Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
NLvoorelkaar

Baliemedewerker Dierentehuis Arnhem e.o.

Baliemedewerker (m/v) is een onbetaalde functie. Je bent het visitekaartje van ons dierentehuis. Wat doe je • Als baliemedewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor onze bezoekers • Je beantwoordt telefonisch uiteenlopende vragen • Je ontvangt bezoekers die met een dier willen kennismaken of komen adopteren • Je helpt actief mee om een goede match te vinden voor onze dieren • Je voert administratieve werkzaamheden uit Wat wij vragen • Je bent 24 jaar of ouder • Je bent collegiaal en mensgericht • Je bent stressbestendig en kunt omgaan met de verschillende situaties en emoties die in een asiel voorkomen • Je bent fysiek in staat om veel te lopen en te staan • Je werkt nauwkeurig en beschikt over goede basisvaardigheden op de computer • Je bent minimaal 1 middag in de week beschikbaar van 12.30 tot 17.30 uur Wat bieden wij • Een hele boeiende en afwisselende functie • Een gezellig (balie)team • Een gedegen inwerkperiode waarin je alle werkzaamheden die bij deze functie horen, gaat leren Als deze functie wat voor jou is, stuur dan een mail naar [e-mailadres verborgen] Vermeld in het onderwerp “sollicatie baliemedewerker”. Stuur je motivatie, cv, beschikbaarheid en contactgegevens We horen graag van je!

Lees meer

structureel

Arnhem

Administratie & receptie
Dierenverzorging

Beschrijving

Baliemedewerker (m/v) is een onbetaalde functie. Je bent het visitekaartje van ons dierentehuis.

Wat doe je
• Als baliemedewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor onze bezoekers
• Je beantwoordt telefonisch uiteenlopende vragen
• Je ontvangt bezoekers die met een dier willen kennismaken of komen adopteren
• Je helpt actief mee om een goede match te vinden voor onze dieren
• Je voert administratieve werkzaamheden uit

Wat wij vragen
• Je bent 24 jaar of ouder
• Je bent collegiaal en mensgericht
• Je bent stressbestendig en kunt omgaan met de verschillende situaties en emoties die in een asiel voorkomen
• Je bent fysiek in staat om veel te lopen en te staan
• Je werkt nauwkeurig en beschikt over goede basisvaardigheden op de computer
• Je bent minimaal 1 middag in de week beschikbaar van 12.30 tot 17.30 uur

Wat bieden wij
• Een hele boeiende en afwisselende functie
• Een gezellig (balie)team
• Een gedegen inwerkperiode waarin je alle werkzaamheden die bij deze functie horen, gaat leren

Als deze functie wat voor jou is, stuur dan een mail naar [e-mailadres verborgen]
Vermeld in het onderwerp “sollicatie baliemedewerker”. Stuur je motivatie, cv, beschikbaarheid en contactgegevens
We horen graag van je!

Praktische informatie

Tijdsinvestering

Wekelijks 4 tot 6 uur

Locatie

Arnhem

Impact

Impactgebied

Belangenbehartiging & goede doelen
Tuin, dieren & natuur

Categorie

Administratie & receptie
Dierenverzorging
Secretariaat
100% profielsterkte

Over Secretariaat

Vrijwilligerscoördinator Dierentehuis Arnhem en omstreken.

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Secretariaat is ingeschreven op NLvoorelkaar sinds 11-09-2017
  • Meerdere positieve matches gemaakt
  • Aanbeveling ontvangen
Via het e-mailcontact met Karin kwam ik bij de juiste persoon voor een solicitatie als vrijwilliger bij de DIERENBESCHERMING ! Dankjewel Karin !!
Dirk
Delen:
Bewaar:
Print:

Bekijk meer van Dierentehuis Arnhem en omstreken

Centralist Dierenambulance Arnhem e.o.
Arnhem

Centralist Dierenambulance Arnhem e.o.

Wekelijks · 4 tot 6 uur
Dierentehuis Arnhem en omstreken

Centralist (m/v) voor het Dierentehuis Arnhem en omstreken is een onbetaalde functie. De centralist van de dierenambulance werkt vanuit de meldkamer en tijdens de nachtdienst vanuit huis. Als centralist van de meldkamer maak jij het verschil voor hulpbehoevende dieren! Je krijgt te maken met uiteenlopende situaties. Van een mus die gegrepen is door een kat, een kat die aangereden is, een hond die de weg kwijt is tot een gevonden konijn. Wat doe je • Je speelt een belangrijke rol voor dieren in nood • Je bent het eerste aanspreekpunt voor een melder en de chauffeur • Je luistert goed, geeft advies over mogelijke hulp die de melder zelf kan bieden en-indien nodig-stuur je de dierenambulance erop uit • Je houdt overzicht over alle meldingen en verwerkt deze in ons registratiesysteem Wat wij vragen • Je bent 24 jaar of ouder • Je bent collegiaal en mensgericht • Je bent stressbestendig en kunt omgaan met de verschillende situaties en emoties die op de meldkamer voorkomen • Je werkt nauwkeurig en beschikt over goede basisvaardigheden op de computer • Je bent minimaal 1 dienst per week beschikbaar • Je wilt je voor langere tijd aan onze organisatie verbinden We werken in een dagdienst (09:00 – 15:00) avonddienst (15:00 – 21:00) en nachtdienst (21:00 – 09:00). Tijdens de nachtdienst heb je de nachttelefoon bij je thuis. Indien nodig bel je dan de ambulancechauffeur en ondersteunt die totdat de melding is opgelost. De dierenambulance werkt het gehele jaar 24 uur per dag, ook in de vakantieperiode en tijdens feestdagen. Om alle diensten in te kunnen vullen vragen wij je ook af en toe in de weekenden, de avonden en zo nu en dan in de nacht een dienst te draaien. Alleen op deze manier kunnen wij onze dienstverlening 7 x 24 waarborgen. Wat wij bieden • Een hele boeiende en afwisselende functie • Een gezellig team waarbij de liefde voor dieren voorop staat • Een gedegen inwerkperiode waarin je alle werkzaamheden die bij deze functie horen, gaat leren • Een landelijk erkende cursus voor medewerker dierenambulance • Wij werken in diensten van 6 uur waardoor het werk goed te combineren is met andere bezigheden • Reiskostenvergoeding Als deze functie wat voor jou is, stuur dan een mail naar [e-mailadres verborgen] Vermeld in het onderwerp ‘Sollicitatie centralist dierenambulance’. Stuur je motivatie, cv, inzetbaarheid en contactgegevens. We horen graag van je !

Chauffeur Dierenambulance Arnhem e.o.
Arnhem

Chauffeur Dierenambulance Arnhem e.o.

Wekelijks · 4 tot 6 uur
Dierentehuis Arnhem en omstreken

Chauffeur dierenambulance (m/v) voor het Dierentehuis Arnhem en omstreken is een onbetaalde functie. Wat doe je: Als chauffeur bij de dierenambulance ben jij degene die na een melding het dier op locatie opzoekt. Je vangt het dier op, beoordeelt de gezondheid, eventuele verwondingen en overlegt met de centrale wat de bestemming van het dier is. Gewonde dieren worden zo snel mogelijk naar een dierenarts gebracht. Bij zwervende dieren probeer je met behulp van een chipreader de eigenaar op te sporen. Je bent verantwoordelijk voor het veilig vervoeren van de dieren. Meestal zijn er twee chauffeurs op de ambulance. De situatie die je aantreft is vooraf vaak onbekend. Zeker bij een gewond dier moet je kunnen omgaan met je eigen emoties en die van eventuele eigenaren en omstanders. Je moet dus stressbestendig zijn en kunnen improviseren. Goed kunnen omgaan met mensen is net zo belangrijk als het kunnen omgaan met (gewonde) dieren. Je bent het visitekaartje van de dierenambulance. Het werken met veel verschillende dieren vereist een goede hygiëne en discipline om schoonmaak protocollen te volgen. Je krijgt een uniform en veiligheidsjas in bruikleen. We werken in een dagdienst (09:00 – 15:00) avonddienst (15:00 – 21:00) en nachtdienst (21:00 – 09:00). Tijdens de nachtdienst heb je de ambulance thuis staan en ben je oproepbaar. De dierenambulance werkt het gehele jaar 24 uur per dag, ook in de vakantieperiode en tijdens feestdagen. Om alle diensten in te kunnen vullen vragen wij je om naast de dagdiensten ook in de weekenden, de avonden en zo nu en dan in de nacht een dienst te draaien. Alleen op deze manier kunnen wij onze dienstverlening 7 x 24 waarborgen. We vragen je om minimaal eens per week een dienst te draaien. Je kunt in overleg zelf bepalen wat voor jou het handigste moment is. Wat wij vragen: Om dit werk te kunnen doen beschik je over de volgende eigenschappen: • Klantgerichtheid • Stressbestendigheid • Verantwoordelijkheid • Goede lichamelijke conditie • In het bezit van een geldig rijbewijs B • Minimum leeftijd van 24 jaar We investeren veel tijd in jouw opleiding dus zoeken we mensen die zich voor een langere tijd aan ons willen verbinden. Wat wij bieden: • Samenwerking in een enthousiast, gezellig en collegiaal team • Waardering en het gevoel dat jij het verschil kan maken • Uitgebreide interne inwerkperiode • Na wederzijds goed bevallen inwerkperiode, een landelijk erkende cursus voor medewerker dierenambulance Als deze functie wat voor jou is, stuur dan een mail naar [e-mailadres verborgen] Vermeld in het onderwerp ‘Sollicitatie dierenambulancechauffeur’. Stuur je motivatie, cv, inzetbaarheid en contactgegevens. We horen graag van je !

Chauffeur voor dieren uit de natuur
Arnhem

Chauffeur voor dieren uit de natuur

Wekelijks · 1 tot 2 uur
Dierentehuis Arnhem en omstreken

Geen dag gaat voorbij of we worden als dierenambulance geconfronteerd met verzwakte of gewonde dieren uit de natuur, zoals vogels, maar ook egels, konijnen, hazen en eekhoorns. De dierenambulance haalt deze dieren op en beoordeelt wat er moet gebeuren: eerst een bezoek aan de dierenarts of zo spoedig mogelijk naar een gespecialiseerde opvang voor dieren uit de natuur. Als dierenambulance werken wij hierbij nauw samen met professionele opvangcentra voor deze dieren: Stichting Opvang Noach, Dierenambulance Nijmegen. Stichting opvang Noach is gevestigd in Halle, ten oosten van Doetinchem. Dat ligt ca. 45 kilometer vanaf onze uitvalsbasis. Dierenambulance Nijmegen beschikt over een eigen egel- en vogelasiel en ligt ca. 25 kilometer vanaf onze uitvalsbasis. In drukke tijden moeten we soms 2 tot 3 maal per dag naar Halle of Nijmegen rijden, want hoe eerder deze dieren hulp krijgen van een specialist, hoe groter de overlevingskans. Omdat de ritten buiten ons rayon gaan, dient er een extra chauffeur voor ingeschakeld te worden. Ben je begaan met het lot van deze dieren? Rijd je regelmatig vanuit ons rayon naar (omgeving van) Halle of Nijmegen? Meld je dan! Geef deze dieren een lift met een van onze auto's. Het betreft vrijwilligerswerk. Met jou als chauffeur help je niet alleen de dieren maar ontlast je ook de dierenambulance, zodat deze zich meer kan richten op het helpen van andere dieren. Als deze functie wat voor jou is of voor verdere vragen, neem dan contact op. Vermeld in het onderwerp ‘Sollicitatie chauffeur voor dieren uit de natuur’, vergeet je contactgegevens niet te vermelden.

Anderen bekeken ook

Deelnemers voor de cliëntenraad van het UWV
Amsterdam, Arnhem, Assen, Echt-Susteren, Eindhoven, Groningen, Leeuwarden, Maashorst, Rotterdam, Tilburg, Utrecht, Zwolle

Deelnemers voor de cliëntenraad van het UWV

Maandelijks · 2 tot 20 uur
Lymevereniging

GEZOCHT: deelnemers voor de cliëntenraad van het UWV 📣 WAAROM DE CLIËNTENRAAD? De werkgroep uitkeringen vroeg zich af “Op weke manieren kunnen we nog meer en breder opkomen voor de belangen van lymepatiënten?”. Daaruit kwam het idee om in alle cliëntenraden van het UWV (elf verspreid over het land) een lymepatiënt te hebben zitten die ons vertegenwoordigd en op kan komen voor de belangen van lymepatiënten. De cliëntenraad denkt gevraagd en ongevraagd mee met UWV en geeft advies. Door samen met anderen te strijden voor een beter beleid van het UWV, kan je af en toe iets inbrengen waar tienduizenden mensen iets aan hebben in de toekomst. Afgelopen twee jaar hebben we veel werving gedaan om dit project op te zetten, maar er is nog geen succes door gebrek aan aanmeldingen. Help jij ons met echt invloed uitvoeren binnen het UWV? Meer informatie over de cliëntenraad kan je hier vinden: [website verborgen] [website verborgen] Clientenparticipatie-[telefoonnummer verborgen](1).pdf 💪 WAT GA JE DOEN: Namens jezelf en de vereniging deelnemen aan de vergaderingen van de cliëntenraad van het UWV. Hierbij maak je de ervaringen van jou zelf en andere lymepatiënten rondom beleid kenbaar, zodat er ook oplossingen kunnen komen. Ook vergader je over de ervaringen die anderen hebben rondom het UWV. Vergaderen met Lymevereniging over actiepunten en samen met de werkgroep uitkeringen kijken naar welke actiepunten belangrijk zijn. Gevraagd en ongevraagd advies geven aan het UWV en meedenken over hoe zij hun service kunnen verbeteren. 🙋 WIE KAN DEELNEMEN? Iedereen die: Bezig is met de UWV aanvraag- of bezwaarprocedure Een UWV uitkering heeft. Een UWV voorziening heeft. Staat ingeschreven als werkzoekende bij het UWV. 💚 WIJ ZOEKEN JOU ALS: Lyme hebt en met het UWV te maken hebt, maar deze ervaringen wel al enigszins verwerkt hebt zodat er een constructief gesprek kan plaatsvinden. De belangen van lymepatiënten kunt aankaarten, maar ook naar de belangen van anderen in de cliëntenraad kan kijken. In staat bent om documenten te lezen, begrijpen en toetsen. Bereid bent om scholing te volgen. In staat bent om naar bijeenkomsten te reizen (vervoer kan door het UWV geregeld worden). Vaak in je eigen regio, maar af en toe op een centraal punt in het land 2 dagen per week beschikbaar bent 💬 ERVARING VRIJWILLIGERS: “Ik kan op de bank zitten mokken over dat stomme UWV, of ik kan me inzetten zodat andere mensen niet tegen dezelfde dingen aanlopen.” “In veel gevallen doet het UWV ook echt iets met onze inbreng. Je maakt dus echt een verschil, van binnenuit!” 💚 WAT KUNNEN WIJ JOU BIEDEN? 1️⃣ Interessant vrijwilligerswerk waarmee je een positieve impact maakt. 2️⃣ Begeleiding door een ervaren vrijwilligers waardoor je altijd bij iemand terecht kan voor hulp en advies. 3️⃣ Je bouwt een netwerk en veel kennis op. 4️⃣ Vrijwilligersvergoeding en onkostenvergoeding vanuit het UWV die niet in mindering gebracht wordt met je uitkering. 5️⃣ De ervaring die je in de werkgroep uitkeringen opdoet, staat mooi op je CV. 6️⃣ Mogelijkheid tot scholing. ❔ INTERESSE EN VRAGEN Heb je interesse in of vragen over deze functie? Stuur dan een mailtje naar [e-mailadres verborgen]

Delen wij wat kilometers op de fiets?
Westervoort

Delen wij wat kilometers op de fiets?

Wekelijks · 1 tot 2 uur
RIBW AVV

Fiets met me mee op weg naar een bak koffie! Met wie? Lekker naar buiten en bewegen of luisteren naar muziek, dat doet veel mensen goed, toch? Silvester in elk geval wel! Hij woont in Westervoort en is 54 jaar oud. Op zijn elektrische fiets gaat hij graag eropuit, bv. richting de Hoge Veluwe of naar Zevenaar. 30 kilometer heeft hij zo in de benen zitten! Ook luistert hij graag naar muziek en zijn singer-songwriters bij hem favoriet. Zo komen Eefje de Visser, Meis, LUWTEN en MY BABY regelmatig uit de speakers. Hij heeft thuis nog veel lp’s en luistert hier ook regelmatig naar. Silvester houdt ook van auto’s en heeft vroeger op een kartbaan gewerkt waar hij karts repareerde. Een graag besproken onderwerp dus! Daarnaast is hij ook technisch onderlegd en heeft hij gewerkt met video-LED-techniek op festivals en concerten. Ook kijkt hij dagelijks het nieuws en vindt hij het interessant hierover te praten. Van veel markten thuis dus! Wat ga je doen? Samen iets ondernemen! Alleen binnen zitten doet Silvester geen goed, daarom zou het zo fijn zijn als hij samen met iemand op pad kon gaan. Een stuk fietsen en een kop koffie drinken bijvoorbeeld. Of een stuk wandelen! Hij heeft een e-bike, maar het is geen probleem als jij een gewone fiets hebt, dan houdt hij zich gewoon een beetje in. Bij voorkeur ben jij 40+ en rook je niet. Momenteel gaat meneer op dinsdag- en donderdagochtend naar de dagbesteding, maar zou jij juist dan wél kunnen, kan dit eventueel verzet worden! Wat levert het jou op? Door jou maken onze cliënten weer meer contact met de buitenwereld! Voor jou betekent het een fijn contact in je eigen buurt, een grote glimlach, een lekkere kop thee, wat lichaamsbeweging of een nieuwe hobby... Ook kan vrijwilligerswerk een prettige manier zijn om zelf wat meer ritme op te bouwen of om kennis te maken met de zorg en een bepaalde doelgroep. Bij RIBW AVV zorgen we ervoor dat je goed begeleid wordt, je de basistraining ‘Herstelondersteunend werken’ kunt volgen en bv. gebruik kunt maken van de online leeromgeving GoodHabitz met trainingen voor zowel je professionele als persoonlijke ontwikkeling. En attenties zoals een kerstpakket komen natuurlijk ook gewoon jouw kant op! Wat vragen wij van jou? Je enthousiasme en een uurtje van je tijd! Een specifieke opleiding is niet nodig. Wel is het goed te weten dat we (kosteloos) een VOG (verklaring omtrent gedrag) aanvragen voor iedere vrijwilliger. Enthousiast of vragen? Stuur een berichtje en dan kijken we samen of er een match te maken is.

Kom jij ons wat leren over yoga of boksen?
Arnhem

Kom jij ons wat leren over yoga of boksen?

Maandelijks · 1 tot 8 uur
RIBW AVV

Het koffiehuis in beweging! Waar? In het centrum van Arnhem vind je koffiehuis De Oude Doelen. Het is een inloopvoorziening voor onze cliënten waar ze komen om een bakje koffie te drinken, samen te eten of deel te nemen aan activiteiten. Hoe fijn is het om elkaar te kunnen zien, een praatje en lolletje te maken en je hart te kunnen luchten! Ook proberen we regelmatig om activiteiten te organiseren, bv. samen schilderen, muziek maken of sporten. En bij dat laatste kunnen we wel wat hulp gebruiken! Wat ga je doen? Onze bezoekers zouden graag wat meer bewegen! Het lijkt ons leuk als er iemand is die een yoga- of boksles wil geven. Dit hoef je niet professioneel te kunnen, het is vooral fijn als iemand dit kan begeleiden, samen komen we dan wel tot een uur bewegen! Op dinsdag t/m vrijdag is in de middag onze gastvrouw Martine aanwezig en zij vangt je graag op. Ben jij hier voor te porren? Wat levert het jou op? Door jou maken onze cliënten weer meer contact met de buitenwereld! Ook zorgen we bij RIBW AVV ervoor dat je goed begeleid wordt en bv. gebruik kunt maken van de online leeromgeving GoodHabitz met trainingen voor zowel je professionele als persoonlijke ontwikkeling. En attenties zoals een kerstpakket komen natuurlijk ook gewoon jouw kant op! Wat vragen wij van jou? Een specifieke opleiding is niet nodig, maar het is goed om te weten dat het om een complexe doelgroep gaat. Je moet dus stevig in je schoenen staan. Wel zijn natuurlijk altijd onze collega’s aanwezig waar je op terug kan vallen als het nodig is. Ook is het goed te weten dat we (kosteloos) een VOG (verklaring omtrent gedrag) aanvragen voor iedere vrijwilliger. Enthousiast of vragen? Stuur een berichtje en dan kijken we samen of er een match te maken is!

Medewerker Redacteur
's-Hertogenbosch, Alphen-Chaam, Baarle-Nassau, Bergeijk, Bernheze, Best, Bladel, Boekel, Boxtel, Cranendonck, Dongen, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Gilze en Rijen, Goirle, Heeze-Leende, Heusden, Hilvarenbeek, Lingewaard, Loon op Zand, Maasdriel, Maashorst, Meierijstad, Nuenen, Gerwen en Nederwetten, Oisterwijk, Oss, Reusel-De Mierden, Sint-Michielsgestel, Son en Breugel, Tilburg, Valkenswaard, Veldhoven, Vught, Waalre, Waalwijk, Zaltbommel

Medewerker Redacteur

Maandelijks · 0 tot 24 uur
Rivierenland Radio

Rivierenland Radio zoekt enthousiaste mensen om haar team te versterken. Als redacteur speel je een rol in het onderhouden van verenigingen, clubs en andere organisaties, om hun activiteiten in een kort berichtje te omschrijven wat geschikt is voor onze infoblokken. Tevens is het ook mogelijk om korte stukjes te maken omtrent de artiesten die te horen zijn via Rivierenland Radio, dit voor de rubriek hitfeitjes. Rivierenland Radio, opgericht in 2021, is een snel groeiende radiozender die zich richt op Midden Nederland en Zuidoost Brabant via 3 verschillende Dab+ zenders. Met de mooiste muziek van de laatste 50 jaren en regionale infoblokken is Rivierenland Radio dé radiostation van de regio. Interesse?

Medewerker PR
's-Hertogenbosch, Alphen-Chaam, Baarle-Nassau, Bergeijk, Bernheze, Best, Bladel, Boekel, Boxtel, Cranendonck, Dongen, Eersel, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Gilze en Rijen, Goirle, Heeze-Leende, Heusden, Hilvarenbeek, Lingewaard, Loon op Zand, Maasdriel, Maashorst, Meierijstad, Nuenen, Gerwen en Nederwetten, Oisterwijk, Oss, Reusel-De Mierden, Sint-Michielsgestel, Son en Breugel, Tilburg, Valkenswaard, Veldhoven, Vught, Waalre, Waalwijk, Zaltbommel

Medewerker PR

Maandelijks · 1 tot 24 uur
Rivierenland Radio

Rivierenland Radio zoekt enthousiaste mensen om haar team te versterken. Als PR medewerker speel je een rol in het onder de aandacht brengen van ons station bij, verenigingen, clubs, media, middenstand, door contact te leggen in de regio's waar we uitzenden. Rivierenland Radio, opgericht in 2021, is een snel groeiende radiozender die zich richt op Midden Nederland en Zuidoost Brabant via 3 verschillende Dab+ zenders. Met de mooiste muziek van de laatste 50 jaren en regionale infoblokken is Rivierenland Radio dé radiostation van de regio. Interesse?

Vrijwilligers gezocht voor COSA
Arnhem, Bronckhorst, Deventer, Doetinchem, Ede, Ermelo, Hardenberg, Harderwijk, Nijmegen, Nunspeet, Oude IJsselstreek, Overbetuwe, Rheden, Steenwijkerland, Zevenaar, Zutphen, Zwolle

Vrijwilligers gezocht voor COSA

Wekelijks · 1 tot 3 uur
Reclassering Nederland

COSA staat voor Cirkels voor Ondersteuning, Samenwerking en Aanspreekbaarheid. Dit project van Reclassering Nederland richt zich op re-integratie van zedendaders. Het motto is: Geen nieuwe slachtoffers! Bij COSA werken vrijwilligers, beroepskrachten (zoals reclassering, hulpverleners en politie) samen om zedendelinquenten onder begeleiding terug te laten keren in de maatschappij. Wij zoeken enthousiaste en stevige vrijwilligers die aan dit doel mee willen werken. Werkzaamheden Hoe kun jij als medeburger een bijdrage leveren aan een veiligere samenleving? Geloof jij in een tweede kans? Kun jij de mens achter de dader zien? Als vrijwilliger bij COSA speel jij een belangrijke rol bij de herintreding van zedendelinquenten in de maatschappij. In een team (= cirkel) van drie tot vijf vrijwilligers begeleid je samen één cliënt. Door het contact te onderhouden met deze cliënt, voorkom je dat deze in een sociaal isolement terecht komt, waardoor een terugval voorkomen kan worden. Je biedt een luisterend oor en onderneemt samen activiteiten. Een ander belangrijk onderdeel van je taak is het bespreken van evt. signalen met de beroepskracht (=cirkelcoördinator COSA) door wie je ook ondersteund wordt. Voor je aan de slag gaat krijg je een grondige training en gedurende het proces word je bijgeschoold en gecoacht. Wensen/vaardigheidseisen Je bent onbevooroordeeld, betrouwbaar en hebt goede communicatieve vaardigheden. Je behandelt onze cliënten met respect en kunt bespreekbaar maken wat jou opvalt in het contact met de cliënt. Je bent ca vier uur per week beschikbaar voor een periode van minimaal anderhalf jaar. Gewenste leeftijd: Minimaal 18 jaar Bijzonderheden We starten altijd met een persoonlijk kennismakingsgesprek. Bij een wederzijdse klik nodigen we je uit voor een tweedaagse basistraining. Na deze training beslissen we definitief of je zal deelnemen als vrijwilliger aan COSA. Wij zoeken vrijwilligers o.a in de omgeving van Steenwijk, Zwolle, Hardenberg, Deventer, Zutphen, Arnhem, Nijmegen, Ede, Harderwijk, Tiel, Doetinchem en Twente. Gewenste dagdelen: * Werktijden in overleg. Bij aanvang wekelijks contact/activiteiten. * Tijdsinvestering: ca een dagdeel per week. Aanbod vanuit de organisatie Contract : Ja Scholing : Ja VOG gevraagd : Ja Begeleiding : Ja Onkostenvergoeding (zoals reiskosten) : ja Organisatie : Reclassering Nederland, COSA Locatieadres : Nieuwe Oeverstraat, 6801 JB Arnhem Postadres: Postbus 1054, 6801 BB Arnhem Contactpersoon : Steffan en Ivet Functie: Cirkelcoördinator COSA & Reclasseringswerker

Huismeester
Rheden

Huismeester

Wekelijks · 12 tot 20 uur
De Paperclip

Het enthousiaste barteam van Ontmoetingscentrum De Paperclip zoekt vrijwilligers om het team te komen versterken. Het centrum is tijdens weekdagen geopend van 09.00 tot 22.30 uur. Onze huismeester zoekt een collega om de tijden en taken in overleg te verdelen cq elkaar te vervangen. Je wordt in overleg op dagdelen ingepland. De taken voor de huismeester zijn o.a.: aanspreekpunt, toezicht houden dat alles in het gebouw goed verloopt, kassa opmaak, voorraadbeheer, sfeer en gezelligheid bieden aan de klanten. Vrijwilligerswerk biedt heel veel mogelijkheden. Je maakt nieuwe contacten, je leert er veel van, je doet mensenkennis op en je doet veel ervaring op. Daarnaast kom je in contact met mensen uit verschillende groepen en bouw je een groot sociaal netwerk op. Voor meer informatie kun je een bericht sturen!

Ouder zoekt extra steun
Rheden, Westervoort

Ouder zoekt extra steun

Wekelijks · 2 tot 3 uur
Humanitas Home-Start Rheden

Humanitas Home-Start Rheden en De Liemers (Duiven/Zevenaar en Westervoort) zoeken belangstellenden met opvoedervaring, enthousiasme en humor. Die wekelijks tijd hebben( 2 uurtjes) om een gezin te ondersteunen in hun soms lastige opvoedvragen. Dit kan zijn van een luisterend oor tot praktische ondersteuning met de kinderen. Zie meer informatie op [website verborgen] of onze facebookpagina's. Wat wij je bieden: - Een training zodat je goed wordt voorbereid - We werken in een team; hebben samen intervisiebijeenkomsten, Themabijeenkomsten en 1 op 1 contact. Ook een gezellig uitje hoort erbij. - Je krijgt reiskostenvergoeding, 0,35 cent - Mogelijkheid tot extra scholing - Intensieve begeleiding/ ondersteuning door de coördinator - Wij bieden maatwerkwerk en houden rekening met jouw expertise, mogelijkheden en wensen om een zo goed mogelijke match te maken met de ouder die een vraag heeft. - We verwachten van jou dat je minimaal een jaar inzetbaar bent, wekelijks 2 a 3 uur. - Je komt in een fantastisch team en we bieden maatwerk opdat je met veel plezier, motivatie en energie er voor een ander kan zijn. - Zie ook verder op onze website [website verborgen] - Wij vragen een VOG aan en je krijgt een vrijwilligersovereenkomst zodat je verzekerd bent. - Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen als vrijwilliger?

Help gevluchte kinderen door spel en beweging
Arnhem

Help gevluchte kinderen door spel en beweging

Wekelijks · 3 tot 5 uur
TeamUp

"Wat mij het meest bijblijft zijn die ontzettend blije koppies. Dat ze die interactie met je zoeken, hun energie eruit kunnen gooien en even helemaal kind kunnen zijn. Het is zo fijn dat je er voor die kinderen kan zijn, al is het maar een paar uurtjes in de week. Ik ga na TeamUp met een voldaan gevoel naar huis!". ✨Wat ga je doen Als vrijwilliger voor TeamUp (een programma van Save the Children, UNICEF Nederland en War Child) bied je psychosociale steun aan gevluchte kinderen door middel van spel en beweging. Spelenderwijs leren kinderen omgaan met emoties zoals boosheid, angst en stress. Je wordt vooraf getraind en begeleid en gaat op een opvanglocatie bij jou in de buurt aan de slag. Je maakt deel uit van een enthousiast team met andere vrijwilligers. Op een vast moment in de week begeleiden jij en je team activiteiten voor kinderen van 6 tot 18 jaar. Deze activiteiten hebben een thema en doel. Door de activiteiten voelen kinderen zich veilig en beschermd, meer verbonden met hun leeftijdsgenoten en optimistischer. Daarnaast heb je een signalerende rol. Je leert hoe je zorgwekkend gedrag kunt herkennen en zo nodig kinderen door te verwijzen naar gespecialiseerde zorg en begeleiding. ✅ Dit ben jij: • Ervaring met het organiseren van activiteiten voor kinderen. Of je hebt relevante werkervaring of een afgeronde opleiding (of nog studerend) op het gebied van pedagogiek, onderwijs, social work, sport, spel en/of beweging; • Eén dagdeel doordeweeks beschikbaar (3 tot 5 uur), vanaf ongeveer 15.30 uur (dag en tijdstip verschilt per locatie); • Voor een langere periode beschikbaar (minimaal een aantal maanden of langer). Stabiliteit is essentieel voor deze kwetsbare groep kinderen; 🎉Dit bieden wij: • Een functie om werkervaring op te doen in dit vakgebied en je verder te ontwikkelen; • De kans om echt een verschil te maken in het leven van gevluchte kinderen, je levert een belangrijke bijdrage aan hun psychosociale welzijn; • Een plek in een internationaal, enthousiast en professioneel vrijwilligersteam; • Trainingen en vervolgtrainingen in het faciliteren van de activiteiten en het werken met deze specifieke doelgroep; • Counseling- en stressmanagementsessies; • Vrijwilligersevenementen; • Reiskostenvergoeding; Herken jij jezelf in de omschrijving en denk je dat je bij ons team past? Reageer hieronder, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Veiligheid van kinderen is voor TeamUp essentieel. TeamUp accepteert dan ook geen enkele vorm van misbruik. Dit onderwerp komt aan bod in onze werving- en selectieprocedures. TeamUp is een gezamenlijk programma van Save the Children, UNICEF Nederland en War Child. TeamUp wordt mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Asiel, Migratie en Integratie (AMIF).

Coördinator Buddysysteem bij TOMaatjes
's-Gravenhage, 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almelo, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Bronckhorst, Delft, Den Helder, Deventer, Dijk en Waard, Dordrecht, Ede, Eindhoven, Enschede, Gouda, Groningen, Harderwijk, Heerde, Heeze-Leende, Hilversum, Huizen, Leeuwarden, Leiden, Maassluis, Maastricht, Middelburg, Nieuwegein, Nieuwkoop, Nijmegen, Oldenzaal, Opsterland, Pijnacker-Nootdorp, Purmerend, Rijswijk, Rotterdam, Schiedam, Súdwest-Fryslân, Tilburg, Utrecht, Wageningen, Westland, Zeist, Zoetermeer, Zutphen, Zwolle

Coördinator Buddysysteem bij TOMaatjes

Wekelijks · 2 tot 4 uur
OpenEmbassy

Wil jij nieuwe vrijwilligers goed begeleiden en bijdragen aan sterke verbindingen tussen vrijwilligers? Word de verbinder in ons buddysysteem en maak een verschil voor nieuwkomers-kinderen én onze vrijwilligers! Over ons: OpenEmbassy is een sociale onderneming uit Amsterdam die landelijk opereert. Wij zorgen ervoor dat nieuwkomers zinnig, waardig en vlot hun weg kunnen vinden in Nederland. Het TOMaatjes team houdt zich voornamelijk bezig met het helpen van kinderen en jongeren uit een nieuwkomersgezin met schoolwerk. Kinderen van nieuwkomers krijgen thuis vaak minder hulp bij hun schoolwerk dan hun Nederlandse klasgenoten. Wij koppelen daarom kinderen van 6 tot 18 jaar aan vrijwilligers (TOMaatjes) om hen een gelijke kans te geven. TOMaatjes helpen kinderen en jongeren bij het maken van huiswerk, oefenen van de Nederlandse taal en andere moeilijke schoolvakken. Als coördinator van het buddysysteem zorg jij ervoor dat de nieuwe vrijwilligers moeiteloos hun weg kunnen vinden in ons TOMaatjes project. Jij houdt toezicht op ons nieuwe buddysysteem, een initiatief dat zowel nieuwe als ervaren vrijwilligers ondersteunt. Samen met jou bouwen we aan een warm en hecht netwerk voor vrijwilligers en kinderen. Over het Buddysysteem Vanaf januari 2025 koppelen we elk nieuw TOMaatje aan een ervaren TOMaatje (een buddy) voor een periode van drie maanden. Het buddysysteem biedt nieuwe vrijwilligers laagdrempelige ondersteuning en versterkt de betrokkenheid van ervaren TOMaatjes. Na drie maanden worden de nieuwe TOMaatjes zelf een buddy, waardoor iedereen de kans krijgt om te leren en te groeien. Jouw rol als coördinator Als coördinator zorg jij ervoor dat het systeem soepel loopt: • Je koppelt de TOMaatjes aan de ervaren buddy's. • Je checkt na elke drie maanden in met de buddy-koppels om de voortgang te monitoren. • Je biedt begeleiding en ondersteuning om de kwaliteit van het buddysysteem hoog te houden. • Je denkt proactief mee over verbeteringen en implementeert deze waar nodig. Over jou • Je houdt van coachen en wil hier ervaring in opdoen of hebt hier al ervaring mee. • Je bent goed in het maken van verbinding met mensen, ook bij taal- en cultuurverschillen. • Je kunt gestructureerd werken en kunt zelfstandig taken oppakken. • Je bent tussen de 2-4 uur per week beschikbaar. • Je beheerst de Nederlandse taal. Wat bieden wij? • Een kans om te groeien als coach en ervaring op te doen in een sociale onderneming. • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om grotendeels online te werken. • Begeleiding van ons team en samenwerking in een divers en intercultureel team. • Een betekenisvolle rol waarin je direct impact hebt op kansenongelijkheid. • Toegang tot kennis over inburgering, integratie en het ondersteunen van nieuwkomers. • Mogelijkheden om met eigen opgedane ervaring meer eigen invulling aan het buddy-systeem te geven. Interesse? Ben jij onze nieuwe coördinator die het buddysysteem naar een hoger niveau tilt? Reageer dan snel en word onderdeel van een organisatie die werkt aan een warmere, inclusievere samenleving. Wij kijken ernaar uit om je te verwelkomen!