Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
NLvoorelkaar

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

vacature vrijwilliger Humanitas Twente Thuisadministratie Wat we doen We zijn er voor alle mensen die tijdelijk niet (meer) in staat zijn om zelf die administratieve handelingen te verrichten die nodig zijn om financiële problemen te voorkomen en op te lossen, en die daarvoor niet kunnen terugvallen op hun eigen netwerk. De vrijwilliger helpt (maximaal een jaar) bij het op orde brengen en houden van de financiële zaken. Dit doet hij/zij door wekelijks bij de mensen thuis langs te gaan met als belangrijkste doel; de zelfredzaamheid te vergroten en weer grip te krijgen op de geldzaken. Is een schuldhulpverleningstraject echter onvermijdelijk, dan begeleidt de vrijwilliger daarbij. De vrijwilliger helpt vanuit de mogelijkheden van de deelnemer. De deelnemer houdt de zeggenschap en blijft zelf verantwoordelijk over alle handelingen. Wat vragen wij • Affiniteit en/of ervaring met administratieve/financiële zaken • Paar uur per week van je tijd voor de periode van minimaal 1 jaar • Bereidheid tot het volgen van trainingen en intervisies zodat je goed geschoold bent en blijft • Respect en aandacht voor andere normen en waarden en vanuit een positieve instelling graag iets voor een ander willen doen • Goed om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie • Je beschikt over goede sociale vaardigheden en vindt het een uitdaging een coachende rol te hebben als het gaat om gedragsverandering in situaties van bijvoorbeeld: omgaan met schulden, laag inkomen, schuldeiser etc. • Een verklaring omtrent gedrag Wat bieden wij • Zinvol en leerzaam vrijwilligerswerk • Leuke contacten met collega vrijwilligers • Gerichte opleidingen (met certificaat van deelname), themabijeenkomsten en intervisie • Begeleiding door een professionele coördinator • Een onkostenvergoeding en een verzekering • Je werkt bij de deelnemer(s) thuis en kunt zelf je tijd indelen Een gezonde financiële situatie geeft rust en balans in het leven van de deelnemer. Humanitas Thuisadministratie is actief in de volgende gemeenten: Enschede, Losser, Oldenzaal, Haaksbergen en Borne Voor vragen en verdere informatie kun je contact opnemen met ons kantoor in Hengelo [telefoonnummer verborgen] of mailen naar [e-mailadres verborgen]

Lees meer
structureel

Haaksbergen

Administratie & receptie
Juridisch
Financiën & fondsenwerving

Beschrijving

vacature vrijwilliger Humanitas Twente Thuisadministratie
Wat we doen We zijn er voor alle mensen die tijdelijk niet (meer) in staat zijn om zelf die administratieve handelingen te verrichten die nodig zijn om financiële problemen te voorkomen en op te lossen, en die daarvoor niet kunnen terugvallen op hun eigen netwerk.
De vrijwilliger helpt (maximaal een jaar) bij het op orde brengen en houden van de financiële zaken. Dit doet hij/zij door wekelijks bij de mensen thuis langs te gaan met als belangrijkste doel; de zelfredzaamheid te vergroten en weer grip te krijgen op de geldzaken. Is een schuldhulpverleningstraject echter onvermijdelijk, dan begeleidt de vrijwilliger daarbij.
De vrijwilliger helpt vanuit de mogelijkheden van de deelnemer. De deelnemer houdt de zeggenschap en blijft zelf verantwoordelijk over alle handelingen.
Wat vragen wij
• Affiniteit en/of ervaring met administratieve/financiële zaken
• Paar uur per week van je tijd voor de periode van minimaal 1 jaar
• Bereidheid tot het volgen van trainingen en intervisies zodat je goed geschoold bent en blijft
• Respect en aandacht voor andere normen en waarden en vanuit een positieve instelling graag iets voor een ander willen doen
• Goed om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie
• Je beschikt over goede sociale vaardigheden en vindt het een uitdaging een coachende rol te hebben als het gaat om gedragsverandering in situaties van bijvoorbeeld: omgaan met schulden, laag inkomen, schuldeiser etc.
• Een verklaring omtrent gedrag
Wat bieden wij
• Zinvol en leerzaam vrijwilligerswerk
• Leuke contacten met collega vrijwilligers
• Gerichte opleidingen (met certificaat van deelname), themabijeenkomsten en intervisie
• Begeleiding door een professionele coördinator
• Een onkostenvergoeding en een verzekering
• Je werkt bij de deelnemer(s) thuis en kunt zelf je tijd indelen
Een gezonde financiële situatie geeft rust en balans in het leven van de deelnemer.
Humanitas Thuisadministratie is actief in de volgende gemeenten:
Enschede, Losser, Oldenzaal, Haaksbergen en Borne
Voor vragen en verdere informatie kun je contact opnemen met ons kantoor in Hengelo [telefoonnummer verborgen] of mailen naar [e-mailadres verborgen]

Praktische informatie

Tijd

Wekelijks 1 tot 2 uur

Locatie

Haaksbergen

Impact

Impactgebied
Belangenbehartiging & goede doelen
Sociaal & welzijn
Categorie
Administratie & receptie
Juridisch
Financiën & fondsenwerving
Christie
40% profielsterkte

Over Christie

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Christie is ingeschreven op NLvoorelkaar sinds 06-02-2017
  • Meerdere positieve matches gemaakt
  • 2 aanbevelingen ontvangen

Bekijk meer van Humanitas thuisadministratie Twente

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Losser
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Humanitas thuisadministratie Twente
vacature vrijwilliger Humanitas Twente Thuisadministratie Wat we doen: We zijn er voor alle mensen die tijdelijk niet (meer) in staat zijn om zelf die administratieve handelingen te verrichten die nodig zijn om financiële problemen te voorkomen en op te lossen, en die daarvoor niet kunnen terugvallen op hun eigen netwerk. De vrijwilliger helpt (maximaal een jaar) bij het op orde brengen en houden van de financiële zaken. Dit doet hij/zij door wekelijks bij de mensen thuis langs te gaan met als belangrijkste doel; de zelfredzaamheid te vergroten en weer grip te krijgen op de geldzaken. Is een schuldhulpverleningstraject echter onvermijdelijk, dan begeleidt de vrijwilliger daarbij. De vrijwilliger helpt vanuit de mogelijkheden van de deelnemer. De deelnemer houdt de zeggenschap en blijft zelf verantwoordelijk over alle handelingen. Wat vragen wij • Affiniteit en/of ervaring met administratieve/financiële zaken • Paar uur per week van je tijd voor de periode van minimaal 1 jaar • Bereidheid tot het volgen van trainingen en intervisies zodat je goed geschoold bent en blijft • Respect en aandacht voor andere normen en waarden en vanuit een positieve instelling graag iets voor een ander willen doen • Goed om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie • Je beschikt over goede sociale vaardigheden en vindt het een uitdaging een coachende rol te hebben als het gaat om gedragsverandering in situaties van bijvoorbeeld: omgaan met schulden, laag inkomen, schuldeiser etc. • Een verklaring omtrent gedrag Wat bieden wij • Zinvol en leerzaam vrijwilligerswerk • Leuke contacten met collega vrijwilligers • Gerichte opleidingen (met certificaat van deelname), themabijeenkomsten en intervisie • Begeleiding door een professionele coördinator • Een onkostenvergoeding en een verzekering • Je werkt bij de deelnemer(s) thuis en kunt zelf je tijd indelen Een gezonde financiële situatie geeft rust en balans in het leven van de deelnemer. Humanitas Thuisadministratie is actief in de volgende gemeenten: Enschede, Losser, Oldenzaal, Haaksbergen en Borne Voor vragen en verdere informatie kun je contact opnemen met ons kantoor in Hengelo .

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Oldenzaal
Structureel
Humanitas thuisadministratie Twente
vacature vrijwilliger Humanitas Twente Thuisadministratie Wat we doen We zijn er voor alle mensen die tijdelijk niet (meer) in staat zijn om zelf die administratieve handelingen te verrichten die nodig zijn om financiële problemen te voorkomen en op te lossen, en die daarvoor niet kunnen terugvallen op hun eigen netwerk. De vrijwilliger helpt (maximaal een jaar) bij het op orde brengen en houden van de financiële zaken. Dit doet hij/zij door wekelijks bij de mensen thuis langs te gaan met als belangrijkste doel; de zelfredzaamheid te vergroten en weer grip te krijgen op de geldzaken. Is een schuldhulpverleningstraject echter onvermijdelijk, dan begeleidt de vrijwilliger daarbij. De vrijwilliger helpt vanuit de mogelijkheden van de deelnemer. De deelnemer houdt de zeggenschap en blijft zelf verantwoordelijk over alle handelingen. Wat vragen wij • Affiniteit en/of ervaring met administratieve/financiële zaken • Paar uur per week van je tijd voor de periode van minimaal 1 jaar • Bereidheid tot het volgen van trainingen en intervisies zodat je goed geschoold bent en blijft • Respect en aandacht voor andere normen en waarden en vanuit een positieve instelling graag iets voor een ander willen doen • Goed om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie • Je beschikt over goede sociale vaardigheden en vindt het een uitdaging een coachende rol te hebben als het gaat om gedragsverandering in situaties van bijvoorbeeld: omgaan met schulden, laag inkomen, schuldeiser etc. • Een verklaring omtrent gedrag Wat bieden wij • Zinvol en leerzaam vrijwilligerswerk • Leuke contacten met collega vrijwilligers • Gerichte opleidingen (met certificaat van deelname), themabijeenkomsten en intervisie • Begeleiding door een professionele coördinator • Een onkostenvergoeding en een verzekering • Je werkt bij de deelnemer(s) thuis en kunt zelf je tijd indelen Een gezonde financiële situatie geeft rust en balans in het leven van de deelnemer. Humanitas Thuisadministratie is actief in de volgende gemeenten: Enschede, Losser, Oldenzaal, Haaksbergen en Borne Voor vragen en verdere informatie kun je contact opnemen.

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Borne
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Humanitas thuisadministratie Twente
vacature vrijwilliger Humanitas Twente Thuisadministratie Wat we doen We zijn er voor alle mensen die tijdelijk niet (meer) in staat zijn om zelf die administratieve handelingen te verrichten die nodig zijn om financiële problemen te voorkomen en op te lossen, en die daarvoor niet kunnen terugvallen op hun eigen netwerk. De vrijwilliger helpt (maximaal een jaar) bij het op orde brengen en houden van de financiële zaken. Dit doet hij/zij door wekelijks bij de mensen thuis langs te gaan met als belangrijkste doel; de zelfredzaamheid te vergroten en weer grip te krijgen op de geldzaken. Is een schuldhulpverleningstraject echter onvermijdelijk, dan begeleidt de vrijwilliger daarbij. De vrijwilliger helpt vanuit de mogelijkheden van de deelnemer. De deelnemer houdt de zeggenschap en blijft zelf verantwoordelijk over alle handelingen. Wat vragen wij • Affiniteit en/of ervaring met administratieve/financiële zaken • Paar uur per week van je tijd voor de periode van minimaal 1 jaar • Bereidheid tot het volgen van trainingen en intervisies zodat je goed geschoold bent en blijft • Respect en aandacht voor andere normen en waarden en vanuit een positieve instelling graag iets voor een ander willen doen • Goed om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie • Je beschikt over goede sociale vaardigheden en vindt het een uitdaging een coachende rol te hebben als het gaat om gedragsverandering in situaties van bijvoorbeeld: omgaan met schulden, laag inkomen, schuldeiser etc. • Een verklaring omtrent gedrag Wat bieden wij • Zinvol en leerzaam vrijwilligerswerk • Leuke contacten met collega vrijwilligers • Gerichte opleidingen (met certificaat van deelname), themabijeenkomsten en intervisie • Begeleiding door een professionele coördinator • Een onkostenvergoeding en een verzekering • Je werkt bij de deelnemer(s) thuis en kunt zelf je tijd indelen Een gezonde financiële situatie geeft rust en balans in het leven van de deelnemer. Humanitas Thuisadministratie is actief in de volgende gemeenten: Enschede, Losser, Oldenzaal, Haaksbergen en Borne Voor vragen en verdere informatie kun je contact opnemen met ons kantoor in Hengelo.

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Enschede
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Humanitas thuisadministratie Twente
vacature vrijwilliger Humanitas Twente Thuisadministratie Wat we doen: We zijn er voor alle mensen die tijdelijk niet (meer) in staat zijn om zelf die administratieve handelingen te verrichten die nodig zijn om financiële problemen te voorkomen en op te lossen, en die daarvoor niet kunnen terugvallen op hun eigen netwerk. De vrijwilliger helpt (maximaal een jaar) bij het op orde brengen en houden van de financiële zaken. Dit doet hij/zij door wekelijks bij de mensen thuis langs te gaan met als belangrijkste doel; de zelfredzaamheid te vergroten en weer grip te krijgen op de geldzaken. Is een schuldhulpverleningstraject echter onvermijdelijk, dan begeleidt de vrijwilliger daarbij. De vrijwilliger helpt vanuit de mogelijkheden van de deelnemer. De deelnemer houdt de zeggenschap en blijft zelf verantwoordelijk over alle handelingen. Wat vragen wij • Affiniteit en/of ervaring met administratieve/financiële zaken • Paar uur per week van je tijd voor de periode van minimaal 1 jaar • Bereidheid tot het volgen van trainingen en intervisies zodat je goed geschoold bent en blijft • Respect en aandacht voor andere normen en waarden en vanuit een positieve instelling graag iets voor een ander willen doen • Goed om kunnen gaan met vertrouwelijke informatie • Je beschikt over goede sociale vaardigheden en vindt het een uitdaging een coachende rol te hebben als het gaat om gedragsverandering in situaties van bijvoorbeeld: omgaan met schulden, laag inkomen, schuldeiser etc. • Een verklaring omtrent gedrag Wat bieden wij • Zinvol en leerzaam vrijwilligerswerk • Leuke contacten met collega vrijwilligers • Gerichte opleidingen (met certificaat van deelname), themabijeenkomsten en intervisie • Begeleiding door een professionele coördinator • Een onkostenvergoeding en een verzekering • Je werkt bij de deelnemer(s) thuis en kunt zelf je tijd indelen Een gezonde financiële situatie geeft rust en balans in het leven van de deelnemer. Humanitas Thuisadministratie is actief in de volgende gemeenten: Enschede, Losser, Oldenzaal, Haaksbergen en Borne Voor vragen en verdere informatie kun je contact opnemen met ons kantoor in Hengelo.

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Borne, Enschede, Haaksbergen, Losser
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Humanitas thuisadministratie Twente
Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie om de administratie weer op orde te krijgen en te houden. De vrijwilliger helpt met het geven van overzicht en inzicht van de inkomsten en uitgaven van mensen die door omstandigheden moeite hebben hun administratie zelf te beheren. Het wordt voor veel mensen niet eenvoudiger om overzicht te houden over alle regelingen en is het ingewikkeld om formulieren in te vullen en verschillende toeslagen aan te vragen. Een grote groep mensen kan een steuntje in de rug goed gebruiken. Een Humanitas -Thuisadministratie- vrijwilliger kan dit bieden. Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie en houden van structuur en overzicht. Je werkt bij de mensen thuis en kunt je eigen tijd indelen. Vanuit Humanitas wordt je ondersteund door een coordinator. Voordat je aan de slag gaat krijg je een training (ism Nibud) en het hele jaar door worden voor onze vrijwilligers intervisies en bijeenkomsten georganiseerd zodat je goed geschoold aan de slag kunt! WIl je graag mensen helpen? In een fijne sfeer werken? Eigen tijd indelen? Met prettige collega"s? Thuisadministratie vraagt gemiddeld 2 uur per week van u. Daarnaast ontvang je een onkostenvergoeding en een goede verzekering.

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Borne, Enschede, Haaksbergen, Losser
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Humanitas thuisadministratie Twente
Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie om de administratie weer op orde te krijgen en te houden. De vrijwilliger helpt met het geven van overzicht en inzicht van de inkomsten en uitgaven van mensen die door omstandigheden moeite hebben hun administratie zelf te beheren. Het wordt voor veel mensen niet eenvoudiger om overzicht te houden over alle regelingen en is het ingewikkeld om formulieren in te vullen en verschillende toeslagen aan te vragen. Een grote groep mensen kan een steuntje in de rug goed gebruiken. Een Humanitas -Thuisadministratie- vrijwilliger kan dit bieden. Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie en houden van structuur en overzicht. Je werkt bij de mensen thuis en kunt je eigen tijd indelen. Vanuit Humanitas wordt je ondersteund door een coordinator. Voordat je aan de slag gaat krijg je een training (ism Nibud) en het hele jaar door worden voor onze vrijwilligers intervisies en bijeenkomsten georganiseerd zodat je goed geschoold aan de slag kunt! WIl je graag mensen helpen? In een fijne sfeer werken? Eigen tijd indelen? Met prettige collega"s? Thuisadministratie vraagt gemiddeld 2 uur per week van u. Daarnaast ontvang je een onkostenvergoeding en een goede verzekering.

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Enschede
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Humanitas thuisadministratie Twente
Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie om de administratie weer op orde te krijgen en te houden. De vrijwilliger helpt met het geven van overzicht en inzicht van de inkomsten en uitgaven van mensen die door omstandigheden moeite hebben hun administratie zelf te beheren. Het wordt voor veel mensen niet eenvoudiger om overzicht te houden over alle regelingen en is het ingewikkeld om formulieren in te vullen en verschillende toeslagen aan te vragen. Een grote groep mensen kan een steuntje in de rug goed gebruiken. Een Humanitas -Thuisadministratie- vrijwilliger kan dit bieden. Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie en houden van structuur en overzicht. Je werkt bij de mensen thuis en kunt je eigen tijd indelen. Vanuit Humanitas wordt je ondersteund door een coordinator. Voordat je aan de slag gaat krijg je een training (ism Nibud) en het hele jaar door worden voor onze vrijwilligers intervisies en bijeenkomsten georganiseerd zodat je goed geschoold aan de slag kunt! WIl je graag mensen helpen? In een fijne sfeer werken? Eigen tijd indelen? Met prettige collega"s? Thuisadministratie vraagt gemiddeld 2 uur per week van u. Daarnaast ontvang je een onkostenvergoeding en een goede verzekering.

Anderen bekeken ook

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Borne, Enschede, Haaksbergen, Losser
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Humanitas thuisadministratie Twente
Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie om de administratie weer op orde te krijgen en te houden. De vrijwilliger helpt met het geven van overzicht en inzicht van de inkomsten en uitgaven van mensen die door omstandigheden moeite hebben hun administratie zelf te beheren. Het wordt voor veel mensen niet eenvoudiger om overzicht te houden over alle regelingen en is het ingewikkeld om formulieren in te vullen en verschillende toeslagen aan te vragen. Een grote groep mensen kan een steuntje in de rug goed gebruiken. Een Humanitas -Thuisadministratie- vrijwilliger kan dit bieden. Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie en houden van structuur en overzicht. Je werkt bij de mensen thuis en kunt je eigen tijd indelen. Vanuit Humanitas wordt je ondersteund door een coordinator. Voordat je aan de slag gaat krijg je een training (ism Nibud) en het hele jaar door worden voor onze vrijwilligers intervisies en bijeenkomsten georganiseerd zodat je goed geschoold aan de slag kunt! WIl je graag mensen helpen? In een fijne sfeer werken? Eigen tijd indelen? Met prettige collega"s? Thuisadministratie vraagt gemiddeld 2 uur per week van u. Daarnaast ontvang je een onkostenvergoeding en een goede verzekering.

Eerstehulpverlener (vrijwillig)

Eerstehulpverlener (vrijwillig)
Almelo, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Losser, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Wierden
Maandelijks · 0 tot 24 uur
Rode Kruis Overijssel
Zie je het Rode Kruis, dan zie je hulp. Wil jij iets betekenen voor een ander? De eerstehulpverleners van het Rode Kruis bieden op vele manieren hulp; in de Corona crisis, bij de opvang van vluchtelingen en op vele grote en kleinere evenementen. Je komt als hulpverlener van alles tegen. Een flauwte, een hersenschudding, een bloeding, een alcoholvergiftiging of een verstuiking. Kom jij in actie als iemand direct hulp nodig heeft? Kijk op ons Youtubekanaal voor een filmpje over evenementenhulpverlening bij het Rode Kruis en meld je aan! Wat ga je doen? Als hulpverlener van het Rode Kruis ben je getraind voor onverwachte situaties, op diverse evenementen kun je je vaardigheden op peil houden. Is er iemand gewond of onwel? Je houdt je hoofd koel en neemt je verantwoordelijkheid. Tijdens de Military van Boekelo, de Nijverdalsebergcross bij Hellendoorn, op de IJsbaan in Enschede, het BAM! Festival in Hengelo, de Sinterklaas intocht, jij en je team staan klaar daar waar hulp nodig is. Als evenementenhulpverlener krijg je: · Zinvol en verantwoordelijk vrijwilligerswerk, jij maakt het verschil; · Een aanbod van relevante trainingen om je EHBO kennis uit te breiden en je voor te bereiden op eerstehulpverlening, deels online; · De vrije keus voor welke evenementen of overige diensten je je aanmeldt; · Veel nieuwe contacten en ervaringen, persoonlijke ontwikkeling of een mooier CV. Wie ben jij? · Je bent 18 jaar of ouder; · Je hebt een geldig EHBO-certificaat of bent bereid deze te halen en je onderschrijft onze Grondbeginselen; · Je bent stressbestendig en fysiek in staat tot EHBO en reanimatie handelingen; · Je luistert goed en reageert alert op behoeften van hulpvragers; · Je bent minimaal 52 uur per jaar beschikbaar voor inzetten tijdens openstaande diensten. Solliciteren of eerst meer informatie? Klik op de button "Ik wil helpen". Het Rode Kruis helpt mensen in nood. Dat doen wij om de hoek – en ver weg. Dat doen we vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt. En dat doen wij met vele vrijwilligers die zich met passie inzetten. Wij werken wereldwijd vanuit onze zeven grondbeginselen: Menslievendheid, onpartijdigheid, neutraliteit, onafhankelijkheid, vrijwilligheid, eenheid en algemeenheid. De hulpverlening van het Rode Kruis is voortdurend in ontwikkeling.

Bevolkingszorg-hulpverlener (vrijwillig)

Bevolkingszorg-hulpverlener (vrijwillig)
Almelo, Dalfsen, Deventer, Enschede, Haaksbergen, Hardenberg, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Kampen, Losser, Olst-Wijhe, Ommen, Raalte, Rijssen-Holten, Staphorst, Steenwijkerland, Twenterand, Wierden, Zwartewaterland, Zwolle
Maandelijks · 0 tot 24 uur
Rode Kruis Overijssel
Sta jij voor getroffenen klaar in noodsituaties? Wil jij vrijwilligerswerk doen dat er echt toe doet op het moment dat het er echt toe doet? Ben jij een aanpakker die direct paraat staat om te helpen als er een crisis uitbreekt? En wil je graag zinvol en verantwoordelijk vrijwilligerswerk doen? Meld je dan aan als Bevolkingszorg-hulpverlener! Als Bevolkingszorgvrijwilliger kom je in actie als een noodsituatie zich voordoet en je opgeroepen wordt. Samen met je teamgenoten ondersteun jij de gemeente in haar bevolkingszorgtaken. Je helpt bij de opvang en begeleiding van bewoners die halsoverkop hun t(e)huis moeten verlaten. Maar je kunt ook ingezet worden bij het inrichten van opvanglocaties, het bieden van psychosociale ondersteuning en een luisterend oor. Wat krijg jij? • Veel voldoening omdat je hulp biedt die er echt toe doet; • Diverse trainingen om je voor te bereiden op je functie; • De kans om ervaring én contacten op te doen in een noodhulporganisatie; • Een vergoeding voor gemaakte reiskosten. Wat neem jij mee? • Je bent lichamelijk en geestelijk in goede conditie; • Je beschikt over eigen vervoer om bij een oproep naar de locatie in jouw regio te komen; • Je bent sociaal en communicatief vaardig en je weet van aanpakken; • Je beschikt over een EHBO-certificaat of de bereidheid dit te behalen. Iets voor jou? Wil jij je inzetten als Bevolkingszorg-hulpverlener bij Rode Kruis Oost-Nederland? Solliciteer dan direct via de knop “Ik wil helpen" en maak impact bij het Rode Kruis! Bij inschrijving teken je een vrijwilligersovereenkomst en wordt een VOG van je opgevraagd. Eerst meer weten? Heb je vragen? Neem dan contact op met Martijn van de Ven via nul-zes 5383 4000. Het Rode Kruis Het Rode Kruis helpt mensen in nood. Dat doen wij om de hoek – en ver weg. Dat doen we vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt. En dat doen wij met vele vrijwilligers die zich met passie inzetten. Wij werken wereldwijd vanuit onze zeven grondbeginselen: menslievendheid, onpartijdigheid, neutraliteit, onafhankelijkheid, vrijwilligheid, eenheid en algemeenheid. Onze hulpverlening is voortdurend in ontwikkeling.

Zet je luistertalent in voor een ander

Zet je luistertalent in voor een ander
Borne, Dalfsen, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hardenberg, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Lochem, Oldenzaal, Rijssen-Holten, Wierden, Winterswijk
Maandelijks · 16 tot 16 uur
De Luisterlijn
Hoor jij vaak dat je zo goed kunt luisteren? Dan is de Luisterlijn naar jou op zoek. Als vrijwilliger bied je een luisterend oor aan mensen met zorgen, verdriet en problemen. Anoniem. Op een tijd en plaats die jou goed uitkomen. Wil je meer weten over het vrijwilligerswerk bij de Luisterlijn? Kijk dan op onze website www.deluisterlijn/vrijwilligerswerk. Is dit iets voor jou, dan bieden wij je eerst een training aan. Daarin helpen beroepskrachten je om je luister- en gespreksvaardigheden verder te ontwikkelen. Binnenkort start er een training bij jou in de buurt. Geef je op via onze website. Ook na de training blijven we je professioneel begeleiden en ondersteunen en houd je contact met een hecht team van vrijwilligers. Anne is al vijf jaar vrijwilliger bij de Luisterlijn. “Na mijn pensionering had ik veel tijd, dus ik besloot me aan te melden bij de Luisterlijn. De gesprekken zijn soms erg intensief; mensen bellen vaak om te praten over eenzaamheid, psychische problemen of moeilijke relaties. Maar wat je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar: je hebt iemand kunnen helpen, gewoon door te luisteren.” Over de Luisterlijn 1.500 vrijwilligers helpen mensen om zorgen, pijn en verdriet (even) het hoofd te bieden. Zij werken thuis of vanuit een van de 28 locaties. De Luisterlijn is al 65 jaar de grootste organisatie in Nederland die emotionele steun op afstand biedt. De Luisterlijn maakt onderdeel uit van de WMO en wordt gefinancierd door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Wat bieden wij - Boeiende gesprekken die niet alleen voor de ander maar ook voor jou van betekenis zijn - Gedegen training in gesprekstechnieken en goede begeleiding - Verdieping d.m.v. intervisie en themabijeenkomsten - Je ontvangt na de training een certificaat - De werkzaamheden kunnen vanuit Borne worden gedaan, maar ook vanuit huis Wat vragen wij - Leergierige en open houding - Geen specifieke vooropleiding - Inzet van gemiddeld 4 uur per week - 2 x per maand doe je een nachtdienst van 2 uur (of 1x per maand een nachtdienst van 4 uur) - Deelname aan onze training in Borne (deels e-learning) en intervisie Meer informatie of aanmelden Kijk hiervoor op de website en stuur een bericht.

Word jij collega Matchmaker in Overijssel?

Word jij collega Matchmaker in Overijssel?
Almelo, Borne, Enschede, Hellendoorn, Hengelo, Oldenzaal
Wekelijks · 4 tot 8 uur
Takecarebnb
Je krijgt er een mooie wereld voor terug! We zijn op zoek naar extra vrijwilligers die verantwoordelijk willen zijn voor het interviewen en matchen van gastgezinnen en ‘gasten’. Onze gasten zijn statushouders en hebben inmiddels een verblijfsvergunning. Onze Matchmakers matchen deze gezinnen en gasten en begeleiden ze tijdens de logeerperiode. Deze gasten gaan wonen in een gemeente in de Overijssel. Het logeren van een statushouder bij een Nederlands gastgezin zorgt ervoor dat zowel onze gast als ons gastgezin op een laagdrempelige manier van elkaar leren. De gast krijgt zo een uniek kijkje in de Nederlandse cultuur en krijgt de kans zich de taal en gewoontes eigen te maken. Het gastgezin leert op haar beurt veel over de cultuur van de gast. Mooi naoberschap! Bijna al onze gastgezinnen ervaren deze logeerperiode als een verrijking in hun leven. Het mooiste is als de match in de regio is waar de gast uiteindelijk een woning toegewezen krijgt, de zogenaamde ‘’koppelgemeente’. Zo geven we statushouders een betere start in hun nieuwe omgeving! Wat ga je doen als Matchmaker? Als Matchmaker interview je onze gasten op het AZC of elders en onze gastgezinnen bij hen thuis. Je informeert ze over de procedure van een match. Denk je dat een gast en gastgezin een succesvolle match zijn? Dan stel je ze aan elkaar voor en volgt er hopelijk een match. Takecarebnb draagt je deze gasten en gastgezinnen aan via een databasesysteem. Als Matchmaker volg je de gast en het gastgezin op afstand gedurende de matchperiode (drie maanden). Wij staan jou als vrijwilliger met raad en daad bij vanuit ons kantoor in Amsterdam en je krijgt een persoonlijke coördinator als buddy. Je bent als vrijwilliger een zeer gewaardeerde collega binnen Takecarebnb! Herken jij jezelf in deze vaardigheden? • Intercultureel en klantgericht denken; • Gestructureerde gesprekken voeren • Kunnen doorvragen om verwachtingen duidelijk te krijgen; • Situaties kritisch kunnen beoordelen en daarnaar handelen; • Flexibele instelling, zorgvuldig • Integer en niet oordelend; • Goed Nederlands kunnen spreken en schrijven, kennis van de Engelse taal; • Zelfstandig én in teamverband willen opereren; • Gespreksverslagen maken in onze database Wat bieden wij jou • De kans om je talent en of ervaring te gebruiken in een zinvolle vrijwilligersrol; • Een inspirerend netwerk in jouw regio; • Praktijkgerichte start met een collega-matchmaker die je meeneemt op gesprekken; • Een vaste coördinator als aanspreekpunt • Jaarlijks meerdere relevante trainingen en masterclasses door specialisten uit het vak; • Periodieke intervisie bijeenkomsten met collega Matchmakers; • Vrijwilligersvergoeding; • Een plek binnen een hecht team in een enthousiaste en inspirerende organisatie; • Je werkt vanuit huis, bezoekt de gastgezinnen en bent ook altijd welkom in ons kantoor in Amsterdam; • De kans om echt een verschil te maken in het leven van zowel de gasten als de gastgezinnen! Locatie en uren Je woont in Overijssel en je kunt ongeveer 5-8 uur per week tijd maken om als Matchmaker bezig te zijn. De uren zijn zelf in te delen en afhankelijk van de drukte en de periode. Heb je interesse of wil je eerst wat meer informatie? Wil je vrijblijvend overleggen of eens een collega Matchmaker spreken over deze mooie rol? Stuur dan een mailberichtje.

Bevolkingszorg hulpverlener (vrijwillig)

Bevolkingszorg hulpverlener (vrijwillig)
Almelo, Dinkelland, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Rijssen-Holten
Maandelijks · 0 tot 24 uur
Rode Kruis Overijssel
Sta jij klaar om een helpende hand toe te steken? Wat je gaat doen ? Bij een ramp of crisissituatie in jouw regio word je opgeroepen als hulpverlener van ons team Bevolkingszorg bij de zorg voor getroffenen, bijvoorbeeld bij een ontruiming van een zorginstelling. Onder leiding van een teamleider staat het team klaar om mensen op te vangen in een opvanglocatie. Je bent voor de betrokkenen op dat moment het eerste aanspreekpunt, je biedt praktische hulp én een luisterend oor. Daarnaast kan ook het zorgen voor eten, sanitaire voorzieningen en/of een slaapplaats tot je taken behoren. Wat krijg jij? • Veel voldoening omdat je hulp biedt waar en wanneer het echt nodig is; • Trainingen om je voor te bereiden: 1. Bevolkingszorg; theorie en praktijk van 3 dagdelen 2. e-modules Welkom, Mentale Eerste hulp en Op pad met de porto 3. EHBO • De kans om ervaring én contacten op te doen in een Noodhulp-organisatie; • Een vergoeding voor gemaakte reiskosten. Wat vragen wij? • Je bent lichamelijk én geestelijk in goede conditie; • Je beschikt over eigen vervoer om bij een oproep naar de locatie in jouw regio te komen; • Je bent sociaal en communicatief vaardig en je weet van aanpakken; • Een EHBO certificaat of de bereidheid deze te behalen; • Je onderschrijft de 7 grondbeginselen van het Rode Kruis. Solliciteren of eerst meer informatie? Klik op de button "Ik wil helpen". Het Rode Kruis Het Rode Kruis helpt mensen in nood. Dat doen wij om de hoek – en ver weg. Dat doen we vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt. En dat doen wij met vele vrijwilligers die zich met passie inzetten. Wij werken wereldwijd vanuit onze zeven grondbeginselen: Menslievendheid, onpartijdigheid, neutraliteit, onafhankelijkheid, vrijwilligheid, eenheid en algemeenheid. Onze hulpverlening is voortdurend in ontwikkeling.

Noodhulpteamlid (vrijwillig)

Noodhulpteamlid (vrijwillig)
Almelo, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Rijssen-Holten, Twenterand, Wierden
Wekelijks · 2 tot 4 uur
Rode Kruis Overijssel
Als de nood hoog is, weet jij de rust te bewaren Ben je op zoek naar een vrijwilligersfunctie met veel verantwoordelijkheid? Ben je bereid alles uit je handen te laten vallen en direct in actie te komen als jouw hulp gevraagd wordt? Ben je stressbestendig, een echte teamspeler en kun je goed improviseren? Word dan lid van het Noodhulpteam! Als lid van het Noodhulpteam sta jij in acute noodsituaties klaar om samen met het ambulancepersoneel en andere medische professionals hulp te bieden aan getroffenen. Samen met je Noodhulpteamleden zorg jij voor het inrichten van de verzorglocatie, registreer je lichtgewonde slachtoffers en voer je eerste hulp handelingen uit. Ook bied je slachtoffers steun en een luisterend oor. Dankzij jouw inzet heeft het ambulancepersoneel de handen vrij voor de zwaargewonde patiënten. Zo krijgen alle betrokkenen snel de juiste hulp. Om lid te worden van het Noodhulpteam is minimaal een jaar ervaring als eerstehulpverlener bij het Rode Kruis vereist. Je bent altijd eerstehulpverlener bij een locatie naast je Noodhulpteamlidmaatschap. Ontbreekt deze ervaring dan begin je aan de basis als Basis eerstehulpverlener. Wat bieden wij jou? · De kans om je verder te ontwikkelen en je te specialiseren; · De kans om echt impact te maken; · De kans om ervaring en contacten op te doen in een Noodhulporganisatie; · De kans om onderdeel te zijn van een inspirerend team; · Opleidingen en trainingen om je goed voor te bereiden op noodsituaties: o Opleiding Noodhulpteam 5 dagdelen; · Een vergoeding van gemaakte reiskosten. Wat neem jij mee? · Je bent fysiek fit. Soms moet je lang staan, mensen helpen optillen of iemand reanimeren; · Je bent stressbestendig, niet bang om verantwoordelijkheid te nemen en beschikt over incasseringsvermogen; · Je bent bereid om jaarlijks, naast trainingen, mee te doen aan noodhulpoefeningen en 32 uur per jaar dienst te draaien in eerstehulpverlening bij grote evenementen, om inzet gereed te blijven; · Je bent een echte teamspeler, flexibel en sterk in communiceren; · Je beschikt over eigen vervoer; · Je bent 24/7 oproepbaar en draagt altijd een pager. Ook met kerst of onder werktijd. Je hebt ook een werkgever die jouw werk als Noodhulpteamlid serieus neemt. Iets voor jou? Wil jij je inzetten voor het Noodhulpteam van het Rode Kruis regio Oost-Nederland? Reageer dan direct via onderstaande knop en maak impact bij het Rode Kruis. Bij inschrijving teken je een vrijwilligersovereenkomst en wordt een VOG van je opgevraagd. Eerst meer weten? Bekijk dit filmpje om een indruk te krijgen van wat er van je verwacht wordt als lid van het Noodhulpteam. Heb je vragen? Neem dan contact op met Martijn van de Ven; telefoonnummer [telefoonnummer verborgen].

Vrijwilliger Verbindingsdienst

Vrijwilliger Verbindingsdienst
Almelo, Enschede, Haaksbergen, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Losser, Rijssen-Holten, Twenterand, Wierden
Wekelijks · 0 tot 8 uur
Rode Kruis Overijssel
Gaat jouw hart sneller kloppen van communicatieapparatuur? De verbindingsdienst is verantwoordelijk voor alle communicatie tijdens grootschalige evenementen, maar ook bij calamiteiten. De dienst zorgt ervoor dat het communicatieverkeer technisch soepel verloopt. De benodigde apparatuur moet worden neergezet en aangesloten, zodat alle diensten en hulpverleners kunnen vertrouwen op betrouwbare communicatie via portofoons. Het onderhouden van de apparatuur behoort ook tot de taken van je team. Wat krijg jij? · Een uitdagende vrijwilligersfunctie in een enthousiast team, waarin je je technische kwaliteiten verder kan ontwikkelen; · De kans om ervaring op te doen met verbindingen in een maatschappelijk relevante organisatie op diverse evenementen; · Trainingen ter ondersteuning van de uitoefening van je functie; · Vergoeding gemaakte kosten en kilometers. Wat neem jij mee? · Technische kennis én vaardigheden; · Beschikbaarheid van minimaal 8 uur per maand; · Stressbestendigheid; · Goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om samen te werken. Solliciteren of eerst meer informatie? Klik op de button "Ik wil helpen". Het Rode Kruis Het Rode Kruis helpt mensen in nood. Dat doen wij om de hoek – en ver weg. Dat doen we vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt. En dat doen wij met vele vrijwilligers die zich met passie inzetten. Wij werken wereldwijd vanuit onze zeven grondbeginselen: Menslievendheid, onpartijdigheid, neutraliteit, onafhankelijkheid, vrijwilligheid, eenheid en algemeenheid. Onze hulpverlening is voortdurend in ontwikkeling.

Vrijwilliger Humanitas thuisadministratie

Vrijwilliger  Humanitas thuisadministratie
Borne, Enschede, Haaksbergen, Losser
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Humanitas thuisadministratie Twente
Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie om de administratie weer op orde te krijgen en te houden. De vrijwilliger helpt met het geven van overzicht en inzicht van de inkomsten en uitgaven van mensen die door omstandigheden moeite hebben hun administratie zelf te beheren. Het wordt voor veel mensen niet eenvoudiger om overzicht te houden over alle regelingen en is het ingewikkeld om formulieren in te vullen en verschillende toeslagen aan te vragen. Een grote groep mensen kan een steuntje in de rug goed gebruiken. Een Humanitas -Thuisadministratie- vrijwilliger kan dit bieden. Wij zoeken mensen die het leuk vinden om anderen te helpen met hun thuisadministratie en houden van structuur en overzicht. Je werkt bij de mensen thuis en kunt je eigen tijd indelen. Vanuit Humanitas wordt je ondersteund door een coordinator. Voordat je aan de slag gaat krijg je een training (ism Nibud) en het hele jaar door worden voor onze vrijwilligers intervisies en bijeenkomsten georganiseerd zodat je goed geschoold aan de slag kunt! WIl je graag mensen helpen? In een fijne sfeer werken? Eigen tijd indelen? Met prettige collega"s? Thuisadministratie vraagt gemiddeld 2 uur per week van u. Daarnaast ontvang je een onkostenvergoeding en een goede verzekering.

Eerstehulpverlener Rode Kruis (vrijwillig)

Eerstehulpverlener Rode Kruis (vrijwillig)
Almelo, Dalfsen, Deventer, Enschede, Haaksbergen, Hardenberg, Hellendoorn, Hengelo, Hof van Twente, Kampen, Losser, Olst-Wijhe, Ommen, Raalte, Rijssen-Holten, Staphorst, Steenwijkerland, Twenterand, Wierden, Zwartewaterland, Zwolle
Maandelijks · 0 tot 24 uur
Rode Kruis Overijssel
Jij komt in actie als iemand direct hulp nodig heeft. Wil jij eerste hulp verlenen? Ben jij sociaal, stressbestendig en kun jij je hoofd koel houden? En wil je graag zinvol en verantwoordelijk vrijwilligerswerk doen? Meld je dan aan als eerstehulpverlener bij het Rode Kruis! Als eerstehulpverlener bij het Rode Kruis ben je getraind om te handelen in onverwachte situaties en houd je jouw vaardigheden scherp op diverse evenementen. Of het nu gaat om een sportwedstrijd, festival of een andere gebeurtenis waar het Rode Kruis om ondersteuning wordt gevraagd – jij en je team staan klaar waar hulp nodig is. Want: zie je het Rode Kruis, dan zie je hulp. Wat bieden wij jou? • Zinvol en verantwoordelijk vrijwilligerswerk – jij maakt het verschil. • Gratis opleiding en bijscholing, grotendeels online. • De vrije keuze voor welke evenementen of diensten je je aanmeldt. • De mogelijkheid tot uitbreiding van je (sociale) netwerk. • Nieuwe ervaringen en een boost voor je persoonlijke ontwikkeling of cv. Wat neem jij mee? • Je bent 18 jaar of ouder. • Je hebt een geldig EHBO-certificaat of bent bereid dit te halen. • Je bent stressbestendig en fysiek in staat tot EHBO- en reanimatie-handelingen. • Je luistert goed en reageert alert op behoeften van hulpvragers. • Je bent minimaal 32 uur per jaar beschikbaar voor inzetten als hulpverlener. • Je onderschrijft onze Grondbeginselen. Bij inschrijving teken je een vrijwilligersovereenkomst en wordt een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) van je opgevraagd. Klinkt dit als iets voor jou? Reageer dan direct en maak impact bij het Rode Kruis! We gaan graag met je in gesprek. Eerst meer weten? Bekijk dit filmpje: [website verborgen] voor een indruk van onze hulpverlening.