Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
NLvoorelkaar

Coördinator Dierenvoedselbank

Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Als coördinator bij Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe ben jij een ware duizendpoot en spin in het web! Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders en vrijwilligers van een aantal uitgiftelocaties, en je ondersteund de senior coördinator. We hebben momenteel in totaal vijf uitgiftelocaties, maar het aantal locaties onder jouw verantwoordelijkheid stemmen we samen af. Je wordt waar nodig gecoacht door de senior coördinator. Samen met de senior coördinator, de locatiebeheerders en vrijwilligers zorg jij ervoor dat alles geregeld is op de uitgiftepunten om de tweewekelijkse uitgiftes soepel te laten verlopen. Jij bent de verbindende schakel tussen het bestuur, de locatiebeheerders en vrijwilligers van de locaties. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Je bent verantwoordelijk voor de toegewezen locaties (groeiend naar ervaring). Daarnaast werk je als back-up voor de senior coördinator voor de andere locaties. - Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders en vrijwilligers van de toegewezen locaties; - Bijhouden (praktische) vragen van vrijwilligers en zorgen dat deze van antwoord worden voorzien; - In overleg met het lokale team vrijwilligers ondersteun je de locaties bij het verzorgen voor voldoende voorraad van uitgiftemiddelen; - Je bent een ware duizendpoot. Naast bovengenoemde werkzaamheden, hou je ook samen met de senior coördinator het centrale magazijn in Wageningen bij. Verder help je met PR-werkzaamheden zoals het uitdelen van flyers. Je haalt (samen of alleen) grote donaties op, en zo nu en dan ga je naar Stichting Dierenlot. - Je bent de verbindende schakel tussen het bestuur en de vrijwilligers; - Je bewaakt de afgesproken processen, procedures en besluiten, en spreekt mensen erop aan als dit niet wordt opgevolgd; - Signaleren van nieuwe ontwikkelingen op de locaties en daarop handelen waar nodig; - Aanwezig zijn bij vergaderingen zoals algemene vergaderingen, locatiebeheerdersoverleg en evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en wanneer nodig discussies durft aan te gaan, zowel intern binnen onze stichting als extern naar onze klanten; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet; - Iemand met slagkracht om de missie en visie van de stichting uit te dragen naar de vrijwilligers en onze klanten; - Iemand met een groot oplossingsgericht vermogen; - Iemand met eigen vervoer, echter in overleg kan ook het vervoersmiddel van onze stichting gebruikt worden. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Aantal uur per week: in overleg Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Pas je (nog) niet volledig in het profiel maar zie je wel bepaalde aanknopingspunten? Wij denken graag met je mee en nodigen je toch van harte uit om te solliciteren!

Lees meer
structureel

Ede, Renkum, Rhenen, Veenendaal, Wageningen

Bestuur & organisatie
Projectcoördinatie
Hulp bij armoede

Beschrijving

Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig.

Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status.

Als coördinator bij Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe ben jij een ware duizendpoot en spin in het web! Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders en vrijwilligers van een aantal uitgiftelocaties, en je ondersteund de senior coördinator.

We hebben momenteel in totaal vijf uitgiftelocaties, maar het aantal locaties onder jouw verantwoordelijkheid stemmen we samen af. Je wordt waar nodig gecoacht door de senior coördinator. Samen met de senior coördinator, de locatiebeheerders en vrijwilligers zorg jij ervoor dat alles geregeld is op de uitgiftepunten om de tweewekelijkse uitgiftes soepel te laten verlopen. Jij bent de verbindende schakel tussen het bestuur, de locatiebeheerders en vrijwilligers van de locaties.

Welke verantwoordelijkheden heb jij?
- Je bent verantwoordelijk voor de toegewezen locaties (groeiend naar ervaring). Daarnaast werk je als back-up voor de senior coördinator voor de andere locaties.
- Je bent het eerste aanspreekpunt voor de locatiebeheerders en vrijwilligers van de toegewezen locaties;
- Bijhouden (praktische) vragen van vrijwilligers en zorgen dat deze van antwoord worden voorzien;
- In overleg met het lokale team vrijwilligers ondersteun je de locaties bij het verzorgen voor voldoende voorraad van uitgiftemiddelen;
- Je bent een ware duizendpoot. Naast bovengenoemde werkzaamheden, hou je ook samen met de senior coördinator het centrale magazijn in Wageningen bij. Verder help je met PR-werkzaamheden zoals het uitdelen van flyers. Je haalt (samen of alleen) grote donaties op, en zo nu en dan ga je naar Stichting Dierenlot.
- Je bent de verbindende schakel tussen het bestuur en de vrijwilligers;
- Je bewaakt de afgesproken processen, procedures en besluiten, en spreekt mensen erop aan als dit niet wordt opgevolgd;
- Signaleren van nieuwe ontwikkelingen op de locaties en daarop handelen waar nodig;
- Aanwezig zijn bij vergaderingen zoals algemene vergaderingen, locatiebeheerdersoverleg en evenementen.

Wij zoeken:
- Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken;
- Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en wanneer nodig discussies durft aan te gaan, zowel intern binnen onze stichting als extern naar onze klanten;
- Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn;
- Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg);
- Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden);
- Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet;
- Iemand met slagkracht om de missie en visie van de stichting uit te dragen naar de vrijwilligers en onze klanten;
- Iemand met een groot oplossingsgericht vermogen;
- Iemand met eigen vervoer, echter in overleg kan ook het vervoersmiddel van onze stichting gebruikt worden.

Wat bieden wij jou?
- Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers;
- Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten;
- Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen;
- Via de gemeente ben je collectief verzekerd.

Aantal uur per week: in overleg

Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Pas je (nog) niet volledig in het profiel maar zie je wel bepaalde aanknopingspunten? Wij denken graag met je mee en nodigen je toch van harte uit om te solliciteren!

Praktische informatie

Tijd

Wekelijks 2 tot 8 uur

Locatie

Ede, Renkum, Rhenen, Veenendaal, Wageningen

Impact

Impactgebied
Noodhulp
Sociaal & welzijn
Tuin, dieren & natuur
Categorie
Bestuur & organisatie
Projectcoördinatie
Hulp bij armoede
Michel
65% profielsterkte

Over Michel

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Michel is ingeschreven op NLvoorelkaar sinds 07-07-2022
  • Meerdere positieve matches gemaakt

Bekijk meer van Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe

Fondsenwerver voor Dierenvoedselbank

Fondsenwerver voor Dierenvoedselbank
Wageningen
Wekelijks · 1 tot 4 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Als fondsenwerver bij Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe ben je aan zet om zoveel mogelijk (vaste) sponsoren en donateurs te vinden voor onze stichting. Als fondsenwerver ga je online en offline te werk bij met name lokale fondsen. Om jouw werk succesvol te kunnen doen, geloof jij in de missie en visie van onze stichting, en weet jij deze boodschap sterk en verbindend aan onze huidige en potentiële nieuwe donateurs over te brengen. Als fondsenwerver werk je zelfstandig, inspirerend en uitermate doelgericht. Sponsoring of donatie kan uit diverse dingen bestaan, denk bijvoorbeeld aan voer, non-food artikelen, naamsbekendheid, maar ook op financieel gebied zijn donaties van harte welkom. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Het is jouw verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk potentiële donateurs en sponsoren te vinden en hen over te halen om daadwerkelijk bij te dragen aan onze stichting; - Samen met de penningmeester zorg je voor overzicht in aan te vragen subsidies (bijvoorbeeld bij gemeenten), en zorg je er ook voor dat we deze tijdig onderbouwd aanvragen; - Je bent het eerste aanspreekpunt voor onze zakelijke donateurs en sponsoren; - Je bent de verbindende schakel tussen het bestuur en alle donateurs en sponsoren; - Je zorgt ervoor dat alle gemaakte afspraken schriftelijk worden vastgelegd en geborgd; - Je zorgt ervoor dat onze bestaande donateurs en sponsoren aan de stichting verbonden blijven; - Je zorgt ervoor dat onze donateurs en sponsoren zich betrokken blijven voelen bij de stichting en bedenkt (ludieke) manieren om hen ‘warm’ te blijven committeren; - Je denkt mee over de marketingstrategie van de stichting en hoe we deze kunnen blijven verbeteren. Hiervoor stem je af met het bestuur en de online content beheerder; - Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij de algemene vrijwilligers vergaderingen (3 keer per jaar) en evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Iemand die overtuigend en duidelijk kan communiceren op verschillende niveaus, en naar gelang de doelgroep; - Iemand die creatief is in het werven van fondsen en opzetten van (eenmalige) donatieacties; - Een verbindend, empathisch en mensgericht persoon die relaties voor de stichting aangaat voor de lange termijn; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden). Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Je bent collectief via de gemeente verzekerd. Pas je (nog) niet volledig in het profiel maar zie je wel bepaalde aanknopingspunten? Wij denken graag met je mee en nodigen je toch van harte uit om te solliciteren!

Online content beheerder

Online content beheerder
Wageningen
Wekelijks · 1 tot 4 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Wat ga je als Online content beheerder doen? Dankzij jou is de stichting online goed vertegenwoordigd! We hebben een prachtige website die jij beheerd, onderhoudt en regelmatig actualiseert. Op onze sociale media plaats je regelmatig interessante berichten voor onze verschillende doelgroepen. Verder kunnen we het aan jou overlaten om creatieve manieren te bedenken en uit te voeren om meer bezoekers naar onze digitale kanalen te krijgen. Welke verantwoordelijkheden heb jij? - Je zorgt voor passende communicatie uitingen binnen onze huisstijl, die bijdragen aan bekendheid van de stichting. Hiervoor heb je nauw contact met het bestuur en de communicatiedeskundige; - Je beheert onze website; - Je houdt je bezig met het (door)ontwikkelen van onze website, in nauwe afstemming met onze communicatiedeskundige en het bestuur; - Je houdt onze huidige sociale mediakanalen (Facebook, Instagram, Linkedin) actueel door regelmatig interessante berichten te plaatsen passend bij de doelgroep. Hiervoor geef je ook tips aan de vrijwilligers hoe zij aanvullend voor interessante content kunnen zorgen. Ook reageer je op eventuele vragen of anderszins berichten die we ontvangen; - Je zorgt ervoor dat te plaatsen content aan SEO-normen voor zoeken op internet voldoet; - Je houdt ontwikkelingen rondom andere sociale mediakanalen bij en adviseert het bestuur als we op nieuwe of andere kanalen moeten inzetten om zo onze doelgroepen te bereiken; - Analyseren en interpreteren van gebruikersstatistieken en daarop inspelen en wijzigingen doorvoeren waar nodig; - Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij de halfjaarlijkse algemene vrijwilligers vergaderingen, evenals bij andere activiteiten en evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en discussies durft aan te gaan, zowel intern als extern; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en inzet. Wat bieden we jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Pas je (nog) niet volledig in het profiel maar zie je wel bepaalde aanknopingspunten? Wij denken graag met je mee en nodigen je toch van harte uit om te solliciteren!

Bestuursondersteuner bij de Dierenvoedselbank

Bestuursondersteuner bij de Dierenvoedselbank
Ede, Renkum, Rhenen, Veenendaal, Wageningen
Maandelijks · 5 tot 10 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Als bestuursondersteuner vind jij het leuk om je handen uit de mouwen te steken en het bestuur te ondersteunen met de (veelal digitale/administratieve) taken zoals contact met externen, online vacaturebeheer, uitzetten van interne en externe vragen, maar ook om mee te denken over strategische zaken, beleid, en organisatorische professionalisering en vernieuwing. Je bent de rechterhand van de bestuursleden en een spin in het web binnen de organisatie. In deze sleutelrol stel je het bestuur in staat om zich op hoofdlijnen en zaken met de hoogste prioriteit te concentreren. Je bent ijzersterk in het organiseren, prioriteren en managen van zeer uiteenlopende interne en externe vraagstukken. Je sluit zoveel als mogelijk aan bij alle overleggen waarbij je het bestuur waar nodig adviseert en naderhand meehelpt om besluiten en actiepunten uit te voeren. Ook heb je een vlotte pen omdat jij de plannen vertaald naar papier. Verder ben je nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen op het gebied van dierenvoedselbanken in Nederland en huisdierenwelzijn in algemene zin. Hierin geef jij de organisatie gevraagd en ongevraagd advies. Binnen deze functie heb je veel vrijheid en is er veel ruimte om jouw nieuwe ideeën samen met het bestuur te implementeren binnen de stichting. Welke verantwoordelijkheden heb je? - Signaleren van belangrijke en/of potentiële interessante ontwikkelingen binnen de branche en het werkgebied om deze vervolgens te vertalen naar de interne organisatie; - Meedenken en adviseren van het bestuur bij strategische vraagstukken. Bijvoorbeeld op het gebied van beleid, organisatie en strategie; - Ondersteunen van het bestuur bij allerhande taken, zoals reageren op binnenkomende mails, online vacaturebeheer, uitvoeren van actiepunten of besluiten bij vergaderingen; - Brieven en andere stukken schrijven namens de organisatie. Bijvoorbeeld het beleidsplan, jaarverslag of projectplannen; - Bewaken processen, procedures en uitvoering van besluiten. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Je bent sociaal, klantvriendelijk en hebt een brede maatschappelijke interesse en kijk op zaken; - Je kunt zelfstandig en in teamverband werken; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Aantal uur per week: in overleg Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Pas je (nog) niet volledig in het profiel maar zie je wel bepaalde aanknopingspunten? Wij denken graag met je mee en nodigen je toch van harte uit om te solliciteren!

Locatiebeheerder Utrechtse Heuvelrug

Locatiebeheerder Utrechtse Heuvelrug
Utrechtse Heuvelrug
Maandelijks · 5 tot 8 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen die leven onder de armoedegrens en een huisdier hebben. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. En vanaf 2025 ook vanuit de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Daar is deze vacature ook voor. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Je bent verantwoordelijk voor één van onze locatie uitgiftepunten. In de basis heb je dezelfde taken als de rest van het vrijwilligersteam op locatie en voer je dus dezelfde werkzaamheden uit, maar daarnaast kent jouw rol een aantal extra verantwoordelijkheden. Samen met het lokale team vrijwilligers zorg je voor, tijdens en na het uitgiftemoment voor het reilen en zeilen van jullie locatie. Jij beheert de sleutel van de locatie en zorgt samen met het team voor het voorraadbeheer. Je stuurt het lokale team vrijwilligers aan, motiveert hen waar nodig, en zorgt ervoor dat er een goede sfeer heerst. Je bent de verbindende schakel en het eerste aanspreekpunt voor het bestuur, coördinatoren en het lokale vrijwilligersteam. Voor jou is de aan jouw locatie toegewezen coördinator je eerste aanspreekpunt. Samen met alle vrijwilligers in het team van de locatie ben je verantwoordelijk voor: - Je bent aanspreekpunt voor onze klanten tijdens het tweewekelijkse uitgiftemoment. Dit kunnen bestaande klanten zijn die spullen komen ophalen, maar ook nieuwe klanten die je ter plaatste inschrijft en onze werkwijze uitlegt; - Je bent aanspreekpunt voor donateurs die spullen afgeven tijdens het uitgiftemoment. Je maakt een foto van de donatie en deelt deze via de groepsapp van jullie locatie; - Je draagt zorg voor het ompakken van het voer en zorgt dat er altijd voldoende omgepakt voer op voorraad is; - Je houdt in de administratie bij wie wel en wie niet is geweest en wat de klanten hebben meegekregen; - Je bent beschikbaar op de uitgiftemomenten voor de betreffende gemeente (eens per twee weken); - Je zorgt samen met het team voor een nette uitstraling van het uitgiftepunt. Eventuele defecten of issues bespreek je met de coördinator; - Het komt regelmatig voor dat donaties in de regio opgehaald mogen worden, dit organiseer je onderling met het team; - Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij het locatiebeheerdersoverleg, de algemene vergadering, activiteiten en evenementen. Als locatiebeheerder heb je daarnaast de volgende extra verantwoordelijkheden: - Je stuurt het lokale team vrijwilligers aan, daarbij zorg je ervoor dat bovenstaande werkzaamheden regelmatig gerouleerd worden en iedereen, inclusief jijzelf, alle taken kan uitvoeren. Het is jouw verantwoordelijkheid dat het team tijdens het uitgiftemoment ook kan doordraaien als jij er een keer niet bent; - Jij beheert de sleutel van de locatie, en bij jouw afwezigheid zorg je ervoor dat een andere vrijwilliger dit tijdelijk overneemt; - Je werkt nieuwe vrijwilligers in en zorgt ervoor dat zij alle werkzaamheden leren, en op de hoogte zijn van de gemaakte afspraken; - Als een vrijwilliger niet kan komen tijdens het uitgiftemoment probeer je, indien nodig, een vrijwilliger van een andere locatie te regelen. Lukt dat niet, dan laat je dit weten aan de coördinator; - Bewaken van de afgesproken werkwijzen en besluiten, en aanspreken van het team als dit niet gebeurt; - Voor de halfjaarlijkse kascontrole is het jouw verantwoordelijkheid dat de benodigde spullen, op aanvraag, worden aangeleverd bij de penningmeester; - Signaleren van nieuwe ontwikkelingen op de locatie en deze bespreken met de coördinator zodat waar nodig actie ondernomen kan worden. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Een motiverende en verbindende persoonlijkheid, die zijn/haar team kan aansturen maar ook een stap terug durft te zetten en het team in zijn kracht kan zetten (zelf beslissingen laten nemen en initiatief laten tonen); - Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en wanneer nodig discussies durft aan te gaan, zowel intern binnen onze stichting als extern naar onze klanten; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid en brede inzetbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Uitgiftepunt Utrechtse Heuvelrug

Uitgiftepunt Utrechtse Heuvelrug
Utrechtse Heuvelrug
Maandelijks · 5 tot 8 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen die leven onder de armoedegrens en een huisdier hebben. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. En vanaf 2025 ook in de Utrechtse Heuvelrug. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Wat ga je doen? Tijdens het uitgiftemoment sta je onze klanten te woord en zorg je dat zij de spullen krijgen die zij nodig hebben voor het behoud van hun huisdier(en). Denk hierbij aan droogvoer, natvoer, snacks, speelgoed, verzorgingsartikelen, riemen, halsbanden maar ook anti-worm middelen en antivlooien middelen. De locatiebeheerder is je eerste aanspreekpunt en samen zorgen jullie voor het reilen en zeilen van jullie locatie. Welke verantwoordelijkheden heb je? - Je bent samen met de locatiebeheerder het aanspreekpunt voor onze klanten tijdens het tweewekelijkse locatie uitgiftemoment. Dit kunnen bestaande klanten zijn die spullen komen ophalen, maar ook nieuwe klanten die je ter plaatste inschrijft en onze werkwijze uitlegt; - Je bent het aanspreekpunt voor donateurs die spullen afgeven tijdens het locatie uitgiftemoment. Je maakt een foto van de donatie en deelt deze via de locatie groepsapp; - Je draagt samen met de locatiebeheerder en andere vrijwilligers zorg voor een nette uitstraling van het uitgiftepunt. Eventuele mankementen of defecten meld je bij de locatiebeheerder; - Je draagt zorg voor het ompakken van het voer en zorgt dat er altijd voldoende omgepakt voer op voorraad is; - Je houdt in de administratie bij wie wel en wie niet is geweest en wat de klanten hebben meegekregen; - Je bent beschikbaar op de uitgiftemomenten voor de gemeente [vul in + link naar openingstijden]. Samen met het team bereid je het uitgiftemoment voor, daarom ben je vanaf 16.00 uur beschikbaar. Ook ruim je na het uitgiftemoment samen met het team weer op, daarom ben je tot 18.30 uur beschikbaar; - Het komt voor dat donaties in de regio opgehaald mogen worden, dit organiseer je onderling met het lokale team; - Je bent bereid om, in geval van nood, tijdelijk op een ander uitgiftepunt mee te draaien; - Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij de halfjaarlijkse algemene vrijwilligers vergaderingen; - Je bent bereid om de stichting te promoten, bijvoorbeeld op evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Je bent sociaal, klantvriendelijk en betrouwbaar. - Je kunt zelfstandig en in teamverband werken. - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid en breed inzetbaar (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Neem gauw contact met ons op.

Locatiebeheerder Dierenvoedselbank Wageningen

Locatiebeheerder Dierenvoedselbank Wageningen
Wageningen
Maandelijks · 5 tot 8 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen die leven onder de armoedegrens en een huisdier hebben. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. En vanaf 2025 ook vanuit de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Daar is deze vacature ook voor. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Je bent verantwoordelijk voor één van onze locatie uitgiftepunten. In de basis heb je dezelfde taken als de rest van het vrijwilligersteam op locatie en voer je dus dezelfde werkzaamheden uit, maar daarnaast kent jouw rol een aantal extra verantwoordelijkheden. Samen met het lokale team vrijwilligers zorg je voor, tijdens en na het uitgiftemoment voor het reilen en zeilen van jullie locatie. Jij beheert de sleutel van de locatie en zorgt samen met het team voor het voorraadbeheer. Je stuurt het lokale team vrijwilligers aan, motiveert hen waar nodig, en zorgt ervoor dat er een goede sfeer heerst. Je bent de verbindende schakel en het eerste aanspreekpunt voor het bestuur, coördinatoren en het lokale vrijwilligersteam. Voor jou is de aan jouw locatie toegewezen coördinator je eerste aanspreekpunt. Samen met alle vrijwilligers in het team van de locatie ben je verantwoordelijk voor: - Je bent aanspreekpunt voor onze klanten tijdens het tweewekelijkse uitgiftemoment. Dit kunnen bestaande klanten zijn die spullen komen ophalen, maar ook nieuwe klanten die je ter plaatste inschrijft en onze werkwijze uitlegt; - Je bent aanspreekpunt voor donateurs die spullen afgeven tijdens het uitgiftemoment. Je maakt een foto van de donatie en deelt deze via de groepsapp van jullie locatie; - Je draagt zorg voor het ompakken van het voer en zorgt dat er altijd voldoende omgepakt voer op voorraad is; - Je houdt in de administratie bij wie wel en wie niet is geweest en wat de klanten hebben meegekregen; - Je bent beschikbaar op de uitgiftemomenten voor de betreffende gemeente (eens per twee weken); - Je zorgt samen met het team voor een nette uitstraling van het uitgiftepunt. Eventuele defecten of issues bespreek je met de coördinator; - Het komt regelmatig voor dat donaties in de regio opgehaald mogen worden, dit organiseer je onderling met het team; - Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij het locatiebeheerdersoverleg, de algemene vergadering, activiteiten en evenementen. Als locatiebeheerder heb je daarnaast de volgende extra verantwoordelijkheden: - Je stuurt het lokale team vrijwilligers aan, daarbij zorg je ervoor dat bovenstaande werkzaamheden regelmatig gerouleerd worden en iedereen, inclusief jijzelf, alle taken kan uitvoeren. Het is jouw verantwoordelijkheid dat het team tijdens het uitgiftemoment ook kan doordraaien als jij er een keer niet bent; - Jij beheert de sleutel van de locatie, en bij jouw afwezigheid zorg je ervoor dat een andere vrijwilliger dit tijdelijk overneemt; - Je werkt nieuwe vrijwilligers in en zorgt ervoor dat zij alle werkzaamheden leren, en op de hoogte zijn van de gemaakte afspraken; - Als een vrijwilliger niet kan komen tijdens het uitgiftemoment probeer je, indien nodig, een vrijwilliger van een andere locatie te regelen. Lukt dat niet, dan laat je dit weten aan de coördinator; - Bewaken van de afgesproken werkwijzen en besluiten, en aanspreken van het team als dit niet gebeurt; - Voor de halfjaarlijkse kascontrole is het jouw verantwoordelijkheid dat de benodigde spullen, op aanvraag, worden aangeleverd bij de penningmeester; - Signaleren van nieuwe ontwikkelingen op de locatie en deze bespreken met de coördinator zodat waar nodig actie ondernomen kan worden. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Een motiverende en verbindende persoonlijkheid, die zijn/haar team kan aansturen maar ook een stap terug durft te zetten en het team in zijn kracht kan zetten (zelf beslissingen laten nemen en initiatief laten tonen); - Iemand met lef, die stevig in de schoenen staat en wanneer nodig discussies durft aan te gaan, zowel intern binnen onze stichting als extern naar onze klanten; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid en brede inzetbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Anderen bekeken ook

Bestuursondersteuner bij de Dierenvoedselbank

Bestuursondersteuner bij de Dierenvoedselbank
Ede, Renkum, Rhenen, Veenendaal, Wageningen
Maandelijks · 5 tot 10 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Als bestuursondersteuner vind jij het leuk om je handen uit de mouwen te steken en het bestuur te ondersteunen met de (veelal digitale/administratieve) taken zoals contact met externen, online vacaturebeheer, uitzetten van interne en externe vragen, maar ook om mee te denken over strategische zaken, beleid, en organisatorische professionalisering en vernieuwing. Je bent de rechterhand van de bestuursleden en een spin in het web binnen de organisatie. In deze sleutelrol stel je het bestuur in staat om zich op hoofdlijnen en zaken met de hoogste prioriteit te concentreren. Je bent ijzersterk in het organiseren, prioriteren en managen van zeer uiteenlopende interne en externe vraagstukken. Je sluit zoveel als mogelijk aan bij alle overleggen waarbij je het bestuur waar nodig adviseert en naderhand meehelpt om besluiten en actiepunten uit te voeren. Ook heb je een vlotte pen omdat jij de plannen vertaald naar papier. Verder ben je nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen op het gebied van dierenvoedselbanken in Nederland en huisdierenwelzijn in algemene zin. Hierin geef jij de organisatie gevraagd en ongevraagd advies. Binnen deze functie heb je veel vrijheid en is er veel ruimte om jouw nieuwe ideeën samen met het bestuur te implementeren binnen de stichting. Welke verantwoordelijkheden heb je? - Signaleren van belangrijke en/of potentiële interessante ontwikkelingen binnen de branche en het werkgebied om deze vervolgens te vertalen naar de interne organisatie; - Meedenken en adviseren van het bestuur bij strategische vraagstukken. Bijvoorbeeld op het gebied van beleid, organisatie en strategie; - Ondersteunen van het bestuur bij allerhande taken, zoals reageren op binnenkomende mails, online vacaturebeheer, uitvoeren van actiepunten of besluiten bij vergaderingen; - Brieven en andere stukken schrijven namens de organisatie. Bijvoorbeeld het beleidsplan, jaarverslag of projectplannen; - Bewaken processen, procedures en uitvoering van besluiten. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Je bent sociaal, klantvriendelijk en hebt een brede maatschappelijke interesse en kijk op zaken; - Je kunt zelfstandig en in teamverband werken; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Aantal uur per week: in overleg Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Pas je (nog) niet volledig in het profiel maar zie je wel bepaalde aanknopingspunten? Wij denken graag met je mee en nodigen je toch van harte uit om te solliciteren!

Vrijwilliger die gelooft in een tweede kans

Vrijwilliger die gelooft in een tweede kans
Aalten, Almelo, Apeldoorn, Arnhem, Barneveld, Berg en Dal, Berkelland, Beuningen, Borne, Bronckhorst, Brummen, Dalfsen, Deventer, Dinkelland, Doetinchem, Duiven, Ede, Elburg, Enschede, Epe, Ermelo, Haaksbergen, Hardenberg, Harderwijk, Hattem, Heerde, Hellendoorn, Kampen, Lingewaard, Lochem, Montferland, Nijkerk, Nijmegen, Nunspeet, Olst-Wijhe, Ommen, Oost Gelre, Oude IJsselstreek, Overbetuwe, Putten, Raalte, Renkum, Rheden, Rijssen-Holten, Steenwijkerland, Tiel, Tubbergen, Voorst, Wageningen, Westervoort, Wierden, Winterswijk, Zevenaar, Zutphen
Wekelijks · 1 tot 3 uur
Reclassering Nederland
Reclassering Nederland is op zoek naar vrijwilligers om, samen met professionals, zedendaders te begeleiden. Vanuit COSA wordt gewerkt aan resocialisatie van zedendaders die onder toezicht staan van de reclassering. Het doel is nieuwe slachtoffers te voorkomen. In verschillende regio’s zijn nieuwe vrijwilligers welkom. Isolement doorbreken Een sociaal isolement en sociale uitsluiting vergroten de kans op risicovol gedrag bij veroordeelde zedendelinquenten. COSA zet zich, samen met vrijwilligers en professionals, in voor het doorbreken van dit isolement. Ze ondersteunen hem bij zijn re-integratie in de samenleving. Dit is effectief gebleken in het verlagen van de kans op recidive. Zedendaders die meedoen moeten gemotiveerd zijn om een delictvrij bestaan op te bouwen. COSA-vrijwilligers Drie tot vijf vrijwilligers begeleiden één deelnemer. Een coördinator van Reclassering Nederland begeleidt de vrijwilligers (de binnencirkel). Bovendien is er ondersteuning door een groep professionals, waaronder een toezichthouder van de reclassering, een hulpverlener en een wijkagent (de buitencirkel). De coördinator van de reclassering is de schakel tussen de binnen- en de buitencirkel. Vrijwilligers zijn getraind om vroegtijdig risicogedrag te signaleren. Daarover informeren zij de professionals die, waar nodig, kunnen ingrijpen. Interesse? Vrijwilligers worden geselecteerd aan de hand van een intakegesprek. Daarna volgen zij een tweedaagse training. Een specifieke vooropleiding of achtergrond is niet nodig. Wij zijn juist op zoek naar een diverse groep vrijwilligers; jong of oud, man of vrouw en diverse karakters en achtergronden. Vrijwilligers zijn van harte uitgenodigd om zich aan te melden. Interesse om vrijwilliger te worden? Kijk op [website verborgen]

Jij krijgt die lach niet van mijn gezicht!

Jij krijgt die lach niet van mijn gezicht!
Arnhem, Ede, Overbetuwe, Renkum, Rheden, Wageningen, Westervoort
Wekelijks · 1 tot 2 uur
RIBW AVV
(vrijwilliger, tijdsinvestering in overleg, Arnhem & Veluwe Vallei) Maak jij als maatje de dag een beetje mooier? Voor wie? Riet die graag erop uitgaat met de fiets, Osama die nieuwe gerechten wil proberen, spelletjesfan Layla, visliefhebber Henk, Murat met een passie voor fotografie...voor onze cliënten geldt dat ze graag een sociaal contact opdoen buiten hun eigen kring en soms net dat extra steuntje in de rug kunnen gebruiken. Wat ga je doen en wat heb je nodig? Een specifieke opleiding is niet nodig. Als jij graag ommetjes maakt, prachtige foto’s van gebouwen kiekt, een kei bent in het haken van knuffels, een goede schaakspeler bent of weet waar je de beste cappuccino kunt scoren, voor alles is een match te vinden. Door jou komen cliënten weer meer buiten en maken ze contact. Dat maakt de dag een stuk leuker! Wat levert het jou op? Fijn contact in je eigen buurt, een grote glimlach, een lekkere kop thee, wat lichaamsbeweging, een nieuwe hobby... Ook kan vrijwilligerswerk een prettige manier zijn om zelf wat meer ritme op te bouwen of om kennis te maken met de zorg en een bepaalde doelgroep. Oke, maar wie zijn wij eigenlijk? RIBW AVV biedt specialistische begeleiding aan volwassenen en jongeren vanaf 16 jaar met een psychiatrische aandoening of ernstige psychosociale problemen bij het wonen, werken en leven. We werken samen aan duurzaam herstel, waarin de kracht en de regie van de cliënt leidend is. Dit doen we samen, op basis van wat de cliënt kan en wil. Wil je eens kennismaken? Leuk! Stuur een bericht en dan kijken we samen of er een match te maken is.

Reisbegeleiders

Reisbegeleiders
Barneveld, Elburg, Nieuwkoop, Velsen, Wageningen
Wekelijks · 1 tot 4 uur
De Reiskoffer
De Reiskoffer helpt kinderen die gebruik maken van een taxi (leerlingenvervoer) om zelfstandig te leren reizen met het openbaar vervoer of de fiets van en naar school. Dit gebeurt met behulp van een vrijwillig begeleider en/of de GoOV-app. De kinderen worden hierdoor zelfstandiger, onafhankelijker en krijgen meer zelfvertrouwen. Ze hebben hier hun hele leven profijt van! Wat ga je doen? Als vrijwillig begeleider begeleid je kinderen (veelal uit het speciaal onderwijs) in het zelfstandig leren reizen van en naar school. Voordat je begint met het begeleiden van een kind, heb je een kennismakingsgesprek met ouder(s) en het kind. Is er een klik? Dan plan je samen wanneer je van start gaat. Je oefent 1 of 2 keer per week, tot het kind zelfstandig de reis onder de knie heeft. Dit duurt gemiddeld 6-8 weken. Je hebt nauw contact met de projectcoördinator om te monitoren hoe het gaat. Wat vragen we van jou? Je bent iemand die het leuk vindt met kinderen te werken. Ouders/verzorgers geven hun kostbaarste bezit aan jou mee. Je bent dan ook vriendelijk, hebt geduld, biedt vertrouwen, hebt verantwoordelijkheidsgevoel en ouders en kind kunnen op je rekenen. Door jouw enthousiasme zorg je voor een positieve ervaring bij de leerlingen maar ook bij de ouders/verzorgers. Je krijgt er veel waardering en dankbaarheid voor terug! Daarnaast kun je je vinden in onderstaande punten: • je bent bereid om een (digitale) begeleiderscursus (anderhalf uur) te volgen; • je kunt zelfstandig werken; • je spreekt goed Nederlands; • je hebt een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) of bent bereid deze aan te vragen; • je bent woonachtig in de regio. Wat bieden we jou? • waardering van ouders en kinderen; • een begeleidingstraining (1,5 uur) zodat je goed voorbereid bent op je taak; • vrijwilligerswerk dat je helpt om je talenten te ontwikkelen die kunnen bijdragen aan betere kansen op de arbeidsmarkt; • een bijdrage aan je sociale netwerk; • vergoeding van telefoonkosten, reiskosten en VOG-aanvraag; • een beloning in de vorm van een cadeaubon per begeleide leerling. Deze vacature is ook geschikt voor studenten die in vrije uren wat extra ervaring willen opdoen. Quote van een reisbegeleider: 'Het is geweldig om te zien hoe een kind groeit, op meerdere gebieden, als het leert zelfstandig de bus te pakken of leert hoe hij/zij naar school kan fietsen. Het kind ervaart zo meer vrijheid en zelfvertrouwen. Prachtig om daar aan bij te mogen dragen.'
Jongeren

Word Basis Eerstehulpverlener + EHBO diploma

Word Basis Eerstehulpverlener + EHBO diploma
Bunschoten, De Bilt, Gooise Meren, Nieuwegein, Rhenen, Veenendaal, Zeist
Maandelijks · 4 tot 10 uur
Het Nederlandse Rode Kruis District Gooi & Utrecht
Als Basis Eerstehulpverlener ondersteun jij bezoekers of deelnemers die onwel raken op evenementen. Ben jij 18 jaar of ouder? Help je mee op De Parade, de Utrecht Marathon of Dance Valley? Jij kiest wanneer en bij welk evenement je in actie komt als hulpverlener van het Rode Kruis. Natuurlijk krijg je een EHBO-opleiding en leer je alles over etherdiscipline. Check de vacature en word Basis Eerstehulpverlener op evenementen. Op festivals, sportwedstrijden of braderieën ga jij (met EHBO-certificaat op zak) aan de slag. Als Basis Eerstehulpverlener ondersteun je bezoekers of deelnemers die onwel raken op evenementen. Van pleisters plakken en schaafwonden behandelen tot hulp bieden bij oververhitting. Als hulpverlener van het Rode Kruis bepaal je zelf hoe, waar en wanneer je helpt: tijdens de Dodenherdenking, op Pinkpop of bij de kermis bij jou in het dorp. Wat ga je doen? Jij: • volgt een EHBO-cursus en leert wat te doen bij de meest voorkomende ongevallen • bezoekt de herhalingsavonden waar je vaardigheden oefent die je tijdens de cursus hebt geleerd. Zo blijft je kennis op peil en bied je altijd de juiste hulp • werkt 32 uur per jaar als hulpverlener. Een inzet bij een evenement duurt meestal 8 tot 9 uur. Je plakt pleisters, legt wondverband aan of schiet te hulp bij uitputting of onderkoeling. Hulpverlenen doe je altijd samen met andere collega’s van het Rode Kruis. Ben je nog onervaren? Dan word je gekoppeld aan ervaren krachten Waar dan? Dat hangt af van waar jij woont. We zoeken helpers voor locaties van het district Gooi en Utrecht: Bunschoten-Spakenburg, De Bilt, Gooi en Vechtstreek, Rhenen, Stichts Weidegebied, Veenendaal, Vijfheerenlanden, Zeist-Heuvelrug. Voor locatie Utrecht hebben we momenteel een wachtlijst, maar als je ook bij locatie De Bilt aan de slag zou willen, mag je je alsnog aanmelden. Ook voor locatie Lekstroom en Baarn-Soest kijken we of je bij andere locaties aan kan sluiten. Wat breng je mee? Jij bent: • minimaal 18 jaar en woont binnen het district Gooi en Utrecht • EHBO-gecertificeerd voor volwassenen en kinderen of je volgt de EHBO-cursus die wij vergoeden (± 30 uur) • sociaal vaardig en stressbestendig. Je werkt met hulpbehoevende mensen, stelt hen gerust en houdt het hoofd koel bij hulp aan slachtoffers • fysiek in staat om EHBO-handelingen uit te voeren. Een beach body is niet nodig maar je moet gemakkelijk kunnen lopen, gehurkt of op je knieën kunnen werken of een slachtoffer kunnen ondersteunen/tillen • bekend met digitale middelen: je kunt werken met de Rode Kruis applicatie op je smartphone of computer • jaarlijks minimaal 32 uur beschikbaar als Basis Eerstehulpverlener Wat krijg je? Jij krijgt: • de EHBO-cursus en aanvullende trainingen over hoe je mentale eerstehulp verleent en hoe je de portofoon gebruik. Je hebt ook toegang tot online cursussen via GoodHabitz • vaardigheden waarmee je mensen kunt helpen (Wat is je pa blij dat jij zijn poot kunt verbinden) • leuk vrijwilligerswerk: de evenementen zijn gezellig, het werk is soms spannend en je beleeft een evenement eens achter de schermen • een collectieve verzekering wanneer je aan het werk bent voor het Rode Kruis • een reiskostenvergoeding op basis van reëel gemaakte onkosten • de Rode Kruis outfit voor tijdens je inzet • en tenslotte, alle pluspunten van vrijwilligerswerk bij het Rode Kruis: o vrijwilligerswerk dat echt bij je past en voldoening geeft o mooie werkervaring op je cv o een groot netwerk van de Rode Kruis community o een ego boost! Het Rode Kruis is een grote en populaire club. Wereldwijd ook. Komt in actie bij rampen en voor noodhulp. Iedereen vindt je fantastisch. Meld je aan Meer weten over deze functie? Neem contact met ons op. Ingrid van der Heijden is de Coördinator van de Eerstehulpverleners in regio Gooi en Utrecht en kan je er alles over vertellen. Liever direct reageren op de vacature? Klik op onderstaande knop 'Ik wil helpen'. Of meld je aan en stuur een motivatie met cv via de vacature op onze website. Wij gebruiken jouw gegevens uitsluitend voor deze specifieke sollicitatieprocedure. Je gegevens worden altijd beveiligd verstuurd en opgeslagen. Wij hopen je snel te ontmoeten! Eerstehulpverlener aan het woord “Kan ik hier ook naar het toilet?” dat is een veel gestelde vraag bij de EHBO-post. Iedere Eerstehulpverlener herkent dit. Mensen spreken ons gemakkelijk aan. Wij zijn een vertrouwd beeld voor mensen. Het leukst vind ik de actie en de reuring op een evenement. Ook de samenwerking met het team en met andere hulpverleners. We doen het echt samen. Het is echt een 1 team 1 taak gevoel. Vooral bij pittige situaties is het erg prettig om er niet alleen voor de staan. De hulp gaat van pleisters plakken tot traumatische verwondingen waarbij we assistentie inroepen van specialistische hulp. Gelukkig hebben we altijd back-up: vanuit het Rode Kruis, de organisatie of hulpdiensten”. Marcel, eerstehulpverlener District Gooi en Utrecht

Districtcoördinator Contactcirkels

Districtcoördinator Contactcirkels
Amersfoort, Baarn, Bunschoten, De Bilt, De Ronde Venen, Gooise Meren, Houten, Nieuwegein, Rhenen, Utrecht, Veenendaal, Zeist
Wekelijks · 3 tot 8 uur
Het Nederlandse Rode Kruis District Gooi & Utrecht
Als districtcoördinator van de contactcirkels ben je het eerste aanspreekpunt voor de coördinatoren. In deze contactcirkels hebben mensen elke ochtend even een gesprek om te vragen hoe het gaat. Wil je je ook inzetten voor het Rode Kruis? Dicht bij huis een vrijwillige bijdrage leveren met impact voor ouderen? Vind jij het ook belangrijk om eenzaamheid te bestrijden? De Contactcirkel bestaat uit een groep mensen die elke ochtend even contact met elkaar hebben om te vragen of alles goed gaat. Ook heeft het bellen een alarmfunctie en voorkomt het dat het onopgemerkt blijft als er iets met een deelnemer aan de hand is. Wordt er door een deelnemer niet opgenomen dan belt de vrijwilliger van het Rode Kruis een contactpersoon om een kijkje te gaan nemen. Voor de contactcirkels in district Gooi en Utrecht zijn we op naar een: Districtcoördinator Contactcirkels Ca. 3 tot 8 uur per week Wat ga je doen? Contactcirkels worden onderhouden door een team van vrijwilligers en een coördinator. Als districtcoördinator van de contactcirkels ben je het eerste aanspreekpunt voor de coördinatoren van de cirkels. Het is belangrijk dat zij weten dat er iemand voor hen klaarstaat en hen kan adviseren bij vragen. De coördinatoren van de cirkels ondersteunen op hun beurt weer vrijwilligers die bellen met deelnemers. Het is belangrijk dat ze zich gehoord en veilig voelen. Ongeveer 1 keer per maand neem je zelf het initiatief en bel je of bezoek je de coördinatoren zodat er korte lijntjes blijven onderling. • Je zorgt ervoor dat de coördinatoren een laagdrempelig aanspreekpunt hebben. • Je zorgt dat deelnemers geregistreerd worden door de coördinatoren, je denkt mee over het werven van nieuwe deelnemers om de cirkels draaiende te houden en je informeert de coördinatoren over de voortgang • Houdt de intakegesprekken met nieuwe coördinatoren. • Twee keer per jaar organiseer je voor alle coördinatoren een (in) formele bijeenkomst als dank voor hun inzet. Wat vragen wij? • Voor deze functie zoeken wij iemand die bij voorkeur 2 vaste ochtenden per week beschikbaar is. • Kennis heeft van administratieve programma’s zoals Outlook, Word en Excel. Verder werken we veel met Teams voor online vergaderingen en het beheer van documenten. • Affiniteit met de doelgroep van de contactcirkel, ouderen. • Empathie en geduld. • Een verklaring omtrent goed gedrag (VOG), die we gratis voor jou aanvragen. Wat bieden wij jou? • Werken in een team wat zich nog volop aan het ontwikkelen is en wat je dus ook zelf mee vorm kunt geven. • Ontmoetingen om ervaringen uit te wisselen met coördinatoren. • De mogelijkheid interne opleidingen te volgen waaronder de introductiecursus van het Rode Kruis en Goodhabitz; een leerplatform waar alle vrijwilligers van het Rode Kruis gebruik van mogen maken. • Reis- en onkostenvergoeding. • Verzekering. Interesse? Heb je belangstelling voor deze functie maar wil je meer informatie? Neem contact op met Cecilia via een reactie hier of via haar e-mailadres bij de vacature op onze website. Ben je enthousiast en wil je reageren? ? Klik op onderstaande knop 'Ik wil helpen'. Of vind deze vacature op de website van het Rode Kruis district Gooi en Utrecht en gebruik de knop “Solliciteer nu”. Je kunt ons natuurlijk ook rechtstreeks een motivatiemail sturen met jouw cv. Wij hopen je snel te ontmoeten!

Pleinwacht gezocht

Pleinwacht gezocht
Ede
Wekelijks · 1 tot 4 uur
Brood en Spelen
Word jij onze nieuwe collega op de St. Alexanderschool in Bennekom? Tijdens het buitenspelen begeleid je samen met 2 collega's de kinderen. We zijn opzoek naar een vaste medewerker op donderdag én invallers. Wij werken op ma, di, do en vrij van 12 tot 13 uur; vergoeding 11 euro per keer.

Reclassering Nederland zoekt vrijwilligers!

Reclassering Nederland zoekt vrijwilligers!
Amersfoort, Baarn, Bunnik, De Bilt, Dronten, Eemnes, Gorinchem, Harderwijk, Houten, IJsselstein, Lelystad, Leusden, Nieuwegein, Noordoostpolder, Renswoude, Rhenen, Urk, Utrecht, Veenendaal, Zeewolde, Zeist
Wekelijks · 2 tot 3 uur
Reclassering Nederland
COSA is een betekenisvolle vrijwilligerstaak. Je ondersteunt een zedendader bij zijn re-socialisatie in de maatschappij. Hiermee draag je bij aan een veiliger samenleving! Als vrijwilliger bij COSA vorm je, samen met andere vrijwilligers, een sociaal netwerk rondom een zedendader met als doel isolement te doorbreken en toe te werken naar maatschappelijke inbedding. Vrijwilligers ondersteunen de persoon bij het vinden van de weg in de samenleving. Dit kan door het bieden van een luisterend oor, het bieden van praktische hulp, het ondernemen van activiteiten. Ergens een kop koffie drinken, een wandeling maken en ook ondersteuning geven bij het ontwikkelen van een eigen netwerk/ hobby`s en andere activiteiten. Daarnaast zijn de vrijwilligers een extra paar ogen en oren om de zedendader te helpen op het rechte pad te blijven. Een COSA-traject duurt gemiddeld 1,5-2 jaar en vraagt een tijdsinvestering van 2 uur per week. Sociaal isolement Wanneer een zedendader na het uitzitten van een straf terugkeert in de maatschappij ontstaat vaak onrust. Sociaal isolement, sociale uitsluiting en emotionele eenzaamheid liggen op de loer. COSA zet zich in, samen met vrijwilligers en professionals, voor het doorbreken van dit isolement. Ze ondersteunen de zedendader bij zijn re-integratie in de samenleving. Dit is effectief gebleken in het verlagen van de kans op recidive. Word ook COSA-vrijwilliger COSA is een mooie, betekenisvolle vrijwilligerstaak. Vrijwilligers kunnen rekenen op een grondige tweedaagse training vooraf. Ook de ondersteuning en begeleiding door de cirkel coördinator tijdens het COSA-traject is goed geregeld. Een specifieke vooropleiding of achtergrond is niet nodig. Wij zoeken vrijwilligers o.a. in Flevoland (Almere, Lelystad, Zeewolde, Dronten), Noord Holland (Hilversum, Huizen), Utrecht (stad, IJsselstein, Nieuwegein, Houten, Amersfoort, Rhenen, Veenendaal, Zeist). Voor meer informatie en aanmelden ga naar de website: [website verborgen]/ Organisatie : Reclassering Nederland, COSA Locatieadres : 3524 SJ Utrecht Contactpersoon : Hester Functie : Cirkelcoördinator COSA & Reclasseringswerker

Ga jij de friend4friend uitdaging aan?

Ga jij de friend4friend uitdaging aan?
's-Gravenhage, Aa en Hunze, Achtkarspelen, Alblasserdam, Albrandswaard, Alkmaar, Alphen aan den Rijn, Ameland, Amersfoort, Amstelveen, Amsterdam, Assen, Baarn, Barendrecht, Beverwijk, Blaricum, Bodegraven-Reeuwijk, Borger-Odoorn, Brielle, Bunnik, Bunschoten, Capelle aan den IJssel, Castricum, Coevorden, Dantumadiel, De Fryske Marren, Den Helder, De Ronde Venen, De Wolden, Diemen, Dordrecht, Edam-Volendam, Eemnes, Eemsdelta, Emmen, Enkhuizen, Goeree-Overflakkee, Gooise Meren, Gorinchem, Gouda, Groningen, Haarlemmermeer, Hardinxveld-Giessendam, Harlingen, Heemskerk, Heiloo, Hellevoetsluis, Hendrik-Ido-Ambacht, Het Hogeland, Hilversum, Hoeksche Waard, Hollands Kroon, Hoogeveen, Houten, Huizen, IJsselstein, Kaag en Braassem, Katwijk, Koggenland, Krimpen aan den IJssel, Krimpenerwaard, Landsmeer, Lansingerland, Laren, Leeuwarden, Leiden, Leiderdorp, Lelystad, Leusden, Lisse, Lopik, Maassluis, Medemblik, Meppel, Midden-Delfland, Midden-Drenthe, Midden-Groningen, Molenlanden, Montfoort, Nieuwegein, Nieuwkoop, Nissewaard, Noardeast-Fryslân, Noordenveld, Noordoostpolder, Oegstgeest, Oldambt, Ommen, Ooststellingwerf, Oostzaan, Opmeer, Opsterland, Ouder-Amstel, Oudewater, Pekela, Pijnacker-Nootdorp, Purmerend, Raalte, Renswoude, Rhenen, Rijswijk, Rotterdam, Schagen, Schiedam, Schiermonnikoog, Sliedrecht, Smallingerland, Soest, Stadskanaal, Staphorst, Steenwijkerland, Stichtse Vecht, Súdwest-Fryslân, Texel, Teylingen, Tynaarlo, Tytsjerksteradiel, Uithoorn, Urk, Utrecht, Utrechtse Heuvelrug, Veendam, Veenendaal, Velsen, Vlieland, Voorschoten, Waadhoeke, Wassenaar, Westerkwartier, Westerveld, Westerwolde, Westland, Weststellingwerf, Westvoorne, Wijdemeren, Wijk bij Duurstede, Woerden, Wormerland, Woudenberg, Zaanstad, Zeewolde, Zeist, Zoeterwoude, Zuidplas, Zwartewaterland, Zwijndrecht, Zwolle
Wekelijks · 3 tot 4 uur
friend4friend
Ben je een jonge Nederlander? Wil je een nieuwe cultuur leren kennen? Wil je iets voor de samenleving betekenen? Dan is friend4friend iets voor jou! Ben je een jonge Nieuwkomer? Wil je nieuwe mensen leren kennen? De Nederlandse taal leren spreken en meer leren over Nederland? Dan is friend4friend iets voor jou. Friend4friend koppelt je aan een buddy. Jullie worden persoonlijk begeleid door een coördinator van friend4friend. Jullie leren elkaar kennen en doen samen vrijwilligerswerk. Er zijn groepsbijeenkomsten met alle deelnemers en jullie doen samen vrijwilligerswerk. Je kunt deelnemen aan friend4friend ook combineren met een stage of opdracht van school/studie. Wat moet je weten: • Voor jongeren tussen 16 en 30 jaar • Maximaal 6 maanden • Gemiddeld 4 uur per week • Tijd en plaats zijn flexibel • Met leeftijdsgenoten • Afspraak is afspraak • Persoonlijke begeleiding • Voor een nieuw netwerk • Voor nieuwe vrienden! • MDT-Certificaat Samen werk je aan het versterken van je cv. Samen leer je nieuwe mensen kennen. Je leert elkaars cultuur kennen. Je ontdekt nieuwe kwaliteiten en leert nieuwe vaardigheden. En je maakt een nieuwe vriend!
Jongeren

Help jij Shahed (17) de Havo afronden?

Help jij Shahed (17) de Havo afronden?
's-Gravenhage, 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almelo, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Bronckhorst, Delft, Den Helder, Deventer, Dijk en Waard, Dordrecht, Ede, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Harderwijk, Heerde, Heeze-Leende, Hilversum, Huizen, Leeuwarden, Leiden, Maassluis, Maastricht, Middelburg, Nieuwegein, Nieuwkoop, Nijmegen, Oldenzaal, Opsterland, Pijnacker-Nootdorp, Purmerend, Rijswijk, Rotterdam, Schiedam, Súdwest-Fryslân, Tilburg, Utrecht, Wageningen, Westland, Zeist, Zoetermeer, Zutphen, Zwolle
Wekelijks · 1 tot 2 uur
OpenEmbassy
Shahed (17) wil graag de Havo afronden. Help jij haar met het Nederlands? Dankzij hulp van een ander thuisonderwijsmaatje, kon Shahed met goede cijfers haar Vmbo afronden. Nu zit ze in 4 Havo en kan ze opnieuw wat extra ondersteuning gebruiken. Ze is op zoek naar een online TOMaatje die haar wil helpen om haar middelbare school tot een succesvol einde te brengen. Wil jij iemand helpen om haar potentie waar te maken? We zoeken voor Shahed een vrijwilliger die: - Eens per week online les wilt geven. - Een goede beheersing heeft van de Nederlandse taal. - Niet bang is om de leerstof van bovenbouw middelbare school te behandelen - Overlegt met Shahed om te zorgen dat jullie goede afspraken kunnen maken. In overleg spreek je een moment in de week af waarop je online kunt ondersteunen. Daarna is het zorgen voor leuk contact met elkaar en vooral veel samen huiswerk maken. Hoe ondersteunen wij je? Vanuit TOMaatjes ontvang je begeleiding aan de start, met tips voor lesinhoud en toegang tot de community met andere TOMaatjes erin. Elke 1-2 maanden is er een online intervisie met lezingen van professionals of kan je in groepjes bespreken hoe je meer uit de bijlessen kunt halen. Wat heb ik ervoor nodig? - Openstaan voor een andere cultuur. - Voordat je kunt starten, vragen we kosteloos een Verklaring Omtrent Gedrag voor je aan. Als die binnen is, kan je zo snel mogelijk beginnen. - Zin om te helpen met wat er in de bovenbouw van de Havo allemaal aan bod komt. Thuisonderwijsmaatje zijn is echt een hele dankbare taak. Het begint met bijles, maar veel van onze vrijwilligers bouwen echt een band op met het gezin waar ze werken. Het vorige TOMaatje van Shahed schreef dit over haar: "Tot afgelopen zomervakantie heb ik (als TOMaatje) een Syrisch meisje 3 jaar lang begeleid, hierin is ze omgestroomd van kader naar theoretisch met als eindresultaat een t-diploma met een gemiddelde boven de zeven. Een prachtig resultaat waar ik zeer veel voldoening aan heb overgehouden, en nog altijd mag ze op mij terugvallen. Mijn beloning was haar gezichtsuitdrukking en die van haar ouders toen ik onverwacht op de diplomering verscheen." We hopen je snel te verwelkomen als TOMaatje voor Shahed of één van de vele andere kinderen hulp kunnen gebruiken.