Breda, 28-5-2021
NLvoorelkaar corona campagne wint allereerste SAN Accent in de nieuwe Actualiteiten categorie
Gisteren vond de Uitreiking van de SAN Accenten 2020 plaats. Tijdens een gedeeltelijke digitale awardshow met live stream is de campagne “NLVOORELKAAR Corona campagne” voor vrijwilligersplatform NLvoorelkaar bekroond met een SAN Accent in de categorie Actualiteiten. Dubbel uniek want deze prijs werd voor het eerst uitgegeven én NLvoorelkaar was een underdog in de competitie van de grote merken. De campagne is ook op een bijzondere manier gerealiseerd, door een geheel belangeloze samenwerking tussen meer dan 19 marketingbureaus.
Unieke samenwerking
De campagne NLVOORELKAAR is het schoolvoorbeeld van hoe moeilijke tijden mensen kan samenbrengen. Het platform NLvoorelkaar is een vrijwilligersplatform dat hulpzoekenden koppelt aan mensen die iets goeds willen doen.
Tijdens de eerste corona golf was er veel behoefte aan hulp en wilden veel mensen ook hulp geven, maar het was onduidelijk waar ze moesten zijn. Er moest meer zichtbaarheid en naamsbekendheid komen. De Nederlandse reclamebrancheorganisatie VEA koppelde reclamebureaus aan elkaar om het platform te helpen bij het behalen van deze doelstelling.
Nederlands elftal en sporters steunen NL(voorelkaar)
Met nul budget stond er binnen no time een campagne en met succes. “Heel mooi om in een tijd van nood tijdens de eerste Covid-19 golf samen te komen en met 19 partijen alle concurrentie opzij te zetten,” vertelt Roderick Cremers, eigenaar van Fresh Bridge. Via een uitgebreide TV, print, online banners, (Digital) OOH en social media campagne werd heel Nederland bereikt. Het Nederlands Elftal bedankte NL voor de steun en riep op om nu elkaar te steunen. In een tweede campagne traden Rico Verhoeven, Dylan Groenewegen en Jackie Groenen als ambassadeurs op de voorgrond met allen 1 van de initiatieven binnen NLvoorelkaar. Het bereik was enorm en dat zorgde voor waanzinnige resultaten. Er zijn meer dan 150 duizend mensen geholpen en er meldden zich 10x meer vrijwilligers aan om iets goeds te doen dan 'normaal'.
Jeroen de Punder, directeur van het in Breda gevestigde NLvoorelkaar: "Extra bekendheid en aandacht voor ons gratis platform is heel waardevol. Via ons platform doe je heel makkelijk iets goeds voor Nederland en elkaar, omdat we alle hulpvragen, vrijwilligerswerkklussen en impact challenges verzamelen. De échte winnaars van deze Award zijn dus de duizenden mensen die via deze campagne hulp vonden. En de echte helden zijn natuurlijk alle Nederlanders die zo massaal via ons platform voor elkaar klaar stonden.”
Niet voor niets benoemde Minister De Jonge NLvoorelkaar.nl hét platform voor vrijwilligerswerk en de koning bracht een digitaal werkbezoek aan het platform.
Noot voor de redactie
Deze campagne is tot stand gekomen door Fresh Bridge, UM Worldwide, qontent matters, Lijm Amsterdam, CZAR - Amsterdam, HELDEN, mønaerk, 2twintig PR, Storm postproduction, Nootweer Music, Talpa, Ster, RTL Nederland B.V., DPG Media Nederland, Mediahuis Nederland, Exterion Media NL, Ocean Outdoor Nederland, KNVB en de VIA Nederland.
de echte winnaars zijn natuurlijk de duizenden geholpen mensen
Geïnspireerd?
Help jij ook mee?
Als je helemaal onderaan deze pagina bent gekomen, dan kun je jouw inspiratie misschien wel omzetten in social impact. Bijvoorbeeld door iets over NLvoorelkaar te delen in jouw netwerk of via jouw kanaal. Hoe meer mensen elkaar vinden via NLvoorelkaar, hoe meer mensen geholpen zijn! Neem even contact met ons op als je meer info nodig hebt, we helpen graag!