd jij het hoofd koel? Als vrijwilliger van het Noodhulpteam werk je in een team en word je aangestuurd door een teamleider. Iets voor jou? Word vrijwilliger bij het Noodhulpteam op oproepbasis en ondersteun medische professionals bij een crisissituatie. LET OP: om op deze vacature te reageren moet je al in opleiding zijn tot Evenementen Eerstehulpverlener bij het Rode Kruis of bereid zijn om de leerroute tot Evenementen Eerstehulpverlener bij ons te volgen (zie kopje interesse). 50.000 mensen werden in Limburg geëvacueerd wegens overstromingen in de zomer van 2021. Bij de vacature op de Rode Kruis website kun je in een filmpje meekijken hoe Noah en Naomi het Noodhulpteam helpen. Ook kun je daar andere vrijwilligers zien die vertellen over hun werk als Noodhulpteamlid. Wat ga je doen? Jij: • voert Eerste Hulp handelingen uit op BLS niveau (zelfstandig of in teamverband) en slachtofferbewaking (ABCDE-methode) • draagt slachtofferinformatie over en doet administratie (zoals slachtofferregistratie) • signaleert/verwijst letsel of aandoeningen waarvoor verpleegkundigen of andere medische professionals geraadpleegd moeten worden (conform RTS). RTS is de Revised Trauma Score. • werkt in georganiseerd verband samen met zorgprofessionals (in de T3 verzorglocatie) • faciliteert een T3 verzamel- en verzorgpunt, richt dit in en beheert de materialen • kunt werken met de materialen in het noodhulpvoertuig (en IFV depot) en de radioportofoon. IFV staat voor Instituut Fysieke Veiligheid. • zorgt voor een veilige en hygiënische werkomgeving • assisteert en begeleidt (transport) van T3 slachtoffers naar het gemeentelijk opvangcentrum (Bevolkingszorg). T3 is een triage-klasse, triage is de beoordeling van de urgentie van een hulpvraag. • biedt een luisterend oor, aandacht, erkenning, steun en troost Als hulpverlener ben je: • 18 jaar of ouder • actief in de evenementenhulpverlening (basisproces) • mobiel bereikbaar en kan voldoen aan opkomsttijd (binnen 30 minuten op aangegeven UGS). UGS staat voor uitgangsstelling, dat is de opkomstlocatie. Voor het team Utrecht is dat Utrecht. • bereid een pager (pieper) te dragen • flexibel, integer, aardig, communicatief en stressbestendig • een teamspeler • fysiek in staat om alle taken uit te voeren (zie kader) Het is belangrijk dat je als hulpverlener actief kan luisteren. Tijdens je werk moet je prioriteiten stellen en adequaat reageren op de behoeften van slachtoffers. Je werkt in gecoördineerd verband zowel zelfstandig als onder aansturing van een teamleider. Tot slot kan je goed improviseren. Binnen de aangegeven kaders kun en durf je zelfstandig beslissingen te nemen over de uitvoering van je taken. Wat breng je mee? Jij hebt: • kennis van de grondbeginselen van het Rode Kruis en handelt hiernaar • het certificaat (leerroute) Basis Eerstehulpverlener (BEHV) en Evenementen Eerstehulpverlener (EEHV), of bent bereid deze te halen • een hulpverlenende instelling en een representatieve uitstraling • een ingevulde werkgeversverklaring • minimaal MBO werk- en denkniveau en spreekt Nederlands • incasseringsvermogen, met name in relatie tot de aard en ernst van de ramp of het incident Wat krijg je? • leuk, zinvol en verantwoordelijk vrijwilligerswerk! • een vrijwilligersovereenkomst • de mogelijkheid echt wat te betekenen voor een ander • relevante opleidingen en trainingen om je kennis te vergroten én je hebt toegang tot online cursussen van GoodHabitz • doorgroeimogelijkheden om te specialiseren in hulpverlening • ervaring. Je vergroot jouw deskundigheid en kunt jouw talenten inzetten en ontwikkelen • een collectieve verzekering wanneer je aan het werk bent voor het Rode Kruis • in overleg een reiskostenvergoeding op basis van reëel gemaakte onkosten Interesse? Meer weten over de functie? Neem contact op met Iris van Dijk van het district Gooi en Utrecht. Direct solliciteren? Klik op onderstaande knop 'Ik wil helpen'. Of gebruik de knop “Solliciteer nu” op de website van Rode Kruis regio Gooi en Utrecht. Maar je kunt ons natuurlijk ook een motivatiemail sturen met jouw cv. Voor deze vacature zoeken wij meerdere kandidaten. Mocht je interesse hebben in deze functie maar ben je nog geen Evenementen Eerstehulpverlener? Dan gaan we graag het gesprek met jou aan en kijken we samen of je na het doorlopen van de onderstaande leerroutes kunt doorgroeien naar het Noodhulpteam. Je start dan met de leerroute tot Basis Eerstehulpverlener, deze bestaat uit een aantal digitale leerroutes, het behalen van jouw EHBO-certificaat Uitgebreide EHBO incl. EHAK (EHBO en reanimatie voor volwassenen en kinderen) en praktijkbegeleiding. Daarna kun je doorgroeien naar de functie van Evenementen Eerstehulpverlener. Deze leerroute bestaat eveneens uit een digitaal gedeelte, daarna volg je online lessen via Teams en een praktijkles met assessment (examen) op locatie. Vervolgens kun je doorgroeien naar het Noodhulpteam door opnieuw het doorlopen van een digitaal gedeelte en het volgen van online lessen via Teams en praktijklessen en een assessment (examen) op locatie. Dit is een leertraject van 1-2 jaar, afhankelijk van jouw kennis en ervaring. Wij hopen je snel te ontmoeten! Het Rode Kruis Het Nederlandse Rode Kruis helpt mensen in nood, om de hoek en ver weg, vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt, dát is waar wij voor staan. Wij doen dit met vele vrijwilligers die zich dagelijks inzetten. Helden die een stap vooruitzetten als het spannend wordt. Die de schouders eronder zetten als het nodig is. Zodat in tijden van nood niemand alleen staat. Ook internationaal bieden wij mensen in nood, die kwetsbaar zijn of slachtoffer van een natuurramp of crisis, integrale humanitaire hulp. We werken wereldwijd vanuit onze zeven grondbeginselen: menslievendheid, onpartijdigheid, neutraliteit, onafhankelijkheid, vrijwilligheid, eenheid en algemeenheid.

Word Basis Eerstehulpverlener + EHBO diploma
Baarn, Bunschoten, De Bilt, Gooise Meren, Nieuwegein, Rhenen, Veenendaal, Zeist

Word Basis Eerstehulpverlener + EHBO diploma

Maandelijks · 4 tot 10 uur
Het Nederlandse Rode Kruis District Gooi & Utrecht

Als Basis Eerstehulpverlener ondersteun jij bezoekers of deelnemers die onwel raken op evenementen. Ben jij 18 jaar of ouder? Help je mee op De Parade, de Utrecht Marathon of Dance Valley? Jij kiest wanneer en bij welk evenement je in actie komt als hulpverlener van het Rode Kruis. Natuurlijk krijg je een EHBO-opleiding en leer je alles over etherdiscipline. Check de vacature en word Basis Eerstehulpverlener op evenementen. Op festivals, sportwedstrijden of braderieën ga jij (met EHBO-certificaat op zak) aan de slag. Als Basis Eerstehulpverlener ondersteun je bezoekers of deelnemers die onwel raken op evenementen. Van pleisters plakken en schaafwonden behandelen tot hulp bieden bij oververhitting. Als hulpverlener van het Rode Kruis bepaal je zelf hoe, waar en wanneer je helpt: tijdens de Dodenherdenking, op Pinkpop of bij de kermis bij jou in het dorp. Wat ga je doen? Jij: • volgt een EHBO-cursus en leert wat te doen bij de meest voorkomende ongevallen • bezoekt de herhalingsavonden waar je vaardigheden oefent die je tijdens de cursus hebt geleerd. Zo blijft je kennis op peil en bied je altijd de juiste hulp • werkt 32 uur per jaar als hulpverlener. Een inzet bij een evenement duurt meestal 8 tot 9 uur. Je plakt pleisters, legt wondverband aan of schiet te hulp bij uitputting of onderkoeling. Hulpverlenen doe je altijd samen met andere collega’s van het Rode Kruis. Ben je nog onervaren? Dan word je gekoppeld aan ervaren krachten Waar dan? Dat hangt af van waar jij woont. We zoeken helpers voor locaties van het district Gooi en Utrecht: Baarn-Soest, Bunschoten-Spakenburg, De Bilt, Gooi en Vechtstreek, Lekstroom, Rhenen, Stichts Weidegebied, Veenendaal, Vijfheerenlanden, Zeist-Heuvelrug. Wat breng je mee? Jij bent: • minimaal 18 jaar en woont binnen het district Gooi en Utrecht • EHBO-gecertificeerd voor volwassenen en kinderen of je volgt de EHBO-cursus die wij vergoeden (± 30 uur) • sociaal vaardig en stressbestendig. Je werkt met hulpbehoevende mensen, stelt hen gerust en houdt het hoofd koel bij hulp aan slachtoffers • fysiek in staat om EHBO-handelingen uit te voeren. Een beach body is niet nodig maar je moet gemakkelijk kunnen lopen, gehurkt of op je knieën kunnen werken of een slachtoffer kunnen ondersteunen/tillen • bekend met digitale middelen: je kunt werken met de Rode Kruis applicatie op je smartphone of computer • jaarlijks minimaal 32 uur beschikbaar als Basis Eerstehulpverlener Wat krijg je? Jij krijgt: • de EHBO-cursus en aanvullende trainingen over hoe je mentale eerstehulp verleent en hoe je de portofoon gebruik. Je hebt ook toegang tot online cursussen via GoodHabitz • vaardigheden waarmee je mensen kunt helpen (Wat is je pa blij dat jij zijn poot kunt verbinden) • leuk vrijwilligerswerk: de evenementen zijn gezellig, het werk is soms spannend en je beleeft een evenement eens achter de schermen • een collectieve verzekering wanneer je aan het werk bent voor het Rode Kruis • een reiskostenvergoeding op basis van reëel gemaakte onkosten • de Rode Kruis outfit voor tijdens je inzet • en tenslotte, alle pluspunten van vrijwilligerswerk bij het Rode Kruis: o vrijwilligerswerk dat echt bij je past en voldoening geeft o mooie werkervaring op je cv o een groot netwerk van de Rode Kruis community o een ego boost! Het Rode Kruis is een grote en populaire club. Wereldwijd ook. Komt in actie bij rampen en voor noodhulp. Iedereen vindt je fantastisch. Meld je aan Meer weten over deze functie? Neem contact met ons op. Ingrid van der Heijden is de Coördinator van de Eerstehulpverleners in regio Gooi en Utrecht en kan je er alles over vertellen. Liever direct reageren op de vacature? Klik op onderstaande knop 'Ik wil helpen'. Of meld je aan en stuur een motivatie met cv via de vacature op onze website. Wij gebruiken jouw gegevens uitsluitend voor deze specifieke sollicitatieprocedure. Je gegevens worden altijd beveiligd verstuurd en opgeslagen. Wij hopen je snel te ontmoeten! Eerstehulpverlener aan het woord “Kan ik hier ook naar het toilet?” dat is een veel gestelde vraag bij de EHBO-post. Iedere Eerstehulpverlener herkent dit. Mensen spreken ons gemakkelijk aan. Wij zijn een vertrouwd beeld voor mensen. Het leukst vind ik de actie en de reuring op een evenement. Ook de samenwerking met het team en met andere hulpverleners. We doen het echt samen. Het is echt een 1 team 1 taak gevoel. Vooral bij pittige situaties is het erg prettig om er niet alleen voor de staan. De hulp gaat van pleisters plakken tot traumatische verwondingen waarbij we assistentie inroepen van specialistische hulp. Gelukkig hebben we altijd back-up: vanuit het Rode Kruis, de organisatie of hulpdiensten”. Marcel, eerstehulpverlener District Gooi en Utrecht

Districtcoördinator Contactcirkels
Utrecht, Amersfoort, Baarn, Bunschoten, De Bilt, Gooise Meren, Rhenen, Veenendaal, Zeist, Houten, Nieuwegein, De Ronde Venen

Districtcoördinator Contactcirkels

Wekelijks · 3 tot 8 uur
Het Nederlandse Rode Kruis District Gooi & Utrecht

Als districtcoördinator van de contactcirkels ben je het eerste aanspreekpunt voor de coördinatoren. In deze contactcirkels hebben mensen elke ochtend even een gesprek om te vragen hoe het gaat. Wil je je ook inzetten voor het Rode Kruis? Dicht bij huis een vrijwillige bijdrage leveren met impact voor ouderen? Vind jij het ook belangrijk om eenzaamheid te bestrijden? De Contactcirkel bestaat uit een groep mensen die elke ochtend even contact met elkaar hebben om te vragen of alles goed gaat. Ook heeft het bellen een alarmfunctie en voorkomt het dat het onopgemerkt blijft als er iets met een deelnemer aan de hand is. Wordt er door een deelnemer niet opgenomen dan belt de vrijwilliger van het Rode Kruis een contactpersoon om een kijkje te gaan nemen. Voor de contactcirkels in district Gooi en Utrecht zijn we op naar een: Districtcoördinator Contactcirkels Ca. 3 tot 8 uur per week Wat ga je doen? Contactcirkels worden onderhouden door een team van vrijwilligers en een coördinator. Als districtcoördinator van de contactcirkels ben je het eerste aanspreekpunt voor de coördinatoren van de cirkels. Het is belangrijk dat zij weten dat er iemand voor hen klaarstaat en hen kan adviseren bij vragen. De coördinatoren van de cirkels ondersteunen op hun beurt weer vrijwilligers die bellen met deelnemers. Het is belangrijk dat ze zich gehoord en veilig voelen. Ongeveer 1 keer per maand neem je zelf het initiatief en bel je of bezoek je de coördinatoren zodat er korte lijntjes blijven onderling. • Je zorgt ervoor dat de coördinatoren een laagdrempelig aanspreekpunt hebben. • Je zorgt dat deelnemers geregistreerd worden door de coördinatoren, je denkt mee over het werven van nieuwe deelnemers om de cirkels draaiende te houden en je informeert de coördinatoren over de voortgang • Houdt de intakegesprekken met nieuwe coördinatoren. • Twee keer per jaar organiseer je voor alle coördinatoren een (in) formele bijeenkomst als dank voor hun inzet. Wat vragen wij? • Voor deze functie zoeken wij iemand die bij voorkeur 2 vaste ochtenden per week beschikbaar is. • Kennis heeft van administratieve programma’s zoals Outlook, Word en Excel. Verder werken we veel met Teams voor online vergaderingen en het beheer van documenten. • Affiniteit met de doelgroep van de contactcirkel, ouderen. • Empathie en geduld. • Een verklaring omtrent goed gedrag (VOG), die we gratis voor jou aanvragen. Wat bieden wij jou? • Werken in een team wat zich nog volop aan het ontwikkelen is en wat je dus ook zelf mee vorm kunt geven. • Ontmoetingen om ervaringen uit te wisselen met coördinatoren. • De mogelijkheid interne opleidingen te volgen waaronder de introductiecursus van het Rode Kruis en Goodhabitz; een leerplatform waar alle vrijwilligers van het Rode Kruis gebruik van mogen maken. • Reis- en onkostenvergoeding. • Verzekering. Interesse? Heb je belangstelling voor deze functie maar wil je meer informatie? Neem contact op met Cecilia via een reactie hier of via haar e-mailadres bij de vacature op onze website. Ben je enthousiast en wil je reageren? ? Klik op onderstaande knop 'Ik wil helpen'. Of vind deze vacature op de website van het Rode Kruis district Gooi en Utrecht en gebruik de knop “Solliciteer nu”. Je kunt ons natuurlijk ook rechtstreeks een motivatiemail sturen met jouw cv. Wij hopen je snel te ontmoeten!

Echt contact… en gewoon gezellig kletsen!
Ede

Echt contact… en gewoon gezellig kletsen!

Wekelijks · 1 tot 2 uur
RIBW AVV

Voor wie? Weike is een vrouw van 63 die op op zichzelf woont in Ede. Het lijkt haar leuk om wat meer sociale contact te hebben. In het begin is het vast nog wel even aftasten, maar als jullie eenmaal de klik hebben, leer je Weike ook echt kennen. Zo houdt zij bijvoorbeeld van schilderen (al is het alweer even geleden dat ze de kwast oppakte), kijkt ze graag een goede actiefilm en is ze ook nog wel over te halen om een stukje te wandelen. Maar alles op zijn tijd. Ga er eerst maar even rustig voor zitten om gezellig te kletsen en écht contact te hebben. Wat ga je doen? Eens per week zoek je Weike op bij haar thuis. Jullie kletsen wat af en langzaam maar zeker leer je elkaar beter kennen. Vanzelf ontstaat er een moment om iets te ondernemen, wie weet pakken jullie na verloop van tijd samen de kwast weer op! Wat levert het jou op? Door jou maken onze cliënten weer meer contact met de buitenwereld! Voor jou betekent het een fijn contact in je eigen buurt, een grote glimlach, een lekkere kop thee, wat lichaamsbeweging of een nieuwe hobby... Ook kan vrijwilligerswerk een prettige manier zijn om zelf wat meer ritme op te bouwen of om kennis te maken met de zorg en een bepaalde doelgroep. Bij RIBW AVV zorgen we ervoor dat je goed begeleid wordt, je de basistraining ‘Herstelondersteunend werken’ en ‘Inleiding Psychopathologie’ kunt volgen en bv. gebruik kunt maken van de online leeromgeving GoodHabitz met trainingen voor zowel je professionele als persoonlijke ontwikkeling. En attenties zoals een kerstpakket komen natuurlijk ook gewoon jouw kant op! Wat vragen wij van jou? Je enthousiasme en een uurtje van je tijd! Verder is een specifieke opleiding niet nodig. Wel is het goed te weten dat we (kosteloos) een VOG (verklaring omtrent gedrag) aanvragen voor iedere vrijwilliger. Enthousiast of vragen? Stuur een berichtje en dan kijken we samen of er een match te maken is!

Ga jij de friend4friend uitdaging aan?
Emmen, Hoogeveen, Meppel, Midden-Drenthe, Noordenveld, Tynaarlo, Westerveld, Lelystad, Noordoostpolder, Urk, Zeewolde, Achtkarspelen, Ameland, Dantumadiel, De Fryske Marren, Harlingen, Heerenveen, Leeuwarden, Ooststellingwerf, Opsterland, Schiermonnikoog, Smallingerland, Súdwest-Fryslân, Aa en Hunze, Assen, Borger-Odoorn, Coevorden, De Wolden, Tytsjerksteradiel, Vlieland, Waadhoeke, Weststellingwerf, Pekela, Stadskanaal, Veendam, Westerwolde, Aalsmeer, Alkmaar, Amstelveen, Amsterdam, Beverwijk, Bloemendaal, Castricum, Den Helder, Diemen, Drechterland, Edam-Volendam, Enkhuizen, Gooise Meren, Haarlemmermeer, Heemskerk, Heemstede, Heiloo, Hilversum, Hollands Kroon, Hoorn, Huizen, Koggenland, Landsmeer, Laren, Medemblik, Oostzaan, Opmeer, Ouder-Amstel, Purmerend, Schagen, Stede Broec, Texel, Uitgeest, Uithoorn, Velsen, Waterland, Weesp, Wijdemeren, Wormerland, Zaanstad, Zandvoort, Kampen, Ommen, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland, Zwolle, Amersfoort, Baarn, Bunnik, Bunschoten, De Bilt, De Ronde Venen, Eemnes, Houten, IJsselstein, Leusden, Lopik, Montfoort, Nieuwegein, Oudewater, Renswoude, Rhenen, Soest, Stichtse Vecht, Utrecht, Wijk bij Duurstede, Woerden, Alblasserdam, Alphen aan den Rijn, Barendrecht, Bodegraven-Reeuwijk, Brielle, Capelle aan den IJssel, Delft, 's-Gravenhage, Gorinchem, Gouda, Hendrik-Ido-Ambacht, Kaag en Braassem, Katwijk, Krimpen aan den IJssel, Krimpenerwaard, Lansingerland, Leiden, Maassluis, Nieuwkoop, Oegstgeest, Ridderkerk, Rijswijk, Rotterdam, Schiedam, Sliedrecht, Teylingen, Waddinxveen, Wassenaar, Westland, Westvoorne, Zoetermeer, Zoeterwoude, Zwijndrecht, Eemsdelta, Groningen, Midden-Groningen, Noardeast-Fryslân, Het Hogeland, Oldambt, Westerkwartier, Blaricum, Raalte, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg, Zeist, Albrandswaard, Dordrecht, Goeree-Overflakkee, Hardinxveld-Giessendam, Hellevoetsluis, Hillegom, Hoeksche Waard, Leiderdorp, Leidschendam-Voorburg, Lisse, Midden-Delfland, Molenlanden, Nissewaard, Noordwijk, Papendrecht, Pijnacker-Nootdorp, Vlaardingen, Voorschoten, Zuidplas

Ga jij de friend4friend uitdaging aan?

Wekelijks · 3 tot 4 uur
friend4friend

Ben je een jonge Nederlander? Wil je een nieuwe cultuur leren kennen? Wil je iets voor de samenleving betekenen? Dan is friend4friend iets voor jou! Ben je een jonge Nieuwkomer? Wil je nieuwe mensen leren kennen? De Nederlandse taal leren spreken en meer leren over Nederland? Dan is friend4friend iets voor jou. Friend4friend koppelt je aan een buddy. Jullie worden persoonlijk begeleid door een coördinator van friend4friend. Jullie leren elkaar kennen en doen samen vrijwilligerswerk. Er zijn groepsbijeenkomsten met alle deelnemers en jullie doen samen vrijwilligerswerk. Je kunt deelnemen aan friend4friend ook combineren met een stage of opdracht van school/studie. Wat moet je weten: • Voor jongeren tussen 16 en 30 jaar • Maximaal 6 maanden • Gemiddeld 4 uur per week • Tijd en plaats zijn flexibel • Met leeftijdsgenoten • Afspraak is afspraak • Persoonlijke begeleiding • Voor een nieuw netwerk • Voor nieuwe vrienden! • MDT-Certificaat Samen werk je aan het versterken van je cv. Samen leer je nieuwe mensen kennen. Je leert elkaars cultuur kennen. Je ontdekt nieuwe kwaliteiten en leert nieuwe vaardigheden. En je maakt een nieuwe vriend!

Jongeren
Reclassering Nederland zoekt vrijwilligers!
Utrecht, Amersfoort, Lelystad, Houten, Baarn, Zeewolde, Dronten, Harderwijk, Veenendaal, Zeist, IJsselstein, Rhenen, Gorinchem, Nieuwegein, Bunnik, De Bilt, Urk, Eemnes, Leusden, Renswoude

Reclassering Nederland zoekt vrijwilligers!

Wekelijks · 2 tot 3 uur
Reclassering Nederland

COSA is een betekenisvolle vrijwilligerstaak. Je ondersteunt een zedendader bij zijn re-socialisatie in de maatschappij. Hiermee draag je bij aan een veiliger samenleving! Als vrijwilliger bij COSA vorm je, samen met andere vrijwilligers, een sociaal netwerk rondom een zedendader met als doel isolement te doorbreken en toe te werken naar maatschappelijke inbedding. Vrijwilligers ondersteunen de persoon bij het vinden van de weg in de samenleving. Dit kan door het bieden van een luisterend oor, het bieden van praktische hulp, het ondernemen van activiteiten. Ergens een kop koffie drinken, een wandeling maken en ook ondersteuning geven bij het ontwikkelen van een eigen netwerk/ hobby`s en andere activiteiten. Daarnaast zijn de vrijwilligers een extra paar ogen en oren om de zedendader te helpen op het rechte pad te blijven. Een COSA-traject duurt gemiddeld 1,5-2 jaar en vraagt een tijdsinvestering van 2 uur per week. Sociaal isolement Wanneer een zedendader na het uitzitten van een straf terugkeert in de maatschappij ontstaat vaak onrust. Sociaal isolement, sociale uitsluiting en emotionele eenzaamheid liggen op de loer. COSA zet zich in, samen met vrijwilligers en professionals, voor het doorbreken van dit isolement. Ze ondersteunen de zedendader bij zijn re-integratie in de samenleving. Dit is effectief gebleken in het verlagen van de kans op recidive. Word ook COSA-vrijwilliger COSA is een mooie, betekenisvolle vrijwilligerstaak. Vrijwilligers kunnen rekenen op een grondige tweedaagse training vooraf. Ook de ondersteuning en begeleiding door de cirkel coördinator tijdens het COSA-traject is goed geregeld. Een specifieke vooropleiding of achtergrond is niet nodig. Wij zoeken vrijwilligers o.a. in Flevoland (Almere, Lelystad, Zeewolde, Dronten), Noord Holland (Hilversum, Huizen), Utrecht (stad, IJsselstein, Nieuwegein, Houten, Amersfoort, Rhenen, Veenendaal, Zeist). Voor meer informatie en aanmelden ga naar de website: [website verborgen]/ Organisatie : Reclassering Nederland, COSA Locatieadres : 3524 SJ Utrecht Contactpersoon : Hester Functie : Cirkelcoördinator COSA & Reclasseringswerker