Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
NLvoorelkaar

Fondsen-/subsidiewerver gezocht!

Wij zoeken een fondsen-/subsidiewerver! Al meer dan 50 jaar is het Breda Jazz Festival een begrip. Jaarlijks werken zo’n 200 vrijwilligers mee aan de organisatie en tijdens het Hemelvaartsweekend dragen ze bij aan vier onvergetelijke dagen vol jazzmuziek in de mooie binnenstad van Breda. Onze vrijwilligers zijn werkzaam binnen de volgende teams: Stagemanagers, Logistiek & Productie, Hospitality, Piek Voor De Muziek, Algemeen Secretariaat, Programmaraad, Relatiebeheer & Sponsoring en PR & Communicatie. Voor het Breda Jazz Festival zoeken we een fondsen-/subsidiewerver! Wat houdt de functie in? In een tijd waarin gemeentelijke subsidies worden teruggeschroefd en waarin het steeds moeilijiker wordt om commerciele sponsoren aan het evenement te binden, wordt het belang van het werven van fondsen en subsidies steeds groter. Zonder fondsen en subsidies kan het festival niet georganiseerd worden en financiële ondersteuning zorgt voor goede continuïteit. Naast het 4 daagse festival zijn we gestart met het organiseren van jazzconcerten door het jaar heen en hebben we ons ten doel gesteld alle leeftijdsgroepen kennis te laten maken met de jazzcultuur. Hierbij is o.a. te denken aan jazzprojecten voor scholen en jazzconcerten voor ouderen. Als fondsen-/subsidiewerver heb je bij voorkeur kennis van de subsidiewereld, kun je contacten leggen en onderhouden. Je denkt daarbij in mogelijkheden en weet deze te realiseren. Samen met drie andere vrijwilligers ben je de schakel tussen de fondsen en subsidies en het Breda Jazz Festival. Daarnaast ga je aan de slag met: - Het in kaart brengen van mogelijkheden van fondsen en subsidies voor evenementen in relatie met de doelstellingen van het Breda Jazz Festival; - Het aanvragen van (gemeente)subsidie en fondsen; - Je adviseert en schrijft mee aan (gemeente)subsidie en fondsen aanvragen en stelt daarbij begrotingen op; - Waar nodig vooroverleg over een aanvraag; - Verzamelen van alle benodigde informatie voor een aanvraag; - Aanvraag indienen, vaak via aanvraagformulieren, anders met een eigen op te stellen brief; - Besluitvorming in de gaten houden en navraag doen als er lange tijd geen reactie is gegeven; - Een dossier bijhouden van alle communicatie rond een project. Ben jij de persoon die we zoeken? Je belangrijkste competenties zijn: - Deskundig: je bezit de kennis en kunde om de subsidieaanvragen en fondsenwerving voor jouw rekening te nemen óf je bent gemotiveerd om deze materie snel eigen te maken; - Communicatief: je beschikt over goede schrijfvaardigheden, hebt een vlotte pen en je vindt het vooral heel erg leuk om projectplannen mee te helpen uitdenken, opstellen en passende fondsen/subsidies te zoeken; - Stressbestendig: je deinst niet terug voor af en toe een deadline; - Kwaliteitsgericht: je haalt plezier uit het behalen van een goed resultaat; - Verbondenheid en inzetbaar: je wil je inzetten voor het festival, vrijwilliger zijn is niet vrijblijvend. Wat krijg je er voor terug? - Een gezellig team om in te werken; - Plezier tijdens het Breda Jazz Festival; - Een uitbreiding van je sociale netwerk, ook buiten het festival om hebben we contact met elkaar; - Consumptiebonnen en indien nodig avondeten; - Gratis toegang tot de binnenconcerten tijdens het Breda Jazz Festival. Interesse of vragen? Reageer dan snel via onderstaande knop op de vacature. Voor meer informatie kun je ook terecht op onze website. Over het Breda Jazz Festival Het Breda Jazz Festival bestaat sinds 1971 en is het grootste Jazzfestival van Nederland én van Europa. Met zo’n 200 vrijwilligers en 20 podia verdeeld over de stad is het festival uitgegroeid tot een groots vierdaags muziekevenement voor een breed publiek. Jaarlijks trekt het festival 250.000 bezoekers.

Lees meer
structureel

Breda

Bestuur & organisatie
Projectcoördinatie
Financiën & fondsenwerving

Beschrijving

Wij zoeken een fondsen-/subsidiewerver!
Al meer dan 50 jaar is het Breda Jazz Festival een begrip. Jaarlijks werken zo’n 200 vrijwilligers mee aan de organisatie en tijdens het Hemelvaartsweekend dragen ze bij aan vier onvergetelijke dagen vol jazzmuziek in de mooie binnenstad van Breda. Onze vrijwilligers zijn werkzaam binnen de volgende teams: Stagemanagers, Logistiek & Productie, Hospitality, Piek Voor De Muziek, Algemeen Secretariaat, Programmaraad, Relatiebeheer & Sponsoring en PR & Communicatie. Voor het Breda Jazz Festival zoeken we een fondsen-/subsidiewerver!

Wat houdt de functie in?
In een tijd waarin gemeentelijke subsidies worden teruggeschroefd en waarin het steeds moeilijiker wordt om commerciele sponsoren aan het evenement te binden, wordt het belang van het werven van fondsen en subsidies steeds groter. Zonder fondsen en subsidies kan het festival niet georganiseerd worden en financiële ondersteuning zorgt voor goede continuïteit.
Naast het 4 daagse festival zijn we gestart met het organiseren van jazzconcerten door het jaar heen en hebben we ons ten doel gesteld alle leeftijdsgroepen kennis te laten maken met de jazzcultuur. Hierbij is o.a. te denken aan jazzprojecten voor scholen en jazzconcerten voor ouderen.
Als fondsen-/subsidiewerver heb je bij voorkeur kennis van de subsidiewereld, kun je contacten leggen en onderhouden. Je denkt daarbij in mogelijkheden en weet deze te realiseren. Samen met drie andere vrijwilligers ben je de schakel tussen de fondsen en subsidies en het Breda Jazz Festival.

Daarnaast ga je aan de slag met:
- Het in kaart brengen van mogelijkheden van fondsen en subsidies voor evenementen in relatie met de doelstellingen van het Breda Jazz Festival;
- Het aanvragen van (gemeente)subsidie en fondsen;
- Je adviseert en schrijft mee aan (gemeente)subsidie en fondsen aanvragen en stelt daarbij begrotingen op;
- Waar nodig vooroverleg over een aanvraag;
- Verzamelen van alle benodigde informatie voor een aanvraag;
- Aanvraag indienen, vaak via aanvraagformulieren, anders met een eigen op te stellen brief;
- Besluitvorming in de gaten houden en navraag doen als er lange tijd geen reactie is gegeven;
- Een dossier bijhouden van alle communicatie rond een project.

Ben jij de persoon die we zoeken?
Je belangrijkste competenties zijn:
- Deskundig: je bezit de kennis en kunde om de subsidieaanvragen en fondsenwerving voor jouw rekening te nemen óf je bent gemotiveerd om deze materie snel eigen te maken;
- Communicatief: je beschikt over goede schrijfvaardigheden, hebt een vlotte pen en je vindt het vooral heel erg leuk om projectplannen mee te helpen uitdenken, opstellen en passende fondsen/subsidies te zoeken;
- Stressbestendig: je deinst niet terug voor af en toe een deadline;
- Kwaliteitsgericht: je haalt plezier uit het behalen van een goed resultaat;
- Verbondenheid en inzetbaar: je wil je inzetten voor het festival, vrijwilliger zijn is niet vrijblijvend.

Wat krijg je er voor terug?
- Een gezellig team om in te werken;
- Plezier tijdens het Breda Jazz Festival;
- Een uitbreiding van je sociale netwerk, ook buiten het festival om hebben we contact met elkaar;
- Consumptiebonnen en indien nodig avondeten;
- Gratis toegang tot de binnenconcerten tijdens het Breda Jazz Festival.

Interesse of vragen? Reageer dan snel via onderstaande knop op de vacature.
Voor meer informatie kun je ook terecht op onze website.

Over het Breda Jazz Festival
Het Breda Jazz Festival bestaat sinds 1971 en is het grootste Jazzfestival van Nederland én van Europa. Met zo’n 200 vrijwilligers en 20 podia verdeeld over de stad is het festival uitgegroeid tot een groots vierdaags muziekevenement voor een breed publiek. Jaarlijks trekt het festival 250.000 bezoekers.

Praktische informatie

Tijd

Maandelijks 4 tot 8 uur

Locatie

Breda

Impact

Impactgebied
Belangenbehartiging & goede doelen
Evenementen & festivals
Kunst & cultuur
Categorie
Bestuur & organisatie
Projectcoördinatie
Financiën & fondsenwerving
Bart
40% profielsterkte

Over Bart

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Bart is ingeschreven op MOOIWERK Breda sinds 18-02-2025

Bekijk meer van Breda Jazz Festival

Breda Jazz Festival zoekt chauffeurs!

Breda Jazz Festival zoekt chauffeurs!
Breda
29-05-2025 en 3 meer · 4 tot 8 uur
Breda Jazz Festival
Al meer dan 50 jaar is het Breda Jazz Festival een begrip. Jaarlijks werken zo’n 200 vrijwilligers mee aan de organisatie en tijdens het Hemelvaartsweekend dragen ze bij aan 4 onvergetelijke dagen vol jazzmuziek in de mooie binnenstad van Breda. Onze vrijwilligers zijn werkzaam binnen de volgende teams: Stagemanagers, Logistiek & Productie, Hospitality, Piek Voor De Muziek, Algemeen Secretariaat, Relatiebeheer & Sponsoring en PR & Communicatie. Voor het Team Logistiek zoeken we nog een nieuwe vrijwilliger! Wat houdt de functie in? Het Breda Jazz Festival heeft een chauffeursgroep van zo’n 20 personen. Samen vormen ze Team Logistiek. Deze chauffeurs zijn al actief voordat het festival start; ze zorgen voor vervoer van muzikanten en hun instrumenten van vliegveld naar hun hotel. Tijdens het festival zijn zij de olie van de festivalmachine: ze zorgen ervoor dat muzikanten en instrumenten veilig en op tijd op het juiste podium staan en na het concert ook weer worden teruggebracht. Ben jij de persoon die we zoeken? - Je hebt uiteraard een rijbewijs B - Je bent stressbestendig - Je weet met gemak je bus door de drukke binnenstad van Breda te rijden - Je bent een behendige chauffeur die zonder schade bij de podia weet te komen - Je bent tenminste 2 dagdelen van 8 uur inzetbaar rondom en tijdens het Breda Jazz Festival Wat krijg je er voor terug? - Een leuk en gedreven team om in te werken - Gezelligheid tijdens het Breda Jazz Festival - Een boost voor je talen; onze internationale muzikanten maken graag een praatje - Een uitbreiding van je eigen sociale netwerk, want ook buiten het festival om hebben we contact met elkaar - Gratis toegang tot de binnenconcerten tijdens het Breda Jazz Festival Klinkt dit als muziek in je oren? Kom ons gezellige team dan versterken! Wil je meer weten? Neem dan contact op met ons door hier te reageren. Wij brengen je dan in contact met Team Logistiek & Productie. Meer informatie vind je ook op onze website. Over het Breda Jazz Festival Het Breda Jazz Festival bestaat sinds 1971 en is het grootste Jazzfestival van Nederland én van Europa. Met zo’n 200 vrijwilligers en 20 podia verdeeld over de stad is het festival uitgegroeid tot een groots vierdaags muziekevenement voor een breed publiek. Jaarlijks trekt het festival 250.000 bezoekers. Het Breda Jazz Festival is van 29 mei t/m 1 juni 2025 in de bruisende binnenstad van Breda.

Breda Jazz Festival zoekt collectanten

Breda Jazz Festival zoekt collectanten
Breda
29-05-2025 en 3 meer · 4 tot 10 uur
Breda Jazz Festival
Wij zoeken Piekers! Al meer dan 50 jaar is het Breda Jazz Festival een begrip. Jaarlijks werken zo’n 200 vrijwilligers mee aan de organisatie en tijdens het Hemelvaartsweekend dragen ze bij aan vier onvergetelijke dagen vol jazzmuziek in de mooie binnenstad van Breda. Onze vrijwilligers zijn werkzaam binnen de volgende teams: Stagemanagers, Logistiek & Productie, Hospitality, Piek Voor De Muziek, Algemeen Secretariaat, Programmaraad, Relatiebeheer & Sponsoring en PR & Communicatie. Voor het team Piek Voor De Muziek zoeken we nog nieuwe vrijwilligers, “Piekers”! Wat ga je doen als “Pieker”? Tijdens het Breda Jazz Festival loop je de terrassen af met een collectebus om zo donaties op te halen onder het publiek. In ruil voor een donatie krijg je dan een sticker; elke dag heeft een andere kleur en het is voor veel bezoekers een ware sport om alle dagstickers te bemachtigen. Het team verkoopt ook merchandise van het Breda Jazz Festival. De opbrengst komt ten goede aan de organisatie van het volgende editie van het festival. Als Pieker loop je nooit alleen, maar altijd in een klein groepje. Onze Piekers zijn alle dagen van het festival actief en lopen in een dag- en/of een avonddienst. Ben je lid van een vereniging, meld je dan met een aantal leden aan en deel mee in de opbrengst; 10% van de door jullie opgehaald dagopbrengst gaat naar jullie verenigingskas! Hoe meer leden er meelopen, hoe hoger de opbrengst voor je eigen vereniging en het Breda Jazz Festival; een win-win situatie dus. Ben jij de persoon of vereniging die we zoeken? - Je bent niet bang om op mensen af te stappen; - Met jouw charme haal je mensen over om die donatie te geven; - Je gaat ervoor om Pieker van de dag te worden; - Je maakt makkelijk een praatje en contact. Wat hebben we jou te bieden? - Een gezellig team om in te werken; - Plezier tijdens het Breda Jazz Festival; - Een uitbreiding van je sociale netwerk, ook buiten het festival om hebben we contact met elkaar; - 10% van de door jouw vereniging opgehaalde dagopbrengst, wat weer ten goede komt van jullie verenigingskas; - Consumptiebonnen en indien nodig avondeten; - Gratis toegang tot de binnenconcerten tijdens het Breda Jazz Festival. Interesse of vragen? Reageer dan snel via onderstaande knop op de vacature. Voor meer informatie kun je ook terecht op onze website.
Jongeren
(kleine) groepen

Team Logistiek zoekt chauffeurs

Team Logistiek zoekt chauffeurs
Breda
29-05-2025 en 3 meer · 8 tot 16 uur
Breda Jazz Festival
Breda Jazz Festival zoekt chauffeurs! Al meer dan 50 jaar is het Breda Jazz Festival een begrip. Jaarlijks werken zo’n 200 vrijwilligers mee aan de organisatie en tijdens het Hemelvaartsweekend dragen ze bij aan vier onvergetelijke dagen vol jazzmuziek in de mooie binnenstad van Breda. Onze vrijwilligers zijn werkzaam binnen de volgende teams: Stagemanagers, Logistiek & Productie, Hospitality, Piek Voor De Muziek, Algemeen Secretariaat, Programmaraad, Relatiebeheer & Sponsoring en PR & Communicatie. Voor het team Logistiek zoeken we nog nieuwe vrijwilligers! Wat houdt de functie in? Het Breda Jazz Festival heeft een chauffeursgroep van zo’n 20 personen. Samen vormen ze Team Logistiek. Deze chauffeurs zijn al actief voordat het festival start; ze zorgen voor vervoer van muzikanten en hun instrumenten van vliegveld naar hun hotel. Tijdens het festival zijn zij de olie van de festivalmachine: ze zorgen ervoor dat muzikanten en instrumenten veilig en op tijd op het juiste podium staan en na het concert ook weer worden teruggebracht. Ben jij de persoon die we zoeken? - Je hebt uiteraard een rijbewijs B; - Je bent stressbestendig; - Je weet met gemak je bus door de drukke binnenstad van Breda te rijden; - Je bent een behendige chauffeur die zonder schade bij de podia weet te komen; - Je bent tenminste 2 dagdelen van 8 uur inzetbaar rondom en tijdens het Breda Jazz Festival. Wat hebben we jou te bieden? - Een gezellig team om in te werken; - Plezier tijdens het Breda Jazz Festival; - Een uitbreiding van je sociale netwerk, ook buiten het festival om hebben we contact met elkaar; - Consumptiebonnen en indien nodig avondeten; - Gratis toegang tot de binnenconcerten tijdens het Breda Jazz Festival. Interesse of vragen? Reageer dan snel via onderstaande knop op de vacature. Voor meer informatie kun je ook terecht op onze website. Over het Breda Jazz Festival Het Breda Jazz Festival bestaat sinds 1971 en is het grootste Jazzfestival van Nederland én van Europa. Met zo’n 200 vrijwilligers en 20 podia verdeeld over de stad is het festival uitgegroeid tot een groots vierdaags muziekevenement voor een breed publiek. Jaarlijks trekt het festival 250.000 bezoekers.

Anderen bekeken ook

Heel Holland Wipt tegels

Heel Holland Wipt tegels
Overal
Eenmalig · 0 tot 1 uur
NLvoorelkaar
Het wip-seizoen is geopend: wip, Holland, wip! Van 21 maart tot en met 31 oktober speelt heel Nederland het NK Tegelwippen. Iedereen kan meedoen door tegels te vervangen voor groen in zijn eigen voor-, achter- of geveltuin. Jij dus ook! Laten we samen Nederland een stuk groener maken. Wanneer tegels worden vervangen door gras, bloemperken, bomen en geveltuinen, wordt Nederland meer klimaatbestendig, behaaglijker voor insecten en dieren, koeler op warme dagen én veel mooier! Klik op de onderstaande ik doe mee knop en ontvang het aanmeldformulier, hoe het werkt en inspiratie!
Jongeren
Challenge
(kleine) groepen

Help gevluchte kinderen door spel & beweging

Help gevluchte kinderen door spel & beweging
Overal
Wekelijks · 3 tot 5 uur
TeamUp
Wil jij écht iets betekenen voor gevluchte kinderen en jongeren? Als vrijwilliger bij TeamUp begeleid je sport- en bewegingsactiviteiten waarmee je structuur, plezier en steun brengt in hun leven. Deze activiteiten helpen hen spelenderwijs omgaan met emoties zoals angst, boosheid en verdriet. Voordat je start, volg je een tweedaagse training, zodat je goed voorbereid aan de slag kunt. Samen met een enthousiast team ga je wekelijks op een vast moment naar een opvanglocatie (azc) bij jou in de buurt. TeamUp is een programma van Save the Children en is ontwikkeld samen met UNICEF Nederland en War Child. Jouw werkzaamheden Je maakt deel uit van een enthousiast, internationaal team van vrijwilligers en professionals. Elke week begeleid je sport- en bewegingsactiviteiten voor kinderen en jongeren (6-18 jaar) op een azc. De activiteiten hebben altijd een thema en doel, zoals vriendschap, samenwerking of respect. Door er wekelijks voor hen te zijn, bouw je een vertrouwensband op. Je zorgt voor structuur, plezier en verbinding. Kinderen en jongeren voelen zich bij jou gehoord, gezien en gesteund. Ondertussen krijg je goede begeleiding vanuit ons en volop kansen om jezelf verder te ontwikkelen. Daarnaast heb je een signalerende rol. Je leert hoe je zorgwekkend gedrag herkent en verwijst kinderen waar nodig naar gespecialiseerde zorg. Dit ben jij: • Je bent 21 jaar of ouder (vanwege het werken met kinderen en jongeren werkt t/m 18 jaar). • Je hebt ervaring met het organiseren van activiteiten voor kinderen en jongeren of relevante werkervaring. • Je bent een afgeronde opleiding (of bent nog studerend) in pedagogiek, onderwijs, social work of sport, spel en beweging. • Je bent ongeveer 4 uur per week beschikbaar vanaf ongeveer 14:00 uur (dag en tijd verschillen per locatie). • Je bent voor een langere periode beschikbaar, stabiliteit is essentieel voor deze kwetsbare groep. Werken met kinderen of jongeren? TeamUp werkt met kinderen (6 – 14 jaar) en jongeren (14-18 jaar). Voor beide groepen zoeken we vrijwilligers met specifieke kwaliteiten: - Kinderen: je bent geduldig, zorgzaam en speels. Je helpt hen in hun ontwikkelen en samenwerking. - Jongeren: je bent energiek, standvastig en inlevend. Je gebruikt sport om hen te motiveren en te betrekken. Heb jij een voorkeur of wil je hier meer over weten? Overleg dit gerust met onze recruiters. Wat bieden wij? • De kans om direct iets te betekenen voor gevluchte kinderen en jongeren. • Praktische trainingen in het geven van de activiteiten en het werken met gevluchte kinderen en jongeren. • Een plek in een internationaal, professioneel en enthousiast team. • Counseling- en stressmanagementsessies. • Vrijwilligersevenementen om ervaringen uit te wisselen. • Een reiskostenvergoeding en vergoeding van eventuele onkosten. • De mogelijkheid om werkervaring op te doen in dit vakgebied en je verder te ontwikkelen; Solliciteer nu! Wil jij het verschil maken, ben je sportief en pas je in het profiel? Solliciteer dan snel. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. De veiligheid van kinderen en jongeren staat bij TeamUp voorop. We accepteren geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedures. TeamUp wordt mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Asiel, Migratie en Integratie (AMIF).

Leuke activiteiten zoeken helpende handen!

Leuke activiteiten zoeken helpende handen!
Breda
Wekelijks · 2 tot 3 uur
Surplus
Er kan van alles! Wat past er bij jou?? Afdeling Claverbladt is onlangs verhuisd naar een nieuwe plek op locatie Elisabeth* én heeft een nieuwe activiteitenbegeleider. Een goed moment om ook een frisse start te maken met leuke activiteiten. Er is voor elk wat wils. Wat ga je doen? Je hulp is bijvoorbeeld welkom bij: - Een spelletjesochtend of -middag. Dit kan wekelijks zijn, of elke 2 weken; - Samen knutselen in de ochtend of middag. Ook dit kan wekelijks of elke 2 weken; - Een bijzondere activiteit zoals bloemschikken, een paar keer per jaar; - Iets bakken voor óf met de bewoners, een paar keer per jaar. Bij bovenstaande activiteiten help je de mensen met de activiteit, schenk je een keer koffie, en help je na afloop met opruimen. Het is ook een mogelijkheid dat je een vast moment komt, en dat de activiteiten per week wisselen. Andere mogelijkheden zijn: - Handverzorging zoals nagels schoonmaken en lakken, of handen masseren/inwrijven met olie of crème (dagen en tijden in overleg); - Wandelen met een groepje; sommige mensen moeten geduwd worden in de rolstoel en andere kunnen zelf meerijden (dagen en tijden in overleg). Wanneer zijn de activiteiten? Deze activiteiten gaan ingepland worden op maandag, woensdag of donderdag, ’s ochtends van 10.15 – 12.00 uur en ’s middags van 14.15 – 16.00 uur. We horen graag wat er voor jou past. Er kan nu nog volop geschoven worden met alle momenten; niets staat nog vast. Zodra de activiteiten op gang komen verandert dit natuurlijk. Wanneer past het bij jou? Afdeling Claverbladt biedt beademingszorg. De meeste bewoners zitten in een rolstoel. Sommigen kunnen lichamelijk heel weinig door een spierziekte, maar zijn jong van leeftijd/gedachten en hebben andere smaken en voorkeuren dan je misschien op een (ouderen)zorglocatie zou verwachten. De meesten worden graag bij de voornaam aangesproken, en willen graag zelf doen wat ze zelf kunnen. Tegelijkertijd is het fijn als je oog hebt voor wat er echt niet zelf lukt. Als dit je aanspreekt, en je houdt van iets creatiefs, een wandeling, iets bakken of van handverzorging, moet je beslist eens komen kennismaken! Wat biedt het jou? Veel plezier met een enthousiaste begeleider en de bewoners, een creatieve activiteit of frisse neus, en vooral de voldoening dat je de dag van bewoners hebt opgefleurd! En wat bieden wij jou? Binnen Surplus horen vrijwillig medewerkers er net zo goed bij als betaalde medewerkers. Je wordt goed gefaciliteerd, krijgt een contract, bent verzekerd en krijgt reiskostenvergoeding (indien van toepassing). Je krijgt scholing & ondersteuning en af en toe een gezellig samenzijn aangeboden. Desgewenst ben je interne kandidaat bij vacatures. Elke afdeling heeft een eigen contactpersoon voor vrijwillig medewerkers, die graag beschikbaar is voor vragen of begeleiding. Ook vrijwilliger worden bij ons? Reageer dan op deze vacature, of ga een gesprek aan met Anke, de vrijwilligerscoördinator van deze locatie. -- *) Locatie Elisabeth van Surplus is een levendig woonzorgcentrum in het centrum van Breda, dat alle vormen van zorg, ondersteuning, wonen en recreatie biedt. Het Elisabeth is al meer dan 200 jaar op deze plek gevestigd! Veel mensen uit Breda en omgeving kennen het dan ook. Het gebouw zelf is natuurlijk door de tijd heen veranderd. Maar in de binnentuin zie je nog de oude boerderij en de Elisabethkapel. Sinds de laatste verbouwing bestaat het Elisabeth uit 3 torens. De buitenste torens bieden huurappartementen. De middelste toren telt 7 verdiepingen met zorgafdelingen, voor heel verschillende doelgroepen, en met allemaal een heel eigen sfeer. De torens zijn verbonden door een boulevard, waar o.a. een winkeltje, een restaurant en een kapsalon te vinden zijn.

Een tuinhuisje wil graag wat mooier worden

Een tuinhuisje wil graag wat mooier worden
Breda
Eenmalig · 2 tot 6 uur
Margriet
Beste lezer! In mijn tuin staat een tuinhuisje, in verder prima staat. Maar: er zijn wat aandachtspuntjes, die ik niet alleen kan oplossen, De bovenlatjes moeten vervangen worden, aan de achterzijde ziet het er ook niet goed uit qua zijbalk. er hangt een los stuk regenpijp wat weggehaald mag worden en achterzijde huisje, de onderste schuine plank, zou ook vervangen moeten worden :-) Het poetswerk om het huisje weer shining te maken kan ik allemaal zelf. Maar timmeren/gaatjes boren/schroeven is niet mijn ding.... Wie o wie kan me helpen? Alles in overleg, welke materialen ik moet kopen, en datum, tijd uiteraard. Ik zorg voor koffie met wat lekkers, of frisdrank, of een pilske, wat u wenst! Dank u! Groetjes Margriet

Gezocht horecavrijwilligers kinderboerderij

Gezocht horecavrijwilligers kinderboerderij
Breda
Eenmalig of wekelijks · 4 tot 8 uur
Stichting Kinderboerderij Breda Noord
Wij op zoek naar vrijwilligers in de horeca van kinderboerderij Parkhoeve Breda Noord Ik stel ons even voor: In het noorden van Breda, vlakbij wandel- en fietsgebied de Lage Vuchtpolder, vind je Kinderboerderij Parkhoeve Breda Noord. Een kinderboerderij waar er voor jong en oud van alles te ontdekken en beleven valt. Zo maak je kennis en knuffel je met onze dieren, sla je met vrienden een balletje op onze midgetgolfbaan en speel je in onze (water)speeltuin. Daarnaast organiseren we elke woensdag KidsClub knutselmiddag met kinderen en geregeld activiteiten en kun je in onze Hoeve en op het terras genieten van wat lekkers en natuurlijk het prachtige uitzicht. Voor de horeca zoeken we vrijwilligers die een dagdeel of een hele dag ons komen versterken. Wat wordt er van u verwacht: Het schenken van koffie, thee iets fris. Met appeltaart of koek. Het bereiden van tosti, broodje worst of panini. Indien het iets lijkt om hier vrijwilligerswerk te doen reageer! Reageer naar: [e-mailadres verborgen] [telefoonnummer verborgen]
Jongeren

Help mee tijdens Expeditie 2025: Time Machine

Help mee tijdens Expeditie 2025: Time Machine
Breda
26-06-2025 en 1 meer · 3 tot 5 uur
BredaWandelt
Dit is een uniek meerdaags wandel evenement, waarbij deelnemers Breda op een sportieve en bijzondere manier ontdekken. In de periode van 26 t/m 29 juni dompelen wij de wandelaars onder in Expeditie Time Machine. Er kan gekozen worden voor een route van 6,5 - 10 - 12 of 16 kilometer. Deelnemers wandelen dwars door het groene hart van de Baronie, gaan op ontdekking door de rauwe kant van de stad, raken geïnspireerd door duurzame, creatieve hotspots en genieten van de stadse gezelligheid. Elke dag een andere route en bij elke stempelpost is er een feestelijk onthaal en smakelijke verwennerij. De oren en ogen gaan verwend worden met muziek, verhalen, kunst, cultuur en de stilte van de natuur. De finaledag op zondag 29 juni en zal een groot feest worden waar familie en vrienden welkom zijn om iedereen toe te juichen en binnen te halen! Bekijk hier de aftermovie van 2024: [website verborgen];t=2s Functieomschrijving: Als vrijwilliger tijdens Expeditie Time Machine, speel je een cruciale rol bij het mogelijk maken van dit evenementen. Dit kan ook al vooraf aan het daadwerkelijk evenement zijn. Je zult betrokken zijn bij verschillende aspecten van de organisatie, afhankelijk van je interesses en vaardigheden. Kies 1 of meer dagen om te helpen. Word onderdeel van een geweldig en gezellig team dat zich elk jaar inzet om van dit evenement een waar wandelfeest te maken. Jij past bij ons als je: Betrouwbaar, enthousiast en gastvrij bent voor ons team en de deelnemers. Teamspeler en in staat bent om goed samen te werken. Flexibel en bereid om verschillende taken op te pakken. Goede communicatieve vaardigheden en een vriendelijke, geduldige houding hebt. Dit zijn de rollen om te vervullen. Evenementenondersteuning: Verwelkom deelnemers op de start/eind, doorstroom of stempelposten, beantwoord vragen, en zorg voor een positieve ervaring voor alle wandelaars. Door jou verlopen de inschrijvingen soepel, met jouw scherpe oog worden de bandjes gecontroleerd, weten deelnemers je te vinden voor vragen, ben je punctueel met stempelen en bereid van taken te wisselen. Op de route staan als verkeersregelaar: Jij zorgt ervoor dat alle deelnemers vrolijk en wel veilig kunnen oversteken op bepaalde spannende punten op de route. Route(s) voorlopen: De routes die speciaal voor dit evenement worden gemaakt moeten leuk, verrassend en veilig zijn. Het gaat om 4 dagen waarop er elke dag een keuze is uit 4 afstanden. 6,5 - 10 - 12 of 16 kilometer. Met jouw navigatietalent kan jij de routes (digitaal) nalopen en ons voorzien van treffende feedback om de route(s) nog beter, leuker en veiliger te maken. Je kan kiezen uit 1 of meerdere afstanden om voor te lopen. Logistiek talent: Bijdragen aan het opzetten van start- en eindpunten, doorstroom locaties en stempelposten. Met jouw oog voor detail zorg je ervoor dat alles soepel verloopt op de dag van het evenement en de locaties er stralend bij staan. Wat wij je bieden: - De kans om deel uit te maken van een bevlogen en enthousiast team dat zich inzet voor een fantastisch wandelfestijn in en om Breda. - Mogelijkheden om nieuwe mensen te ontmoeten en je netwerk uit te breiden. - Waardering en erkenning voor je bijdrage aan dit evenement. Je ontvangt een uniek shirt en gaat mee met het vrijwilligersuitje op 23 mei 2026. - Elke locatie waar je staat is verzorgd met eten en drinken. Zet je in en meld je aan !
(kleine) groepen

Tuinproject

Tuinproject
Breda
Project · wekelijks 2 tot 4 uur
Stichting Surplus
Ouderen en mensen met beperking hun tuin helpen onderhoud. Klein klusjes Bijvoorbeeld onkruid verwijderen, snoeien, planten water geven enzovoort
Jongeren

Maatje voor een jongen van 13!

Maatje voor een jongen van 13!
Breda
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Vrijwillig & Co
Als maatje sta je wekelijks klaar voor een jongere die wat extra aandacht, ondersteuning of begeleiding nodig heeft. Door regelmatige ontmoetingen ontstaat er een bijzondere band die positief effect heeft op de jongere zelf en de ondersteuning. Je bepaalt samen wat je doet en wanneer je afspreekt. Op dit moment zoek ik een mannelijke vrijwilliger (liefst onder de 25) voor een jongen van 13. Door samen wat leuks te ondernemen; denk aan skaten bijvoorbeeld kan hij af en toe zijn hart luchten over zijn thuissituatie. Ben je geïnteresseerd? Kom dan in contact!
Jongeren

Buddy/ maatje gezocht!

Buddy/ maatje gezocht!
Breda
Wekelijks · 2 tot 4 uur
Erik
Ik ben op zoek naar een maatje of buddy die het leuk vind om met mij een wandeling en boodschapje wilt doen! Of een gezellig terrasje in Breda vind ik ook leuk. Wat krijg je er voor terug: Gezelligheid!

Bestuurslid Communicatie - KidsCare Kenia

Bestuurslid Communicatie - KidsCare Kenia
's-Hertogenbosch, Amersfoort, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Delft, Deventer, Dordrecht, Emmen, Enschede, Goes, Haarlem, Leiden, Meppel, Middelburg, Nijmegen, Sittard-Geleen, Tilburg, Venlo, Vlissingen, Zeist, Zwolle
Wekelijks · 3 tot 6 uur
KidsCare Kenia
Ben jij een communicatiespecialist met een hart voor ontwikkelingswerk? KidsCare Kenia zoekt een Bestuurslid Communicatie die ons helpt om onze impact in Nederland en Kenia te vergroten. KidsCare Kenia is een non-profitorganisatie die zich inzet voor het verbeteren van de leefomstandigheden van kwetsbare kinderen en gezinnen in Kenia. We richten ons op duurzame projecten die bijdragen aan onderwijs, gezondheidszorg en economische ontwikkeling. Wat ga je doen? Als Bestuurslid Communicatie ben je verantwoordelijk voor de strategische coördinatie van alle communicatieactiviteiten van KidsCare Kenia. Je stuurt de communicatiewerkgroep aan en zorgt ervoor dat alle uitingen bijdragen aan de zichtbaarheid en reputatie van de organisatie. Een belangrijk onderdeel van je rol is het onderhouden van contact met het team in Kenia om actuele verhalen, foto’s en updates te verkrijgen die bijdragen aan de communicatie in Nederland. Daarnaast ben je als bestuurslid gezamenlijk verantwoordelijk voor de algemene bestuurstaken en de koers van de organisatie. Jouw kernverantwoordelijkheden: • Ontwikkelen van de communicatiestrategie: Opstellen van een (of herijken van het bestaande) strategisch communicatieplan dat aansluit bij de missie en doelen van KidsCare Kenia. Je zorgt ervoor dat de communicatiewerkgroep hier zelfstandig mee aan de slag kan. • Coördinatie van communicatiekanalen: Je coördineert de inzet van de website, sociale media en nieuwsbrieven, waarbij de uitvoering wordt verzorgd door de werkgroep Communicatie. Je bewaakt de kwaliteit en consistentie van de uitingen. • Contentstrategie en aansturing: Je bent verantwoordelijk voor de planning en coördinatie van contentcreatie. De werkgroep creëert de feitelijke content (teksten, visuals en video's), waarbij jij de grote lijnen en prioriteiten uitzet. • Mediarelaties: Onderhouden van contacten met media en externe partners, en het signaleren van kansen voor publiciteit. Waar nodig geef je richting aan de werkgroep voor het opstellen van persberichten en promotionele acties. • Samenwerking met het team in Kenia: Regelmatig contact onderhouden met het communicatie- en projectteam in Kenia om updates, verhalen en visueel materiaal te verkrijgen voor nieuwsbrieven en sociale media, en mee te denken met het team in Kenia bij vragen. • Evenementen en campagnes: Je draagt bij aan de communicatiestrategie rond evenementen en fondsenwervingscampagnes, waarbij de werkgroep zorgt voor de uitvoering van de materialen en promotie. • Overdracht en continuïteit: Je zorgt ervoor dat systemen, zoals Notion, optimaal zijn ingericht en up-to-date blijven, zodat de werkgroep hier goed mee kan werken. • Algemene bestuurstaken: Als bestuurslid draag je gezamenlijk verantwoordelijkheid voor het functioneren en de strategische koers van de organisatie. Je denkt mee over beleid en organisatieontwikkeling, samen met de andere bestuursleden. Wie zoeken we? • Ervaring: Aantoonbare ervaring in communicatie, marketing of projectcoördinatie, bij voorkeur binnen de non-profitsector. • Vaardigheden: Sterke organisatorische vaardigheden, ervaring met het aansturen van vrijwilligers en bekendheid met contentmanagementsystemen en sociale media. • Coördinerend vermogen: Je hebt oog voor detail, maar kunt ook het overzicht houden en zorgen dat alle communicatielijnen samenkomen. • Affiniteit met internationale samenwerking: Je hebt affiniteit met samenwerking met teams in het buitenland, bij voorkeur in ontwikkelingslanden. • Passie: Je voelt je verbonden met de missie van KidsCare Kenia en zet je graag in voor een betere toekomst voor kwetsbare kinderen. • Leiderschap: Je hebt ervaring in het aansturen of begeleiden van teams, bij voorkeur in een vrijwillige context. De tijdsinvestering is flexibel en in overleg. We hopen dat je je gemiddeld 4-6 uur in de week kunt inzetten Wat bieden wij: • De kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan de groei en zichtbaarheid van KidsCare Kenia. • Een betrokken team van vrijwilligers en bestuursleden waarmee je samenwerkt. • De mogelijkheid om internationale ervaring op te doen door samenwerking met het team in Kenia. • Flexibiliteit in hoe je jouw rol invult, met ruimte voor persoonlijke groei en initiatief. Wil jij met jouw inzet een verschil maken? Neem contact met ons op. Samen kunnen we een wereld van verschil maken!