Direct naar de inhoud van deze pagina

Slogan voor NLvoorelkaar

Helpen maakt je happy was het meest duidelijk en sympathiek.

Bij NLvoorelkaar zijn we superblij met onze slogan: Helpen maakt je happy! Maar deze slogan is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Natasja Draer van Friends for Brands was nauw bij het proces betrokken en vertelt:

We vragen ons eerst altijd af: wat is de essentie van wat je wilt vertellen? Uit onderzoek bleek dat er een grote groep relatief jonge mensen wel bereid zijn om iets te doen voor een ander, maar dat ze dit nu nog veel moeite vinden. De nadruk ligt bij de meeste oproepen om iets goeds te doen bij degene die wordt geholpen. Maar het is ook juist heel positief voor de vrijwilliger. Je leert nieuwe mensen kennen, doet nieuwe vaardigenheden op. Vrijwilligerswerk maakt jou ook blij, kortom!

De eerste ideeën voor de slogan lagen daarom daar dus ook allemaal wel in de buurt. Helpen maakt je beter, bijvoorbeeld. Dit deed echter teveel denken aan gezondheidsproblemen. Matchen met een missie, dan? Dit was een hint naar Tinder. Daar heb je ook een match, maar dit is betekenisvoller. Uiteindelijk vonden we dat een beetje te plat. Helpen maakt je happy was het meest duidelijk en sympathiek. En het klinkt ook gewoon lekker, natuurlijk!

Friends for Brands maakt vrienden voor merken die er volgens hen toe doen. Merken waar je blij van wordt. Merken die het leven mooier maken. Het állerliefst merken die echt iets goeds doen voor de wereld.

Geïnspireerd...?
Meld je aan

Registreer hier

Meer inspiratie?

Bekijk alle verhalen