Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
NLvoorelkaar

De Social Media Piet van Sinterklaas!

Sint zoekt hulp! In november komt Sinterklaas weer aan in Utrecht. Ieder jaar wordt de intocht door zo’n 35.000 enthousiaste bezoekers meegevierd. Daarmee is de intocht van Sinterklaas een van de grootste evenementen in Utrecht. Achter de schermen wordt alles georganiseerd door een groep van ongeveer twintig betrokken vrijwilligers (coördinatoren) die zich ieder jaar met veel plezier inzetten voor dit magische feest. Om onze bezoekers en partners te informeren en enthousiasmeren én om onze maatschappelijke projecten goed zichtbaar te maken, zoeken we een vrijwilliger die zich wil richten op social media binnen onze organisatie. Als vrijwilliger binnen de organisatie werk je mee aan de communicatie rondom de intocht. Jij richt je met name op de inzet van social media. Je houdt je bezig met: het maken van content (tekst, beeld, video) voor Instagram, Facebook en LinkedIn; het opstellen en uitvoeren van een social media-planning; het zichtbaar maken van onze maatschappelijke projecten en partners; het vergroten van het bereik en de betrokkenheid op onze kanalen; het meedenken over campagnes en creatieve contentideeën. Je werkt hierin nauw samen met de andere communicatievrijwilligers, en stemt af met andere Coördinatoren.

Lees meer
Project

Utrecht

Marketing & communicatie
Media & design

Beschrijving

Sint zoekt hulp!

In november komt Sinterklaas weer aan in Utrecht. Ieder jaar wordt de intocht door zo’n 35.000 enthousiaste bezoekers meegevierd. Daarmee is de intocht van Sinterklaas een van de grootste evenementen in Utrecht. Achter de schermen wordt alles georganiseerd door een groep van ongeveer twintig betrokken vrijwilligers (coördinatoren) die zich ieder jaar met veel plezier inzetten voor dit magische feest.
Om onze bezoekers en partners te informeren en enthousiasmeren én om onze maatschappelijke projecten goed zichtbaar te maken, zoeken we een vrijwilliger die zich wil richten op social media binnen onze organisatie.


Als vrijwilliger binnen de organisatie werk je mee aan de communicatie rondom de intocht. Jij richt je met name op de inzet van social media. Je houdt je bezig met:
het maken van content (tekst, beeld, video) voor Instagram, Facebook en LinkedIn;
het opstellen en uitvoeren van een social media-planning;
het zichtbaar maken van onze maatschappelijke projecten en partners;
het vergroten van het bereik en de betrokkenheid op onze kanalen;
het meedenken over campagnes en creatieve contentideeën.
Je werkt hierin nauw samen met de andere communicatievrijwilligers, en stemt af met andere Coördinatoren.



Praktische informatie

Tijd

Project - 40 weken

Wekelijks 0 tot 4 uur

Locatie

Utrecht

Impact

Voor wie

Kinderen & jongeren

Volwassenen

Impactgebied
Belangenbehartiging & goede doelen
Evenementen & festivals
Kunst & cultuur
Categorie
Marketing & communicatie
Media & design
Ester
60% profielsterkte

Over Ester

De Intocht Utrecht is dé jaarlijkse intocht van Sinterklaas in de stad Utrecht. Alle inwoners van Utrecht zijn van harte welkom bij dit grote feest dat doorggaans door ruim 35.000 enthousiaste bezoekers meegevierd wordt. Hiermee is de intocht één van de grootste buiten-evenementen van de stad. De intocht is een complex evenement bestaande uit zes hoofdonderdelen: de start bij het Ledig Erf, de vaartocht door de Oude Gracht, de aankomst op de Weerdsluis, de optocht door de stad, het kinderevenement op het Domplein en verschillende kleine deel-evenementen. De organisatie van de intocht is in handen van tientallen gemotiveerde vrijwilligers die er alles aan doen om er weer een fantastisch evenement van te maken. Er zijn voor de intocht in november elk jaar veel vrijwilligers nodig om dit mooie feest mogelijk te maken.

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Ester is ingeschreven op NLvoorelkaar sinds 02-05-2024
  • Meerdere positieve matches gemaakt