Landelijke campagne met topsporters in de hoofdrol om Nederland te steunen
Brancheorganisatie VEA maakt gratis campagne voor sociale initiatieven
Amsterdam, 1 mei 2020 – Vandaag lanceert de Nederlandse reclamebrancheorganisatie VEA een gezamenlijk initiatief, in nauwe samenwerking met NLvoorelkaar.nl, de spelers van het Nederlands Elftal, topsporters waaronder Rico Verhoeven en grote mediapartners zoals onder andere RTL, Talpa, DPG, Mediahuis, Ster, Exterion Media en Ocean Outdoor. Grote namen uit de reclamewereld - Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, mønaerk, qontent matters, UM en 2twintig PR – maken samen met sport iconen gezamenlijk kosteloos commercials en andere reclame-uitingen voor sociale initiatieven en zijn erin geslaagd om van mediapartners belangeloos mediaruimte te krijgen. Hiermee realiseren zij een podium met gratis bekendheid, bereik en zichtbaarheid voor de vele door de coronacrisis ontstane initiatieven.
2 miljoen reclamebudget
Alle mooie projecten en warme initiatieven uit het land kunnen hun hulpvraag of aanbod gratis online zetten via NLvoorelkaar.nl. NLvoorelkaar.nl is een veilige online marktplaats waar mensen en maatschappelijke organisaties hulp kunnen vragen en verbonden worden met iedereen die iets goeds wil doen. Vanaf vandaag komen ze daarmee ook in aanmerking voor een eigen televisiecommercial met zendtijd of een buitenreclame of printadvertentie. Nederlandse topsporters selecteren hun favoriete initiatief, waarna de aangesloten reclamebureaus en mediapartijen een gratis advertentie gaan produceren met de topsporter in de hoofdrol. Ze krijgen daarbij ook gratis mediaruimte. De eerste projecten zullen vanaf half mei zichtbaar zijn. Zo zal Rico Verhoeven te zien zijn in de volgende commercial. In totaal wordt er naar verwachting meer dan twee miljoen euro reclamebudget weggegeven.
De campagne start vandaag met een commercial voor NLvoorelkaar om het platform meer zichtbaarheid en bekendheid te geven. In deze eerste commercial hebben de spelers van het Nederlands Elftal een hoofdrol en spreken ze hun steun uit voor het vrijwilligersplatform. Deze commercial zal te zien zijn op de zenders van RTL en Talpa en in outdoor reclame in steden.
Voortrekkers bundelen krachten
“Het corona-virus en de daaruit voortvloeiende maatregelen hebben ook de reclamebranche hard geraakt. Campagnes staan on hold, commercials kunnen niet geproduceerd worden en veel adverteerders houden de hand op de knip. Waardoor bureaus tijd hebben, de media veel minder reclame-inkomsten hebben en er zendtijd en advertentieruimte overblijft” aldus Talmon Kochheim, directeur van de VEA. Een paar voortrekkers binnen de brancheorganisatie bundelden daarom de afgelopen weken hun krachten voor een initiatief dat naadloos past in deze nieuwe tijd: het ondersteunen van sociale initiatieven met gratis commercials en/of advertenties. Waarbij het lukte om ook mediaruimte te krijgen van grote partners zoals RTL, Talpa, Exterion, Ocean Outdoor, DPG, Mediahuis, en Ster die allen belangeloos meedoen.
NLvoorelkaar
NLvoorelkaar is blij met deze bijzondere samenwerking. “Extra bekendheid en aandacht voor ons gratis platform is heel waardevol. Vooral voor alle mensen die ermee geholpen zijn én worden. Heel Nederland mag zien welke geweldige ideeën er zijn ontstaan en hoe mensen bereid zijn elkaar te steunen in lastige tijden” licht Jeroen de Punder, directeur van NLvoorelkaar.nl toe.
Over deze campagne
Deze campagne is ontstaan door een samenwerking van verschillende reclamebureaus die lid zijn van de brancheorganisatie voor toonaangevende communicatiebureaus in Nederland, de VEA. Aan dit initiatief werken de volgende bureaus non-profit mee: Czar, Fresh Bridge, Helden Media, Lijm Amsterdam, mønaerk, qontent matters, UM en 2twintig PR.