Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
NLvoorelkaar

Samen zwemmen of een uitje doen

Hallo allemaal! Ik ben op zoek naar een leuke vrijwilliger die het leuk vindt om samen met mij te zwemmen. Vooral van de glijbaan gaan vind ik erg leuk! :-) Ik houd ook erg van dieren, dus vind het ook erg leuk om naar de dierentuin te gaan. Of een ander leuk uitstapje te maken. Ik ben namelijk best eenzaam en vind het gezellig om met iemand anders er op uit te gaan. En ik heb autisme. Graag elke week, maar elke maand is ook al goed! En ik betaal de kosten van het uitje.

Lees meer
structureel

Veenendaal

Activiteitenbegeleiding
Maatje, buddy & gezelschap
Begeleiding & coaching

Beschrijving

Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een leuke vrijwilliger die het leuk vindt om samen met mij te zwemmen. Vooral van de glijbaan gaan vind ik erg leuk! :-) Ik houd ook erg van dieren, dus vind het ook erg leuk om naar de dierentuin te gaan. Of een ander leuk uitstapje te maken. Ik ben namelijk best eenzaam en vind het gezellig om met iemand anders er op uit te gaan. En ik heb autisme.

Graag elke week, maar elke maand is ook al goed!
En ik betaal de kosten van het uitje.

Praktische informatie

Tijd

Eenmalig 2 tot 12 uur

Het mag ook elke maand of een aantal keer! Geef je voorkeur aan in je bericht!

Locatie

Veenendaal

Impact

Voor wie

Mensen die begeleid worden/wonen

Volwassenen

Impactgebied
Sport & beweging
Tuin, dieren & natuur
Zorg
Categorie
Activiteitenbegeleiding
Maatje, buddy & gezelschap
Begeleiding & coaching
Gerben
75% profielsterkte

Over Gerben

Ik hou erg van zwemmen. Dieren vind ik ook erg leuk!

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Gerben is ingeschreven op NLvoorelkaar sinds 13-02-2025

Anderen bekeken ook

Uitgiftepunt Utrechtse Heuvelrug

Uitgiftepunt Utrechtse Heuvelrug
Utrechtse Heuvelrug
Maandelijks · 5 tot 8 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen die leven onder de armoedegrens en een huisdier hebben. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. En vanaf 2025 ook in de Utrechtse Heuvelrug. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Wat ga je doen? Tijdens het uitgiftemoment sta je onze klanten te woord en zorg je dat zij de spullen krijgen die zij nodig hebben voor het behoud van hun huisdier(en). Denk hierbij aan droogvoer, natvoer, snacks, speelgoed, verzorgingsartikelen, riemen, halsbanden maar ook anti-worm middelen en antivlooien middelen. De locatiebeheerder is je eerste aanspreekpunt en samen zorgen jullie voor het reilen en zeilen van jullie locatie. Welke verantwoordelijkheden heb je? - Je bent samen met de locatiebeheerder het aanspreekpunt voor onze klanten tijdens het tweewekelijkse locatie uitgiftemoment. Dit kunnen bestaande klanten zijn die spullen komen ophalen, maar ook nieuwe klanten die je ter plaatste inschrijft en onze werkwijze uitlegt; - Je bent het aanspreekpunt voor donateurs die spullen afgeven tijdens het locatie uitgiftemoment. Je maakt een foto van de donatie en deelt deze via de locatie groepsapp; - Je draagt samen met de locatiebeheerder en andere vrijwilligers zorg voor een nette uitstraling van het uitgiftepunt. Eventuele mankementen of defecten meld je bij de locatiebeheerder; - Je draagt zorg voor het ompakken van het voer en zorgt dat er altijd voldoende omgepakt voer op voorraad is; - Je houdt in de administratie bij wie wel en wie niet is geweest en wat de klanten hebben meegekregen; - Je bent beschikbaar op de uitgiftemomenten voor de gemeente [vul in + link naar openingstijden]. Samen met het team bereid je het uitgiftemoment voor, daarom ben je vanaf 16.00 uur beschikbaar. Ook ruim je na het uitgiftemoment samen met het team weer op, daarom ben je tot 18.30 uur beschikbaar; - Het komt voor dat donaties in de regio opgehaald mogen worden, dit organiseer je onderling met het lokale team; - Je bent bereid om, in geval van nood, tijdelijk op een ander uitgiftepunt mee te draaien; - Je bent zoveel als mogelijk aanwezig bij de halfjaarlijkse algemene vrijwilligers vergaderingen; - Je bent bereid om de stichting te promoten, bijvoorbeeld op evenementen. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Je bent sociaal, klantvriendelijk en betrouwbaar. - Je kunt zelfstandig en in teamverband werken. - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid en breed inzetbaar (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Neem gauw contact met ons op.

Noodhulpteamlid regio Utrecht

Noodhulpteamlid regio Utrecht
Amersfoort, De Bilt, Gooise Meren, Houten, Nieuwegein, Utrecht, Veenendaal, Zeist
Maandelijks · 0 tot 10 uur
Het Nederlandse Rode Kruis District Gooi & Utrecht
Wat doe jij bij een ongeval of calamiteit? Blijf je rustig en houd jij het hoofd koel? Als vrijwilliger van het Noodhulpteam werk je in een team en word je aangestuurd door een teamleider. Iets voor jou? Word vrijwilliger bij het Noodhulpteam op oproepbasis en ondersteun medische professionals bij een crisissituatie. LET OP: om op deze vacature te reageren moet je al in opleiding zijn tot Evenementen Eerstehulpverlener bij het Rode Kruis of bereid zijn om de leerroute tot Evenementen Eerstehulpverlener bij ons te volgen (zie kopje interesse). 50.000 mensen werden in Limburg geëvacueerd wegens overstromingen in de zomer van 2021. Bij de vacature op de Rode Kruis website kun je in een filmpje meekijken hoe Noah en Naomi het Noodhulpteam helpen. Ook kun je daar andere vrijwilligers zien die vertellen over hun werk als Noodhulpteamlid. Wat ga je doen? Jij: • voert Eerste Hulp handelingen uit op BLS niveau (zelfstandig of in teamverband) en slachtofferbewaking (ABCDE-methode) • draagt slachtofferinformatie over en doet administratie (zoals slachtofferregistratie) • signaleert/verwijst letsel of aandoeningen waarvoor verpleegkundigen of andere medische professionals geraadpleegd moeten worden (conform RTS). RTS is de Revised Trauma Score. • werkt in georganiseerd verband samen met zorgprofessionals (in de T3 verzorglocatie) • faciliteert een T3 verzamel- en verzorgpunt, richt dit in en beheert de materialen • kunt werken met de materialen in het noodhulpvoertuig (en IFV depot) en de radioportofoon. IFV staat voor Instituut Fysieke Veiligheid. • zorgt voor een veilige en hygiënische werkomgeving • assisteert en begeleidt (transport) van T3 slachtoffers naar het gemeentelijk opvangcentrum (Bevolkingszorg). T3 is een triage-klasse, triage is de beoordeling van de urgentie van een hulpvraag. • biedt een luisterend oor, aandacht, erkenning, steun en troost Als hulpverlener ben je: • 18 jaar of ouder • actief in de evenementenhulpverlening (basisproces) • mobiel bereikbaar en kan voldoen aan opkomsttijd (binnen 30 minuten op aangegeven UGS). UGS staat voor uitgangsstelling, dat is de opkomstlocatie. Voor het team Utrecht is dat Utrecht. • bereid een pager (pieper) te dragen • flexibel, integer, aardig, communicatief en stressbestendig • een teamspeler • fysiek in staat om alle taken uit te voeren (zie kader) Het is belangrijk dat je als hulpverlener actief kan luisteren. Tijdens je werk moet je prioriteiten stellen en adequaat reageren op de behoeften van slachtoffers. Je werkt in gecoördineerd verband zowel zelfstandig als onder aansturing van een teamleider. Tot slot kan je goed improviseren. Binnen de aangegeven kaders kun en durf je zelfstandig beslissingen te nemen over de uitvoering van je taken. Wat breng je mee? Jij hebt: • kennis van de grondbeginselen van het Rode Kruis en handelt hiernaar • het certificaat (leerroute) Basis Eerstehulpverlener (BEHV) en Evenementen Eerstehulpverlener (EEHV), of bent bereid deze te halen • een hulpverlenende instelling en een representatieve uitstraling • een ingevulde werkgeversverklaring • minimaal MBO werk- en denkniveau en spreekt Nederlands • incasseringsvermogen, met name in relatie tot de aard en ernst van de ramp of het incident Wat krijg je? • leuk, zinvol en verantwoordelijk vrijwilligerswerk! • een vrijwilligersovereenkomst • de mogelijkheid echt wat te betekenen voor een ander • relevante opleidingen en trainingen om je kennis te vergroten én je hebt toegang tot online cursussen van GoodHabitz • doorgroeimogelijkheden om te specialiseren in hulpverlening • ervaring. Je vergroot jouw deskundigheid en kunt jouw talenten inzetten en ontwikkelen • een collectieve verzekering wanneer je aan het werk bent voor het Rode Kruis • in overleg een reiskostenvergoeding op basis van reëel gemaakte onkosten Interesse? Meer weten over de functie? Neem contact op met Hilbert Klunder van het district Gooi en Utrecht. Zijn contactgegevens kun je vinden bij de vacature op de website van het Rode Kruis. Direct solliciteren? Klik op onderstaande knop 'Ik wil helpen'. Of gebruik de knop “Solliciteer nu” op de website van Rode Kruis regio Gooi en Utrecht. Maar je kunt ons natuurlijk ook een motivatiemail sturen met jouw cv. Voor deze vacature zoeken wij meerdere kandidaten. Mocht je interesse hebben in deze functie maar ben je nog geen Evenementen Eerstehulpverlener? Dan gaan we graag het gesprek met jou aan en kijken we samen of je na het doorlopen van de onderstaande leerroutes kunt doorgroeien naar het Noodhulpteam. Je start dan met de leerroute tot Basis Eerstehulpverlener, deze bestaat uit een aantal digitale leerroutes, het behalen van jouw EHBO-certificaat Uitgebreide EHBO incl. EHAK (EHBO en reanimatie voor volwassenen en kinderen) en praktijkbegeleiding. Daarna kun je doorgroeien naar de functie van Evenementen Eerstehulpverlener. Deze leerroute bestaat eveneens uit een digitaal gedeelte, daarna volg je online lessen via Teams en een praktijkles met assessment (examen) op locatie. Vervolgens kun je doorgroeien naar het Noodhulpteam door opnieuw het doorlopen van een digitaal gedeelte en het volgen van online lessen via Teams en praktijklessen en een assessment (examen) op locatie. Dit is een leertraject van 1-2 jaar, afhankelijk van jouw kennis en ervaring. Wij hopen je snel te ontmoeten! Het Rode Kruis Het Nederlandse Rode Kruis helpt mensen in nood, om de hoek en ver weg, vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt, dát is waar wij voor staan. Wij doen dit met vele vrijwilligers die zich dagelijks inzetten. Helden die een stap vooruitzetten als het spannend wordt. Die de schouders eronder zetten als het nodig is. Zodat in tijden van nood niemand alleen staat. Ook internationaal bieden wij mensen in nood, die kwetsbaar zijn of slachtoffer van een natuurramp of crisis, integrale humanitaire hulp. We werken wereldwijd vanuit onze zeven grondbeginselen: menslievendheid, onpartijdigheid, neutraliteit, onafhankelijkheid, vrijwilligheid, eenheid en algemeenheid.

Coördinator Contactcirkel Veenendaal

Coördinator Contactcirkel Veenendaal
Veenendaal
Wekelijks · 0 tot 4 uur
Het Nederlandse Rode Kruis District Gooi & Utrecht
Help jij mee eenzaamheid bestrijden? Al met 5 uur per maand zorg jij als coördinator voor een goed verloop van de contactcirkel. Vrijwilligerswerk in Veenendaal doe je als coördinator contactcirkel bij het Rode Kruis. Jij coördineert de contactcirkel. Zelf meedoen met de dagelijkse belronde? Dat kan natuurlijk ook! Vanaf 2025 geeft coördinator Thierry het stokje door. De contactcirkel? Wat is dat eigenlijk? De contactcirkel bestaat uit een groep deelnemers en een groep vrijwilligers. Elke ochtend start een vrijwilliger de cirkel met een belletje naar de eerste op de lijst. Deze deelnemer belt de volgende op de lijst. Zo gaat het door totdat de laatste deelnemer de vrijwilliger weer belt en de cirkel rond is. Neemt iemand de telefoon niet op? De vrijwilliger van het Rode Kruis krijgt een seintje en belt de contactpersoon op van de deelnemer die niet opneemt. De contactpersoon gaat kijken of alles in orde is. Dankzij de cirkel is er dus iedere dag even contact én wordt er snel gehandeld als een deelnemer niet opneemt. En wat doe je als coördinator? In ongeveer 5 uur per maand: • voer je intakegesprekken met vrijwilligers voor de contactcirkel en maak je kennis met nieuwe deelnemers • controleer je of de cirkel goed functioneert en houd je contact met de vrijwilligers. Eén keer per 6 maanden maak je een belrooster • informeer je Cecilia over de voortgang van de contactcirkel. Cecilia Wout is de coördinator vrijwilligersmanagement van ons district (Gooi en Utrecht) Wat breng je mee? Jij bent: • minimaal 18 jaar, woont in (omgeving) Veenendaal en spreekt Nederlands • communicatief en sociaal vaardig. Je inleven in een ander is ook belangrijk. Je werkt met mensen die kwetsbaar kunnen zijn • handig in coördineren. Is er een probleem met de contactcirkel? Jij komt dan in actie en lost het probleem op. Successen vieren mag natuurlijk ook: organiseer jij een koffieochtend voor de vrijwilligers? Wat krijg je? • voldoening. Je helpt mensen écht en zij zijn je daar dankbaar voor • trainingen en cursussen die het Rode Kruis aanbiedt. Je kunt gratis een EHBO opleiding volgen én je hebt toegang tot online cursussen van GoodHabitz • de kans om jouw deskundigheid te vergroten en je talenten in te zetten/ontwikkelen • een collectieve verzekering wanneer je aan het werk bent voor het Rode Kruis Interesse? Direct solliciteren? Klik op de onderstaande knop 'ik wil helpen'. Of vind deze vacature op de website van het Rode Kruis district Gooi & Utrecht en gebruik de knop ''Solliciteer nu''. Je kunt ons natuurlijk ook rechtstreeks een motivatiemail sturen met jouw cv. Wij hopen je snel te ontmoeten!

Reclassering Nederland zoekt vrijwilligers!

Reclassering Nederland zoekt vrijwilligers!
Amersfoort, Baarn, Bunnik, De Bilt, Dronten, Eemnes, Gorinchem, Harderwijk, Houten, IJsselstein, Lelystad, Leusden, Nieuwegein, Noordoostpolder, Renswoude, Rhenen, Urk, Utrecht, Veenendaal, Zeewolde, Zeist
Wekelijks · 2 tot 3 uur
Reclassering Nederland
COSA is een betekenisvolle vrijwilligerstaak. Je ondersteunt een zedendader bij zijn re-socialisatie in de maatschappij. Hiermee draag je bij aan een veiliger samenleving! Als vrijwilliger bij COSA vorm je, samen met andere vrijwilligers, een sociaal netwerk rondom een zedendader met als doel isolement te doorbreken en toe te werken naar maatschappelijke inbedding. Vrijwilligers ondersteunen de persoon bij het vinden van de weg in de samenleving. Dit kan door het bieden van een luisterend oor, het bieden van praktische hulp, het ondernemen van activiteiten. Ergens een kop koffie drinken, een wandeling maken en ook ondersteuning geven bij het ontwikkelen van een eigen netwerk/ hobby`s en andere activiteiten. Daarnaast zijn de vrijwilligers een extra paar ogen en oren om de zedendader te helpen op het rechte pad te blijven. Een COSA-traject duurt gemiddeld 1,5-2 jaar en vraagt een tijdsinvestering van 2 uur per week. Sociaal isolement Wanneer een zedendader na het uitzitten van een straf terugkeert in de maatschappij ontstaat vaak onrust. Sociaal isolement, sociale uitsluiting en emotionele eenzaamheid liggen op de loer. COSA zet zich in, samen met vrijwilligers en professionals, voor het doorbreken van dit isolement. Ze ondersteunen de zedendader bij zijn re-integratie in de samenleving. Dit is effectief gebleken in het verlagen van de kans op recidive. Word ook COSA-vrijwilliger COSA is een mooie, betekenisvolle vrijwilligerstaak. Vrijwilligers kunnen rekenen op een grondige tweedaagse training vooraf. Ook de ondersteuning en begeleiding door de cirkel coördinator tijdens het COSA-traject is goed geregeld. Een specifieke vooropleiding of achtergrond is niet nodig. Wij zoeken vrijwilligers o.a. in Flevoland (Almere, Lelystad, Zeewolde, Dronten), Noord Holland (Hilversum, Huizen), Utrecht (stad, IJsselstein, Nieuwegein, Houten, Amersfoort, Rhenen, Veenendaal, Zeist). Voor meer informatie en aanmelden ga naar de website: [website verborgen]/ Organisatie : Reclassering Nederland, COSA Locatieadres : 3524 SJ Utrecht Contactpersoon : Hester Functie : Cirkelcoördinator COSA & Reclasseringswerker

VRIJWILLIGER CONTACTCIRKEL

VRIJWILLIGER CONTACTCIRKEL
Amersfoort, De Bilt, Stichtse Vecht, Utrecht, Veenendaal
Wekelijks · 0 tot 8 uur
Het Nederlandse Rode Kruis District Gooi & Utrecht
Elke ochtend even contact en horen of alles goed gaat: daarvoor is de Contactcirkel. Als vrijwilliger start je de belcirkel en bel je de eerste deelnemer op de lijst. Iedere deelnemer belt de volgende persoon op de lijst. Aan het einde van de lijst sluit de belcirkel met een telefoontje naar jou. De Contactcirkel bestaat uit een groep mensen die elke ochtend even contact met elkaar hebben: gaat alles goed? Het telefoongesprek zorgt dat het opgemerkt wordt als er iets met een deelnemer aan de hand is. Wordt er door een deelnemer niet opgenomen? De vrijwilliger van het Rode Kruis belt een contactpersoon om een kijkje te gaan nemen. Geïnteresseerd in vrijwilligerswerk vanuit huis? Dan is de Contactcirkel misschien iets voor jou! We zijn op zoek naar een vrijwilliger Contactcirkel voor circa 7 uur per maand voor verschillende locaties. Tijdens één week per maand ben je iedere ochtend 1 uur beschikbaar (tussen 08.30 en 09.30 uur). WAT GA JE DOEN? De Contactcirkel wordt onderhouden door een team van 4 vrijwilligers. Eén week per maand bel je iedere ochtend de eerste deelnemer van de Contactcirkel om te horen of alles nog in orde is. Deze deelnemer belt de volgende en zo verder. Door de laatste deelnemer wordt je teruggebeld. Zo is de cirkel weer rond. De wetenschap dat er bij geen gehoor iemand naar het huisadres komt en indien nodig hulp inschakelt, is geruststellend. Niet alleen voor de deelnemer, maar ook voor de familie. WAAR DAN? Je belt vanuit huis en woont bij voorkeur in de omgeving van de doelgroep van jouw contactcirkel. We zoeken bellers voor één van de volgende contactcirkels: Amersfoort, De Bilt, Maarssen, Veenendaal, Utrecht (Overvecht). WAT BRENG JE MEE? - Je beschikt over inlevingsvermogen en hebt goede communicatieve vaardigheden. - Je vindt het leuk om te bellen. - Je fungeert als informatiekanaal tussen het Rode Kruis en de deelnemers. - Je neemt vanuit huis contact op met de deelnemers. - Per maand ben je gedurende één week iedere ochtend 1 uur beschikbaar (tussen 8.30 uur en 9.30 uur). WAT HEBBEN WIJ JOU TE BIEDEN? - Een goed gevoel, want je draagt bij aan het werk van het Rode Kruis. - Onbeperkt toegang tot online e-learning platform. - Samenwerking met een team van vrijwilligers en beroepskrachten. - Tijdens het uitvoeren van je taak ben je via het Rode Kruis verzekerd. INTERESSE? Direct solliciteren? Klik op de onderstaande knop 'ik wil helpen'. Of vind deze vacature op de website van het Rode Kruis district Gooi & Utrecht en gebruik de knop ''Solliciteer nu''. Je kunt ons natuurlijk ook rechtstreeks een motivatiemail sturen met jouw cv. Wij hopen je snel te ontmoeten!

Bestuursondersteuner bij de Dierenvoedselbank

Bestuursondersteuner bij de Dierenvoedselbank
Ede, Renkum, Rhenen, Veenendaal, Wageningen
Maandelijks · 5 tot 10 uur
Stichting Dierenvoedselbank Vallei & Veluwe
Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe is een liefdadigheidsinstelling die zich sinds 2016 sterk maakt voor mensen onder de armoedegrens met een huisdier. Een groep mensen die vaak in sociaal isolement leeft en voor wie het huisdier van grote emotionele waarde is. Wij zorgen voor aanvullende huisdiervoeding en huisdierbenodigdheden zodat baasjes hun huisdier verantwoord kunnen behouden. Daarnaast helpen we onze klanten met advies, voorlichting en educatie, en bemiddelen we waar nodig. Met een behulpzaam, betrouwbaar en betrokken team van vrijwilligers werken we regionaal vanuit onze uitgiftelocaties in Wageningen, Ede, Renkum, Rhenen en Veenendaal. Daardoor kon in de afgelopen jaren ruim 500 keer een afscheid om financiële redenen tussen baas en huisdier worden voorkomen. Dierenvoedselbank Vallei en Veluwe heeft geen winstoogmerk, wel een ANBI status. Als bestuursondersteuner vind jij het leuk om je handen uit de mouwen te steken en het bestuur te ondersteunen met de (veelal digitale/administratieve) taken zoals contact met externen, online vacaturebeheer, uitzetten van interne en externe vragen, maar ook om mee te denken over strategische zaken, beleid, en organisatorische professionalisering en vernieuwing. Je bent de rechterhand van de bestuursleden en een spin in het web binnen de organisatie. In deze sleutelrol stel je het bestuur in staat om zich op hoofdlijnen en zaken met de hoogste prioriteit te concentreren. Je bent ijzersterk in het organiseren, prioriteren en managen van zeer uiteenlopende interne en externe vraagstukken. Je sluit zoveel als mogelijk aan bij alle overleggen waarbij je het bestuur waar nodig adviseert en naderhand meehelpt om besluiten en actiepunten uit te voeren. Ook heb je een vlotte pen omdat jij de plannen vertaald naar papier. Verder ben je nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen op het gebied van dierenvoedselbanken in Nederland en huisdierenwelzijn in algemene zin. Hierin geef jij de organisatie gevraagd en ongevraagd advies. Binnen deze functie heb je veel vrijheid en is er veel ruimte om jouw nieuwe ideeën samen met het bestuur te implementeren binnen de stichting. Welke verantwoordelijkheden heb je? - Signaleren van belangrijke en/of potentiële interessante ontwikkelingen binnen de branche en het werkgebied om deze vervolgens te vertalen naar de interne organisatie; - Meedenken en adviseren van het bestuur bij strategische vraagstukken. Bijvoorbeeld op het gebied van beleid, organisatie en strategie; - Ondersteunen van het bestuur bij allerhande taken, zoals reageren op binnenkomende mails, online vacaturebeheer, uitvoeren van actiepunten of besluiten bij vergaderingen; - Brieven en andere stukken schrijven namens de organisatie. Bijvoorbeeld het beleidsplan, jaarverslag of projectplannen; - Bewaken processen, procedures en uitvoering van besluiten. Wij zoeken: - Iemand die zich herkent in, en handelt naar onze kernwaarden: Betrouwbaar, behulpzaam en betrokken; - Je bent sociaal, klantvriendelijk en hebt een brede maatschappelijke interesse en kijk op zaken; - Je kunt zelfstandig en in teamverband werken; - Iemand met een hart voor huisdierenwelzijn; - Iemand met een flexibele beschikbaarheid (alles in overleg); - Iemand voor een langere tijd (minimaal 6 maanden); - Iemand met veel passie en ‘hands-on' inzet. Wat bieden wij jou? - Een geweldige en dankbare vrijwilligersfunctie bij een toffe stichting met betrokken vrijwilligers; - Jaarlijkse uitjes, presentjes en bijeenkomsten; - Via de Dierenlot academie en andere vrijwilligersorganisaties kun je gratis interessante cursussen en trainingen volgen; - Via de gemeente ben je collectief verzekerd. Aantal uur per week: in overleg Spreekt dit je aan en lijkt het je leuk om voor de stichting aan de slag te gaan? Dan zijn wij op zoek naar jou! Pas je (nog) niet volledig in het profiel maar zie je wel bepaalde aanknopingspunten? Wij denken graag met je mee en nodigen je toch van harte uit om te solliciteren!

Bezoervervoer voor dierbaren - Detentie

Bezoervervoer voor dierbaren - Detentie
Veenendaal
Eenmalig of wekelijks · 0 tot 4 uur
Jurgen
Vindt jij het fijn om auto te rijden en wil je bijdragen aan het behouden of herstellen van relaties van mensen met een partner in detentie? We zoeken vrijwilligers die zich hiervoor willen inzetten. Waar gaat het om: Je haalt iemand thuis op, brengt deze persoon naar de betreffende gevangenis (PI) en drinkt zelf bv even een kop koffie in de buurt. Daarna haal je diegene weer op en breng je deze naar huis. Stichting Bureau Ja is formeel samenwerkingspartner van Dienst Justitiele Inrichtingen. De onkostenvergoeding die we kunnen bieden is € 0.33 / km. Soms is een rit eenmalig, regelmatig gaat het om een structurele vraag. Die vanzelfsprekend door meerdere vrijwilligers kan worden ingevuld. Inzet bij voorkeur vanuit de regio rond je woonplaats.

Eventmanager bij JobOn!

Eventmanager bij JobOn!
Amstelveen, Amsterdam, Hilversum, Leiden, Maastricht, Oss, Veenendaal, Venlo, Zaanstad, Zeist
Wekelijks · 4 tot 8 uur
Jobon
Wil jij werken aan jouw loopbaan in de zoektocht naar dé ideale baan? Dan ben je welkom bij ons talentprogramma en kan je starten als eventmanager. Als eventmanager organiseer jij zelfstandig events in één van de steden waar Stichting JobOn actief is. Jij bent op zoek naar een (nieuwe) baan en wil met dit programma jezelf ontwikkelen en jezelf op de kaart zetten. Met onze begeleiding en met andere baanzoekers en vrijwilligers in onze community. Wij hebben hiervoor het talentprogramma ontwikkeld, waarin wij jou begeleiden en coachen bij de organisatie van jouw event. Een event die past bij jouw leervraag en door het organiseren van dit event leer je nieuwe vaardigheden. Wij zoeken mensen in de volgende regio's: Aalsmeer, Amstelveen, Hilversum, Leiden, Oss, Roermond, Veenendaal, Venlo, Venray, Zaandam en Zeist. Woon je in of vlak bij deze steden, dan ben je van harte welkom en kan je je aanmelden. Welke voordelen haal jij eruit? - Vind een passende baan - Vergroot je netwerk en zet jezelf op de kaart - Werk samen met andere vrijwilligers en professionals uit het bedrijfsleven - Leer nieuwe vaardigheden - Organiseer je eigen workshops en webinars - Beteken iets voor de samenleving - Werken in een veilige leeromgeving Meld je aan als eventmanager bij JobOn!

Vrijwilliger Evenementenmanager (Engels)

Vrijwilliger Evenementenmanager (Engels)
Amstelveen, Amsterdam, Hilversum, Leiden, Oss, Veenendaal, Zaanstad, Zeist
Wekelijks · 4 tot 8 uur
Jobon
Wil jij werken aan je carrière in de zoektocht naar de ideale baan? Dan ben je van harte welkom om deel te nemen aan ons talentenprogramma en te starten als eventmanager. Als eventmanager organiseer je zelfstandig evenementen in een van de steden waar JobOn actief is. Ben je op zoek naar een (nieuwe) baan en wil je via dit programma jezelf ontwikkelen en je netwerk uitbreiden? Met onze begeleiding, samen met andere werkzoekenden en vrijwilligers in onze community. Hiervoor hebben we het talentenprogramma ontwikkeld, waarin we je begeleiden en coachen bij het organiseren van je evenement. Een evenement dat aansluit bij jouw leerdoelen, en door het organiseren van dit evenement leer je nieuwe vaardigheden. We zoeken mensen in de volgende regio's: Aalsmeer, Amstelveen, Hilversum, Leiden, Veenendaal, Zaandam en Zeist. Woon je in of nabij deze steden, dan ben je van harte welkom om te solliciteren. Wat zijn de voordelen van eventmanager worden? - Je krijgt meer kansen om een passende baan te vinden - Je breidt je netwerk uit en zet jezelf op de kaart - Je werkt samen met andere vrijwilligers en professionals uit het bedrijfsleven - Je leert nieuwe vaardigheden - Je organiseert je eigen workshops en webinars - Je brengt waarde voor de maatschappij - Je komt in een veilige leeromgeving Meld je aan als eventmanager bij JobOn!
Jongeren

Collega Matchmaker gezocht Apeldoorn e.o,

Collega Matchmaker gezocht Apeldoorn e.o,
Apeldoorn, Ede, Epe
Wekelijks · 5 tot 8 uur
Takecarebnb
Wij zijn op zoek naar een vrijwilliger die voor Apeldoorn en omgeving verantwoordelijk is voor het koppelen van particuliere gastgezinnen en statushouders. Statushouders zijn vluchtelingen met een verblijfsvergunning, wij noemen hen Gasten. Het logeren zorgt ervoor dat zowel gast als gastgezin op een laagdrempelige manier leren van elkaar. De gast krijgt zo een uniek kijkje in de Nederlandse cultuur en de kans zich de taal en gewoontes eigen te maken. Het gastgezin leert op haar beurt veel over de cultuur van de gast en zo goed als alle gastgezinnen ervaren deze periode als een verrijking. Het mooiste is als dit gebeurt in de gemeente waar de gast uiteindelijk een woning toegewezen krijgt, de zogenaamde Koppelgemeente. Zo geven we de statushouders in hun nieuwe regio een goede start! De Matchmaker interviewt zowel de gast als het gastgezin en brengt hen samen als de Matchmaker inschat dat dit een succesvolle match kan worden. Daarnaast volgt en begeleidt de matchmaker de vluchteling en het gastgezin gedurende de gehele logeerperiode. Het kantoor van Takecarebnb staat jou als vrijwilliger met raad en daad bij met een persoonlijke coördinator. Als Matchmaker bezit je over de volgende vaardigheden: - Het kunnen voeren van gestructureerde gesprekken en goed kunnen doorvragen om verwachtingen duidelijk te krijgen - Situaties kritisch kunnen beoordelen en daarnaar handelen - Integer met vertrouwelijke informatie kunnen omgaan - Intercultureel en klantgericht kunnen werken - Goed Nederlands kunnen spreken en schrijven, minimale kennis van de Engelse taal - Zelfstandig en in teamverband kunnen werken - Zorgvuldig informatie kunnen vastleggen in onze database Wat bieden wij jou: - Relevante trainingen en masterclasses, zowel tweemaal per jaar fysiek als ieder kwartaal online - Periodieke intervisie-bijeenkomsten met collega Matchmakers - Vrijwilligersvergoeding onder bepaalde voorwaarden - Een plek binnen een hecht team in een inspirerende organisatie - Je werkt met name vanuit huis, maar je bent altijd welkom op ons kantoor in Amsterdam - De kans om echt een verschil te maken in het leven van zowel de gasten als de gastgezinnen Tot slot; heb je gemiddeld genomen 4-8 uur per week tijd (flexibel in te delen) en woon je in gemeente Apeldoorn of omgeving? Stuur ons dan een korte motivatie. Jessica of Katelijne neemt zo snel mogelijk contact met je op. Ook als je nog vragen hebt over deze vacature kan je hen een bericht sturen. Gezien de inwerkperiode is het niet mogelijk om korter dan 6 maanden actief te zijn.